Antrokai eksperimentuoja, tyrinėja ir mokosi
Nuotolinė biologijos pamoka kitaip
Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras nuotoliniu būdu organizavo gamtos pamokų pažinimo ciklą „Pažinimo voratinklis“. Gruodžio 17 d. vienoje iš šio ciklo pamokų „Ko galėtume pavydėti vabzdžiams?“, kurią vedė lektorius doc. Andrius Petrašiūnas, dalyvavo 8a ir 8b klasės mokiniai. Pamokos pabaigoje mokiniai reflektavo Reflectus programėle. Kelios mokinių mintys:
Įdomiausias faktas buvo, kad:
- yra musių žiedmusių, kurios apsimeta bitėmis arba vapsvomis,
- dvisparnių vabalų pasaulyje yra 160000 rūšių, o Lietuvoje – tik 3500 rūšių,
- vienas iš svarbiausių vabzdžių organų yra sparneliai, drugeliai naudoja sparnus ir šilumai, ne tik skraidymui,
- vabzdžiai atrodo labai maži, bet jų organizme yra taip pat daug visokių skyrelių, jutimo organų ir t.t..
Šią paskaitą rekomenduočiau išklausyti:
- vaikams, susidomėjusiems gamta arba gyvūnais, nes jie gautų daugiau informacijos,
- visos mokyklos mokiniams, nes tikrai įdomu, o ir tiek teorijos knygose nerasi,
- tiems, kas domisi vabzdžiais, nes yra vertingos ir įdomios informacijos,
- visiems, kam įdomus vabzdžių pasaulis, nes labai įspūdinga, kaip atrodo vabzdžiai nuotraukose pro mikroskopą.
Biologijos mokytoja Vaida Klevinienė
PIRMOKAI NORĖJO SUŽINOTI
Ar gali „vaikščioti“ popierinė kirmėlytė? Vieni sakė, kad ne, tikrai ne, kiti labai nedrąsiai ištarė „taip“. Mokytojai pasiūlius viską patiems išbandyti, vaikai iš spalvoto popieriaus pasigamino kirmėlytes, o tada, naudodami plastikinį šiaudelį, pabandė mokyti kirmėlytes „vaikščioti“. Koks buvo džiaugsmas, kai kirmėlytės pradėjo judėti! Vaikai išsiaiškino, kad judesys atsiranda dėl oro, kuris išpučiamas per šiaudelį. O kokios smagios vaikams buvo kirmėlyčių lenktynės!
Pradinio ugdymo mokytoja Zinaida Kleivienė
Integruota pasaulio pažinimo ir biologijos pamoka
Ar galima nupiešti augalą ir jo dalis, brėžiant atkarpą, liniją, rutulį? Antrokai drąsiai galėtų pasakyti – TAIP. Pasaulio pažinimo pamokoje, integruojant matematikos, lietuvių kalbos, dailės dalykus, mokiniai prisiminė augalų pagrindines dalis bei kodėl jos augalui yra svarbios. Antrokai atliko bandymą, išsiaiškino, kas yra hipotezė, ją kėlė ir tikrino. Pamokos refleksijai puikiai tiko augalo dalis – lapas. Jame mokiniai piešė, rašė savo emocijas, žinias, gautas pamokos metu.
Biologijos mokytoja Vaida Klevinienė, 2 klasės mokytoja Danguolė Zubieliauskienė
Dailės/technologijų pamoka kitaip
Ruduo gražus ne tik įvairiaspalvių lapų kilimu, rytiniu rūku virš upių, bet ir tuo, kad suteikia mokiniams įdomios veiklos: dailės pamokos metu trečios klasės mokiniai piešė veidelius, o išėję į kiemą, iš klevo lapų, kaštonų kūrė šukuosenas, dėliojo kūno dalis. Pasigrožėkime kartu!
3 klasės mokytoja Lina
PIEŠIMO PAMOKA
Ruduo dovanojo šiltas ir saulėtas dienas. Suskubome tuo pasinaudoti ir dailės pamoką organizavome gamtoje, gimnazijos išpuoselėtose erdvėse. Antrokai kibo į darbą. Stebėdami juos supančią aplinką, piešė mokyklą, draugą, sportuojančius mokinius, rudenėjančius medžius ir dangumi besiritinėjančią saulutę. Mokinukai pasidžiaugė savo ir draugų piešiniais, sakydami, kad buvo smagu ir įdomu, norėtume daugiau tokių pamokų.
2 klasės mokytoja Danguolė Zubieliauskienė
PRAKTIKOS DARBAI BIOLOGIJOS PAMOKOSE
Praktikos darbai biologijos pamokose ne tik įdomūs, bet ir kupini emocijų ir naujų potyrių. Turimas žinias mokiniai sieja su praktika: kelia hipotezes, atlieka tyrimą, analizuoja naujus duomenis ir daro išvadas.
ANTROS KLASĖS MOKINIŲ PLAUKIMO PAMOKA VILAINIŲ SPORTO KOMPLEKSE
ŠVIESOS ATSPINDYS
Fizikos pamokose, dirbdami grupėmis, II klasės mokiniai tyrinėjo šviesos atspindį, ieškojo atspindžio kampo, taikė šviesos atspindžio dėsnį. Kūnų savybė atspindėti šviesą plačiai taikoma kasdieniniame gyvenime, apie tai mokiniai kalbėjo atlikdami bandymus.
KETVIRTOKŲ EKSPERIMENTAI
Kiekvieno „Noriu žinoti“ užsiėmimo metu ketvirtos klasės mokiniai atlieka bandymus ir eksperimentus. Prieš savaitę mokiniai iškėlė klausimą „Ar aš galiu sustabdyti obuolio rudavimą?“ ir ieškojo atsakymų. Eksperimentui naudojo įvairias medžiagas: citrinos sultis, sodą, druską, vitaminą C, medų. Iš jų pagal instrukciją pagamino tirpalą. Taip pat naudojo gėrimą coca cola bei pieną. Ant atkąstų obuolio gabaliukų vaikai lašino tirpalo ir gėrimų lašelius, stebėjo pokytį ir jį fiksavo lapuose. Išsiaiškino, kad obuolio rudavimą stabdo rūgštis. Mokiniai kalbėjosi apie saugumą, kad nereikia ragauti iš indų, neįsitikinus, kad ten yra tai, kas ir turi būti.
Pradinio ugdymo mokytoja Zinaida Kleivienė
ANTROKŲ MATEMATIKOS PAMOKA KITAIP
Šiandieninė matematikos pamoka prasidėjo nuo ,,mūšio sniego gniūžtėmis“ – kadangi lauke sniego nėra, tai gniūžtės buvo padarytos iš suglamžyto laikraščio. Antrokai sustojo vieni prieš kitus ir klasėje užvirė tikras ,,mūšis“! Kai smėlio laikrodis parodė ,,mūšio“ pabaigą, mokiniai atlankstė laikraščių kamuoliukus ir, radę ten dalybos veiksmus, atliko juos žodžiu. ,,Nušauti du kiškiai“ vienu metu – mokiniai ir žaidė, ir mokėsi.
2 klasės mokytoja Lina
GAMTAMOKSLINĖS PRIEMONĖS BIOLOGIJOS IR GAMTOS PAMOKOSE
„Kamelijos lapo stebėjimas mikroskopu“, „Tešlos kilimas priklausomai nuo temperatūros“, „Mikroorganizmų kolonijų auginimas ir tyrimas mikroskopu“, „Šviesos lūžio tyrimas“ ir kiti praktikos darbai, tyrimai, bandymai, stebėjimai biologijos ir gamtos pamokose sukelia mokinių smalsumą bei norą tyrinėti mus supančią aplinką. Labai džiugu matyti mokinius, kurie taip noriai ir atsakingai dirba su naujomis gamtamokslinėmis priemonėmis.
Biologijos mokytoja Vaida Klevinienė
CHEMIJOS IR BIOLOGIJOS PAMOKA KITAIP
Rūgštinių ir bazinių tirpalų savybių tyrimas
Trečiadienį ( 01– 15 d.) chemijos kabinete I gimnazinės klasės mokinių laukė siurprizas – dvi mokytojos Rita Lingienė (chemijos) ir Vaida Klevinienė ( biologijos) – ruošėsi pravesti integruotą pamoką. Praktikos darbo ,,Rūgštinių ir bazinių tirpalų savybių tyrimas“ metu mokiniams buvo pristatytos skaidrės apie mūsų organizmo pH – kaip jis nustatomas, kaip galima jį pakeisti, kokia ligų rizika. Praktinių tyrimų metu indikatorių pagalba gimnazistai ištyrė savo seiles, vištos kraujo, druskos rūgšties, natrio šarmo bei pačių namuose pasigamintus ir atsineštus įvairius tirpalus, nustatė jų pH reikšmes. Mokiniams ir mokytojoms talkino chemijos kabineto laborantė Galina Podzeckienė. Su bendraklasiais draugiškai keisdamiesi tirpalus, mokiniai užpildė paruoštas lenteles ir padarė išvadas.
Mokytojos Vaida Klevinienė ir Rita Lingienė
SKAITYMO STRATEGIJŲ MODULIO PAMOKA 5-6 KL.
Mokymasis bendradarbiaujant.
PLAUKIMO PAMOKOS
Šėtos gimnazijos antros ir trečios klasių mokiniai kiekvieną savaitę vyko į Vilainių sporto centro baseiną, kur dalyvavo projekte ,,Mokėk plaukti ir saugiai elgtis vandenyje“. Vaikai išmoko, kaip reikia saugiai elgtis vandenyje, atlikti įvairius pratimus, o kiti – net ir plaukti. Šių pamokų dėka mokiniai tapo drąsesni, draugiškesni, labiau pasitikintys savimi. Šie įgūdžiai leis saugiai jaustis prie ežero ar jūros, o nelaimės atveju – netgi būti pasiruošusiais padėti kitiems.
Pradinio ugdymo mokytoja Lina Rugienienė
KALĖDINĖ TEMATIKA MATEMATIKOS PAMOKOSE
Besibaigiant metams matematikos pamokos vyksta vis kitaip. Šias metais, gruodžio 16-18 dienomis pamokose vyravo Kalėdinė tematika. Gyvenimiškos užduotys, kurias spręsdami mokiniai taikė ir geometrijos, ir algebros žinias, buvo pateiktos žaismingai: kalėdinių dovanų nuolaidų skaičiavimas, eglės simetrijos ašies radimas, eglutės puošimas pirminiais skaičiais ir kt. Veikloms žaismingumo suteikė įvairios priemonės ir planšetiniai kompiuteriai.
Aktyvi mokinių veikla, šypsenos, savęs įvertinimas ir bendradarbiavimas „puošiant“ šventines eglutes puikiai apibūdina pamokose vyravusią nuotaiką. Smagu, kad tokiais mokymosi metodais mokiniai ne tik gavo teisingus uždavinių atsakymus, bet ir panaudojo turimas žinias.
Matematikos mokytoja metodininkė Vaidutė Kleivienė
MATEMATIKOS PAMOKOS SU ROBOTIKA
ĮDOMIOS MATEMATIKOS PAMOKOS
CHEMIJOS PAMOKA KITAIP
KALĖDŲ BELAUKIANT
Artėja gražiausios metų šventės. Trečiadienį (12 – 11 d.) gimnazijos chemijos kabinete vyko kūrybinės dirbtuvės ,,Kalėdų belaukiant“. Naudodami įvairias pačių namuose rastas ir į mokyklą atsineštas antrines žaliavas, gimnazistai (8, I g. ir II g. kl.) gamino Kalėdines atvirutes. Nereikalingos medžiagų skiautės, popieriaus likučiai, sagos, karoliukai, siūlai, seni žurnalai ir kt. mokinių kūrybinių idėjų ir kruopštaus darbo dėka virto meno kūriniais. Puikių atvirukų paroda chemijos kabinete laukia Jūsų apsilankant.
Chemijos mokytoja Rita Lingienė
PROJEKTINIS – KŪRYBINIS DARBAS 7B KLASĖJE
7b klasės mokiniai per lietuvių kalbos ir literatūros pamokas baigę skaityti ir analizuoti Antuano de Sent Egziuperi kūrinį ,,Mažasis princas,“ dirbdami grupėse atliko projektinį – kūrybinį darbą ,,Draugystė.“ Naudodamiesi internetu mokiniai domėjosi, ką apie draugystę yra pasakę žymūs žmonės, diskutuodami jie ieškojo atsakymų į klausimus: kas yra draugystė? kodėl svarbu turėti gerą draugą? ar socialiniuose tinkluose draugai visada yra patikimi? Kūrė draugystės simbolį.
EDUKACINĖ PAMOKA ,,LIETUVOS DIDŽIOSIOS KUNIGAIKŠTYSTĖS PILYS”
Pradinių klasių mokiniai pasinaudojo kultūros paso programa ir susipažino su kultūros paveldu – Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės pilimis, esančiomis buvusioje LDK teritorijoje. Pamoka prasidėjo pasisveikinimu – trumpa eiliuota įžanga. Vaikai, pasidalinę grupelėmis, susipažino su pilių reikšme ir aktualumu (kryžiuočių puolimai, turto ir gėrybių grobstymai), su pirmosiomis medinėmis pilimis ir jų ypatybėmis, ginklais, pilių gynyba, puolimo atrėmimu. Grupelės gavo užduotį – ant išdalintų maketų iš modelino sukurti savo pilis: nulipdyti pilies sienas, vartus, keturis bokštus, bažnyčią, vietininko namą.
Smagu buvo stebėti vaikus, kaip jie, naudodamiesi moderniomis, vaikams priimtinomis ir patraukliomis priemonėmis, aktyviai dalyvavo mokymosi procese, dirbo kūrybiškai ir pagilino Lietuvos istorijos žinias.
Pradinio ugdymo mokytojos Zinaida Kleivienė ir Lina Barkauskienė
GAMTAMOKSLINIS UGDYMAS PRADINĖSE KLASĖSE TĘSIASI
Gimnazijoje vyksta užsiėmimai, kuriuose naudojamos gamtos ir technologinių mokslų priemonės, skirtos įvairiems bandymams, tyrimams atlikti. Tai išbandė jau ir 2-4 klasių mokiniai. Jiems labai patinka bandyti, stebėti pokyčius, eksperimentuoti. Vaikai jau išbandė, kiek vandens lašelių telpa ant monetos, kaip turint tik tris spalvas „pagaminti“ vaivorykštę, kaip maisto medžiagos patenka į augalo lapus ir žiedus, kaip gaminama dramblio datų pasta, kaip magnetas traukia įvairius daiktus. Atlikdami paprasčiausius stebėjimus ir bandymus, mokiniai patys vaizdžiai mato atlikto darbo rezultatus, vertina savo pasiekimus, patiria pažinimo džiaugsmą. Tyrimų metu mokiniai mokosi saugiai elgtis su priemonėmis, su kuriomis susiduria ir kasdieniame gyvenime.
Smagu, kad mokiniai gali naudotis gautomis priemonėmis ir taikyti jau žinomas teorines žinias praktiškai.
Pradinio ugdymo mokytoja Lina Rugienienė
Antros klasės mokiniai pasaulio pažinimo, matematikos pamokose naudoja priemones, skirtas gamtamoksliniam ugdymui. Mokantis talpos sąvokos, į skirtingo dydžio indus pilstė vandenį, aptarė, nuo ko priklauso vandens lygis kiekviename inde. Pasaulio pažinimo pamokose mokiniai susipažino su termometrų įvairove, lygino juos, kuo panašūs, kuo skiriasi. Mokiniai sužinojo, kas yra Baltijos ,,auksas“ – gintaras. Atlikdami bandymus su gintaro gabaliukais, patys darė išvadas, kad gintaras dega, skleisdamas sakų kvapą, netirpsta vandenyje, mineraliniame vandenyje. Sužinojo, kas yra inkliuzas, tyrinėdami gintaro gabalėlius.
Taigi, naudodami turimas priemones, pamokose parenkamos prasmingos veiklos, jos padeda gilinti žinias ir įgūdžius bei sėkmingai naudoti gamtamokslinio ugdymo strategijas.
Pradinio ugdymo 2 klasės mokytoja Lina Barkauskienė