„PRADINUKŲ LYGA“ – žinios, įgūdžiai ir džiaugsmas
Pirmos klasės mokiniai kartu su savo mokytoja Zinaida ir futbolo būrelio vadovu Aleksandru noriai ir aktyviai įsitraukė į futbolo projektą „Pradinukų lyga“. Per kelis projekto mėnesius dalyviai išbandė save atlikdami pratimus su futbolo kamuoliu, žaisdami įdomius žaidimus, pildydami užduočių knygeles, priimdami Lietuvos futbolo freestyle čempiono ir trenerio Eduardo Butiuto ir Lietuvos moterų futbolo rinktinės žaidėjos Gretos Valikonienės paruoštus iššūkius.
Projekto organizatoriaus – Lietuvos masinio futbolo asociacijos dėka pirmokai gavo dovanų du futbolo kamuolius, aikštės žymėjimo rinkinį, iššūkio knygeles. Visi dalyviai buvo apdovanoti diplomais, o aktyviausi ir daugiausia taškų surinkę mokiniai – gertuvėmis ir sportinėmis kuprinėlėmis.
Fizikos iššūkis: kuris makaronų tiltas stipriausias?
8 klasės mokiniai per fizikos pamoką konstravo makaronų tiltus ir surengė varžybas – kurios komandos tiltas atlaikys didžiausią svorį? Pasitelkę žinias iš makaronų tiltų statymo olimpiados, mokiniai išbandė savo konstrukcijas. Nugalėtoju tapo Jauniaus Sakalausko tiltas, kuris atlaikė net 1800 g!
8 klasės mokinė Rimantė
Istorijos pamoka Kėdainiuose
Šėtos III kl. gimnazistai su istorijos mokytoja A. Pečiulyte dalyvavo Kėdainių krašto muziejaus Daugiakultūrio centro edukacinėje programoje „Reformacija ir kontrreformacija Lietuvoje ir Kėdainiuose“ . Mokiniai susipažino su mieste gyvenusiomis ne tik tautinėmis bendrijomis, bet ir religinių konfesijų maldos namais, ypatingą dėmesį skyrė reformacijos istorijai mieste ir jos įtaka lietuvių kalbai ir raštijai. Šėtiškai pabuvojo žydų sinagogoje, evangelikų reformatų ir stačiatikių cerkvėse, nagrinėjo istorinius šaltinius, lygino religinių konfesijų maldos namų interjerus ir tikėjimų skirtumus bei panašumus. Sena gera patarlė byloja – geriau vieną kartą pamatysi, nei šimtą kartą išgirsti.
Istorijos mokytoja ekspertė Audronė Pečiulytė
Netradicinė pamoka, skirta S. Nėries 120-osioms gimimo metinėms.
Minint Salomėjos Nėries 120-ąsias gimimo metines, IV kl. mokiniai dalyvavo netradicinėje lietuvių literatūros pamokoje ir kitose veiklose, kurios leido pažvelgti į poetės gyvenimą ir kūrybą kitaip. Kūrybinės veiklos vyko dviem etapais, pasitelkiant įvairias edukacines erdves, skatinančias kūrybinį mąstymą bei gilesnį literatūrinį supratimą.
Pirmojoje pamokos dalyje mokiniai lankėsi gimnazijos bibliotekoje, kur buvo pristatyta paroda „Dainuok, širdie, gyvenimą“. Bibliotekininkė supažindino mokinius su leidiniais, eksponuojamais parodoje, pristatė poetės kūrybos rinkinius, straipsnius apie jos gyvenimą bei literatūros tyrinėjimus. Mokiniai turėjo galimybę apžiūrėti parodos eksponatus ir dirbti su išsamiais straipsniais apie S. Nėries gyvenimą bei kūrybinį kelią. Dirbdami grupėse, jie pildė lyginamąsias lenteles, lygino skirtingus šaltinius, formulavo teiginius apie poetės asmenybę ir kūrybos temas. Ši veikla skatino kritinį mąstymą, o aptardami, kuo konkrečios biografinės detalės ar straipsnių įžvalgos praturtino jų žinias, mokiniai gilinosi į poetės kūrybos unikalumą.
Antrojoje dalyje mokiniai persikėlė į gimnazijos daugiafunkcinę erdvę, kurioje jų laukė poezijos garsų pasaulis. Klausydamiesi įgarsintų S. Nėries eilėraščių, mokiniai jautė kūrybos emocinį gilumą ir asmeniškumą. Jie patys skaitė pasirinktas eilėraščių eilutes garsiai, analizavo jų temas, simbolius, jausmus pagal iš anksto parengtą analizės planą. Kiekvienas galėjo išsirinkti jam labiausiai patikusį kūrinį ir pasidalinti, kuo jis sužavėjo ar įkvėpė.
Šios netradicinės pamokos bei veiklos parodė, kad S. Nėries kūryba ir gyvenimas tebėra aktualūs ir šiuolaikiniam jaunimui. Mokiniai gilino literatūrines žinias, ugdė kūrybinį ir kritinį mąstymą, o kartu pajuto ypatingą ryšį su poete ir jos pasauliu.
Lietuvių k. ir lit. mokytoja Rasa Tarvydienė
Aplankyta Kernavė
Išvykti į edukacinę kelionę su klasės draugais visada labai smagu. Aplankyti vieną nuostabiausių Lietuvos vietovių – Kernavę – išsiruošė 5 ir 6 klasės mokiniai lydimi klasių auklėtojų. Mus pasitiko Valstybinio Kernavės kultūrinio rezervato gidė, kurios pagalba susipažinome su Kernavės piliakalnių istorija. Kernavė pirmąkart minima 1279 m. Eiliuotojoje Livonijos kronikoje. XIII a.–XIV a. Kernavė Lietuvos teritorijoje užėmė ypatingą vietą, buvo vienas svarbiausių besikuriančios Lietuvos valstybės ekonominių, politinių ir gynybinių centrų – vienas pirmųjų Lietuvos miestų, čia iki 1321 m. buvo valdovų rezidencija, dažnai vadinama pirmąja Lietuvos sostine. Archeologinių paminklų kompleksą sudaro daugiau nei 50 archeologijos, istorijos ir kultūros paminklų: piliakalnis – Aukuro kalnas, du priešpiliai – Mindaugo sostas ir Lizdeikos kalnas, papilys – Įgulos kalnas, (piliakalniams vardai sugalvoti XIX a.), apie 0,4 km į pietryčius nuo jų esantis Kriveikiškio piliakalnis, taip pat Kernavės kapinynas, Kernavės pilkapynas ir Kernavės gyvenvietės. Nuo 1979 m. nuolat vykdomi komplekso archeologiniai tyrinėjimai, todėl Kernavė yra viena geriausiai pažįstamų priešistorinių – Viduramžių Lietuvos gyvenviečių. Visi aplankėme Kernavės muziejų, susipažinome su ten esančiomis ekspozicijomis ir interaktyviais žaidimais. Buvo labia smagu pėstute aplankyti pėstute keturis piliakalnius ir dalyvauti edukacijoje kuri vyko Viduramžių mieste po atviru dangumi. Pavyko pasidaryti anspaudus ant beržo tošies, kuriuos parsivežėme prisiminimui. Antroji išvykos dalis-pramoginė. Visi kartu, Kauno “Megos” Cinamon kino teatre, stebėjome puikų animacinį filmą “Išvirkščias pasaulis”. Grįždami namo dalinomis įspūdžiais ir planavome naujas išvykas.
6 klasės auklėtoja Audronė.
Piligriminė kelionė
Spalio antrąjį savaitgalį grupelė gimnazijos mokinių išvyko į piligriminę kelionę aplankyti Agluonos baziliką, pasimelsti prie Švč. Marijos paveikslo ir likusias dienas praleisti pas Tiberiados vienuolius, Baltriškėse.
Mokinės vienuolyne gyveno pagal vienuolių darbotvarkę. Visi kartu valgėme, meldėmės, dirbome, klausėme liudijimų bei pamokymų, gilinančių santykį su Dievu. Norintieji galėjo priimti Susitaikymo sakramentą.
Grįždamos namo mokinės dalinosi savo naujomis patirtimis. Džiaugėsi, kad savaitgalį praleido piligriminėje kelionėje, pagilino žinias apie tikėjimą, akcentavo, kad jas nustebino vienuolių paprastumas. Piligriminės kelionės metu mokinės patobulino pažinimo, komunikavimo, pilietiškumo kompetencijas.
Dorinio ugdymo(tikybos) mokytoja Lina
Pilietiškumo pamoka prie paminklų
Šėtos miestelyje yra nemažai paminklų, kurie žymi labai svarbius Lietuvai įvykius. Su I ir II klasių Šėtos gimnazistais apie paminklų reikšmę istorinei atminčiai kaip tik kalbėjomės prie Normainių kaime esančios Šv. Jono koplytėlės ir prie Mitėniškių kaimo esančio paminklo Lietuvos kovoms su bolševikais dėl Nepriklausomybės. Tik žinodami savo gimtinės istoriją galime būti tikrais savo Tėvynės patriotais.
Istorijos mokytoja Audronė Pečiulytė
Integruota fizinio ugdymo ir anglų kalbos pamoka
Kaip gali sietis fizinis ugdymas su anglų kalba sužinojo I ir 7 klasių mokiniai integruotoje pamokoje „Fitness Monopoly“, kur buvo panaudota Erasmus+ kursų CLIL metodika. Žaisdami ir mokydamiesi drauge mokiniai lavino sveikos gyvensenos ir komunikavimo kompetencijas. Dirbdami grupėse mokėsi taisyklingai atlikti fizinius pratimus ir angliškus jų pavadinimus. Šiuo metu vis daugiau jaunų žmonių pradeda sportuoti savarankiškai ir patarimų ieško youtube kanaluose ar programėlėse, o daugelis jų – anglų kalba, todėl net neabejojame, kad patarimai, kaip taisyklingai sportuoti ar anglų kalbos žodynas pravers mokiniams ir ateityje.
Mokytojai Elona, Aurimas ir Jurgita
Gimnazijoje tęsiamas verslumo ugdymas
Štai ir vėl nauji mokslo metai, tačiau Šėtos gimnazijoje veiklos vykdomos nuo pirmų rugsėjo savaičių. Rugsėjo 26 dieną vykusioje Lietuvos Junior Achievement inovacijų stovykloje dalyvavo I-II klasių mokiniai. Susikūrusios 3 naujos komandos turėjo galimybę pradėti kurti savo verslą, o 1 komanda tęsia darbą, kurį pradėjo dar praėjusiais metais. Jaunieji mokomųjų bendrovių įkūrėjai turėjo galimybę susipažinti ir bendrauti su Lietuvos verslo atstovais, kurie atsakė į mokiniams rūpimus klausimus, padėjo su idėjų generavimu. Sukaupę energijos ir naujų idėjų kraitį komandos atliko įvairias užduotis, ieškojo iškilusių problemų sprendimo būdų, tarėsi su mentoriais ir savo vizijas pristatė internetinėje platformoje Gather. Nekantriai laukiamas kitas Mokinių Mokomųjų Bendrovių etapas.
Mokinių mokomųjų bendrovių mentorė, geografijos mokytoja Rugilė Pearce
Rugsėjo 26-oji – Europos kalbų diena
Šia diena siekiama skatinti ir išlaikyti turtingą Europos kalbų ir kultūrų įvairovę. Pagrindinis Europos kalbų dienos tikslas – skatinti kalbų mokymąsi visą gyvenimą, didinti kalbų įvairovės supratimą ir vertę. Kalbos ne tik atveria duris naujoms galimybėms, bet ir leidžia pažinti pasaulį iš kitų perspektyvų. Šią dieną Šėtos gimnazijoje vyko įvairios netradicinės integruotos pamokos bei veiklos, kurios skatino mokinius atrasti kitų šalių kultūrą ir gilinti žinias apie kalbas. 5-IV kl. mokiniai per anglų k. pamokas kūrė kompozicijas SIMBOLIS-VĖLIAVA-FRAZĖ, 7-II kl. išbandė jėgas protmūšyje, kur sužinojo ne tik ilgiausio vietovardžio pavadinimą, kokia kalba kūrė Platonas, bet ir kitų įdomių žinių bei faktų. Pertraukų metu domėjosi, kokiomis kalbomis knygų galime surasti Gimnazijos bibliotekoje bei aplankė parodą ,,Daugiakalbė kultūra‘‘. Per lietuvių k. pamoką II-IV kl. keliavo į kalbinę kelionę po Europą, kurioje skaitė ir domėjosi negirdėtais faktais apie kalbas, klausė pagrindinių frazių, papildė savo kurtus pasirinktų kalbų žodynus. Mokiniai sužinojo, jog daugelis kalbų atspindi mūsų žemyne paplitusių kultūrų ir tradicijų įvairovę. Taigi Europos kalbų dienos veiklos mokinius skatino ne tik domėtis kitų šalių kalbomis ir kultūromis, bet ir stiprino bendruomeniškumo jausmą. Mokiniai dar kartą įsitikino, jog kalbos yra raktas į įvairių tautų bei kultūrų pažinimą ir bendravimą.
Kalbų metodikos grupės informacija
2024-04-12
Konferencija „STEAM IŠŠŪKIS“
Antros klasės mokiniai, Dominykas ir Adomas, savo jėgas išbandė Respublikinėje pradinių klasių konferencijoje „STEAM IŠŠŪKIS“ Raseinių r. Viduklės S. Stanevičiaus gimnazijoje, kuri vyko mokinių pavasario atostogų metu. Konferencijos metu mokiniai parodė bandymą „Kodėl kiaušinis gali plaukti?“. Papasakojo, ko reikia norint atlikti bandymą ir pateikė išvadas. Atsakinėjo į stebėtojų klausimus. Renginio metu visi dalyviai galėjo išbandyti visus pristatomus bandymus. Dominykui labiausiai patiko bandymas su magnetais, nes jie vienas kitą traukia. Adomas buvo susidomėjęs bandymu, kaip ištraukti monetą. Konferencijos pabaigoje mokiniai susipažino su sauso ledo ir skysto azoto staigmenomis, kurias patys ir išbandė.
Grįždami mokiniai namo dalijosi patirtais įspūdžiais ir naujomis įgytomis žiniomis.
Pradinio ugdymo mokytoja Lina V.












2024-02-29
Integruota anglų kalbos ir karjeros ugdymo pamoka „My future job“
„Find out what you like doing best, and get someone to pay you for doing it.“ – Katharine Whitehorn
Vasario 29 d. III klasės mokinai integruotoje anglų kalbos ir karjeros ugdymo pamokoje pristatė savo ateities profesiją „My future job“. Mokiniai paruošė pristatymus apie tai, kur galima įgyti tam tikrą profesiją, kokios stojimo sąlygos, karjeros galimybės, užmokestis ir pan. Tokiu būdu galėjo dar kartelį pasigilinti ir paanalizuoti, ko jie nori, kokios jų galimybės, o galbūt ir priimti sprendimą išklausius kitų pristatymus.
Pamokoje dalyvavo ir mūsų gimnazijos buvusi mokinė Gabrielė Nagevičiutė, kuri mielai pasidalijo savo patirtimi apie studijas, pristatė savo studijuotą sritį, t.y. mados rinkodarą. Gabrielė ne kartą dalyvavo Erasmus mainų programoje, ji pasidalijo savo patirtimi bei nuotykiais užsienyje, įskaitant studijas ir stažuotes Ispanijoje bei Olandijoje. Dalijosi savo įžvalgomis, mainų galimybėmis, atsakė į gimnazistus dominančius klausimus.
Anglų kalbos vyr. mokytoja Sandra Palekienė


2024-03-08
Antrokai laboratorijoje
Pirmą kartą antrokai apsilankė Gimnazijos laboratorijoje ir ten atliko bandymą. Išsiaiškinę medžiagų savybes, nusprendė sužinoti, o kokius medžiagos tirpsta vandenyje. Pirmiausia iškėlė hipotezes ir stebėjo, kurios medžiagos tirpsta vandenyje ir kas vyksta mėgintuvėliuose. Darydami išvadas, pastebėjo, kad kai kurios medžiagos nusėdo, kitos ištirpo, susidarė kleisteris. Mokiniai buvo nustebę, kad ne visos medžiagos ištirpo. Džiaugėsi, kai jų iškelta hipotezė pasitvirtino.
Pradinio ugdymo mokytoja Lina V.









2024-01-19
Integruota pamoka bibliotekoje ,,Laisvės kovų atgarsiai literatūroje‘‘
Ar dirbtinis intelektas turi vaizduotę?
Per literatūros pamoką analizuodami J. V.Gėtės dramą ,,Faustas‘‘ III kl. mokiniai kėlė ne vieną filosofinį būties ir gyvenimo prasmės klausimą, aiškinosi, kodėl Fausto legenda jau keturis šimtmečius nesensta. Viena iš genialių vokiečių literatūros klasiko ir mokslininko Johano Volfgango Gėtės įžvalgų , kad ,,išradingas protas ateity/ Sukurs mąstytojo gyvybę‘‘. Poetiniame pasaulyje toks stebuklas įvyksta. Vaizduodamas Fausto ieškojimų ir paklydimų kelią, J. V. Gėtė mąsto apie žmogaus prigimtį, būties esmę ir prasmę.
Perskaitę dramą ,,Faustas‘‘ mokiniai tyrinėjo, kiek dirbtinio mąstytojo idėja aktuali mūsų laikais, išklausė technologijų žurnalisto L. Keraičio pamoką ,,Ką gali kuriantis dirbtinis intelektas?‘‘, išanalizavo D. Jonkaus straipsnį ,,Kodėl dirbtinis intelektas neturi vaizduotės‘‘ ir sukūrė vaizdinius pranešimus – pristatymus, diskutavo grupėse bei kėlė probleminius klausimus. Buvo dalintasi straipsnio mintimis, jog DI (dirbtinis intelektas) yra paremtas modernia žmogaus kaip netobulos mašinos samprata, ,,tai mašininė subjektyvios sąmonės analogija‘‘, tad kai kurių tyrinėtojų vertinama skeptiškai. Apibendrindami mokiniai teigė, jog technologiniai išradimai ne tik suteikia mums naujų galimybių, bet su kiekviena iš jų mes kažką prarandame. Dirbtinis intelektas mums svarbus kiekybinių duomenų apdorojimo atžvilgiu, tačiau visiškai nėra veiksmingas ten, kur duomenis reikia interpretuoti, kur susiduriama su dviprasmybėmis, kur reikia mąstyti kūrybiškai, pasitelkti vaizduotę. Būtent ji ir emocijos yra esminis mūsų skirtumas nuo mašinų. Vaizduotė yra svarbi pažinimo priemonė, leidžianti varijuoti tikrovės galimybes ir atskleisti jos esminius aspektus. Dirbtinis intelektas nėra pakankamai naudingas ten, kur yra dviprasmybių ar įvairių taisyklių interpretacijų. Taigi dirbtiniam intelektui trūksta kūrybinio mąstymo, jis neturi jausmų ir negali nuosekliai kurti pasitelkdamas vaizduotę.
Lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Rasa Tarvydienė
2023-12-07
„AKVARIUMO DISKUSIJOS“ I KLASĖJE
I klasės mokiniai per geografijos pamoką išbandė naują mokymosi metodiką „Akvariumo diskusijos“. Savanorės mokinės pasisiūlė būti vedėjomis. Mokinės pasiruošė klausimus pagal pateiktas temas ir kriterijus. Diskusijų metu analizavo problemas per klausimą ir nuomonės išsakymą apimant pasaulį (globalios), Lietuvą (regioninės) ir mokyklą (lokalios). Labiausiai pasisakę diskusijų dalyviai buvo vertinami balais, kuriuos siūlė patys mokiniai. Pamokos pabaigoje reflektavo apie diskusijos naudą temos analizei ir pagrindinių bruožų išskyrimą. Mokiniams tokia metodika patiko ir bus naudojama ateityje.
Geografijos mokytoja Rugilė Pearce
2023-11-16
MOKOMĖS KITAIP
I ir 6 klasių mokiniai aiškinosi 7 ugdomųjų kompetencijų reikšmes patys ir savo žiniomis dalinosi su klasės draugais valandėlių metu. Mokiniai sužinoję, kokios yra ugdomosios kompetencijos ir išsiaiškinę kompetencijų savybes, galėjo drąsiai įvardinti, kaip jos atsispindi įvairių dalykų pamokose, renginiuose ar Gimnazijos veikloje. Diskusijos su mokiniais šia tema padeda suvokti ugdomųjų bendrųjų kompetencijų reikšmę, jų svarbą ugdymo procese ir įgytų gebėjimų pritaikymą gyvenime.
I klasės vadovė Jurgita Tekunova ir 6 klasės vadovė Sandra Palekienė
2023-09-26
NETRADICINĖS PAMOKOS IR VEIKLOS, SKIRTOS EUROPOS KALBŲ DIENAI PAMINĖTI
Rugsėjo 26 d. visoje Europoje švenčiama Europos kalbų diena. Šios šventės tikslas – populiarinti daugiakalbę kultūrą, skatinti europiečius mokytis kalbų ir per kalbas pažinti svetimas kultūras. Kalbos atveria duris, leidžia kitaip pažvelgti į pasaulį, jų smagu mokytis, malonu jomis kalbėtis, bet svarbiausia, kad kalbos suvienija žmones.
Šią dieną Šėtos gimnazijos mokiniai dalyvavo netradicinėse lietuvių ir anglų kalbos pamokose. Turėjo galimybę aplankyti gimnazijos bibliotekoje esančią parodą ,,Daugiakalbė Europa‘‘, skirtą kalbų dienai. Mokiniai sužinojo daug faktų iš Europos kalbų istorijos, mąstė ir diskutavo, kas jiems yra kalba, kodėl kalbos nyksta ir kaip jas atgaivinti. Per lietuvių k. pamoką dirbdami grupėse, 8 kl. ir III kl. mokiniai sudarė ir pristatė Europos kalbų svarbiausių žodžių žodynėlius. III kl. mokiniai organizavo ,,Protų mūšį‘‘, kuriame bandė atpažinti skirtingomis kalbomis užrašytus žodžius, bandė atkartoti kartvelų ir turkų kalbomis išgirstas greitakalbes, ieškojo ilgiausių žodžių, turėjo galimybę užrašyti savo vardą NATO fonetinės abėcėlės kalba. Domėjosi, kaip sparčiai populiarėjančios technologijų sritys įtakoja naujų žodžių atsiradimą lietuvių kalboje, kokie taisyklingi lietuviški terminai apibūdina dažnai vartojamus, tačiau neteiktinus technologijų pasaulio, susijusio su internetu, žodžius.
Anglų kalbos pamokose 7-8 kl. mokiniai tyrinėjo Europos žemėlapį, šalis, jų sostines ir vėliavas. Buvo nepaprastai įdomu atrasti mažiau girdėtų šalių pavadinimus bei susipažinti su jų vėliavomis. Kita 8-os kl. mokinių grupė dalyvavo integruotoje anglų k. ir informacinių technologijų pamokoje, kurios metu kūrė lankstinukus ,,European day of languages‘‘ anglų kalba, savo nuožiūra rinko medžiagą, sukurtus darbus pristatė klasės draugams. 5 kl. mokiniai ieškojo įvairiomis kalbomis pasisveikinimo žodžio ,,How to say HELLO in different languages”, piešė pasirinktos šalies vėliavą ir šalia užrašė tos šalies kalba žodį ,,Hello”.
Netradicinės pamokos ir veiklos, organizuotos šią dieną, buvo įdomios ir informatyvios. Mokiniai turėjo galimybę ne tik pažinti įvairias Europos kalbas, bet aktyviai dalyvauti ir domėtis kitų šalių kultūra. Mokiniai suvokė, kad kalbos gali būti jungiamasis elementas tarp skirtingų šalių ir žmonių bei puikus būdas skatinti daugiakalbę kultūrą ir bendravimą.
2023-06-07
Mokomės kitaip
Dalykų integracija anglų kalbos pamokose. Išpuoselėtose Gimnazijos aplinkose ir esant puikiam orui 7, 8, II ir III klasių mokiniai išbandė Fitness monopoly programėlę. Žaidimo metu mokiniai išmoko sportinių pratimų pavadinimus angliškai bei juos atliko patys. Visą pamoką lydėjo kiekvieno mokinio įsitraukimas ir puikios nuotaikos.
Užsienio kalbos (anglų) mokytojos Jurgita ir Sandra
2023-04-19
MOKOMĖS NE TIK MOKYKLOJE
Trečios klasės mokiniai prieš pat Velykų atostogas turėjo puikią mokymosi dieną Jonavos mieste. Krašto muziejuje dalyvavo Kultūros paso edukaciniame užsiėmime „Margučių raštai“ ir, atidžiai klausydamiesi edukatorės Rasos Kulytės-Libienės, susipažino su Velykų šventės kilme ir ritualais, margučių marginimo tradicijomis, spalvų ir raštų simbolika, margino kiaušinius vašku, dainavo supuoklines dainas.
Mokiniai buvo sužavėti apsilankymu Jonavos sporto centre, kur dar kartą galėjo išgirsti, kad, norint būti sveikam ir darbingam, svarbu būti aktyviam, kasdien judėti, pasirinkti mėgstamą sporto šaką, sveikai maitintis ir patirti kuo daugiau teigiamų emocijų. O kiek džiaugsmo vaikams suteikė pasižvalgymas po „Jonavos CBet“ krepšininkų rūbinę ir žaidimai sporto arenoje!
Na, o įspūdžių kupinos dienos aptarimas, ragaujant labai gardžias picas, vyko kavinėje! Vaikai be paliovos kartojo “Kokia puiki diena!” Už kelionės idėją ir pagalbą esame nepaprastai dėkingi Jono mamai Simonai Skorupskienei ir visiems tėveliams, pasirūpinusiems, kad vaikai turėtų galimybę mokytis ne tik mokykloje.
3 klasės mokytoja Zinaida Kleivienė
2023-04-04
ŠIANDIENOS PLAUKIMO PAMOKOS – SVEIKESNIAM VAIKŲ RYTOJUI
Trečiokai jau antrus metus dalyvauja projekte ,,Mokėk plaukti ir saugiai elgtis vandenyje“. Projektas vyksta Kėdainių sporto centro baseine kiekvienais metais rugsėjo – gruodžio mėnesiais (18 pamokų) ir vasario–gegužės mėnesiais (14 pamokų). Šie užsiėmimai prieinami kiekvienam vaikui, nes tam per savaitę yra skiriama 1 fizinio ugdymo pamoka.
Vaikų mokymasis plaukti yra svarbus – suteikiamos pradinės žinios apie saugų elgesį prie vandens ir vandenyje, skatinamas vaiko pasitikėjimas savimi ir asmeninė atsakomybė už savo elgesį, vaikai supažindinami su plaukimo technikomis, didinamas fizinis aktyvumas, ugdomos kiekvieno vaiko individualios galios: greitis, reakcija, lankstumas, koordinacija.
Per dvejus metus vaikai įgyja šiuos įgūdžius: įgauna bendrą pripratimą prie vandens aplinkos, išmoksta sulaikyti kvėpavimą ir orientuotis po vandeniu: panerti ir ištraukti ant dugno gulintį daiktą iš 1,4 m gylio, geba plūduriuoti horizontalioje ir vertikalioje padėtyje, keisti kūno padėtį , išmoksta atlikti įkvėpimo ir iškvėpimo į vandenį pratimus, geba judėti krūtine ir nugara 25 metrus, kai skirtinga rankų padėtis ir skirtingi kojų judesiai, atlikti šuoliuką į vandenį nuo bortelio ant kojų. Visų šių dalykų juos išmoko rūpestingos ir kantrios trenerės Diana ir Neringa bei motyvuoja padrąsinantys mokytojos žodžiai.
Pradinio ugdymo mokytoja Zinaida Kleivienė
2023-03-30
PRADINUKAI DALYVAVO KONFERENCIJOJE
Kovo 29 d. Lietuvos sporto universiteto Kėdainių ,,Aušros“ progimnazijoje vyko rajono pradinio ugdymo mokinių konferencija “Sveikas, saugus ir įdomus pradinuko pasaulis“.
Konferencijos tikslas – ruošiantis atnaujinto ugdymo turinio įgyvendinimui, skatinti pradinio ugdymo mokinius ugdyti(s) fizinį ir sveikatos raštingumą, socialines, emocines ir sveikos gyvensenos, pažinimo kompetencijas.
Mokiniai, padedami mokytojų, parengė pranešimus apie fizinį ir sveikatos ugdymą, mėgstamiausias sporto šakas, pomėgius, olimpinių vertybių ugdymą, sveiką mitybą, dienotvarkės reikšmę, patyrimines ir projektines veiklas.
Konferencijoje dalyvavo ir mūsų gimnazijos mokiniai: antrokai Rosita Sliesoraitytė ir Adas Šidlauskas, trečiokas Jonas Skorupskas ir ketvirtokas Justas Šidlauskas. Vaikai išklausė bendraamžių pranešimus, puikiai susitvarkė su jauduliu, pasidalino gerąja patirtimi apie tai, kaip jie stengiasi sveikai maitintis, aktyviai sportuoja ir keliauja su šeima bei patobulino viešojo kalbėjimo įgūdžius.
Pradinio ugdymo mokytoja Zinaida Kleivienė
2023-03-28
PRADINUKAI SU KNYGA KELIAUJA PO PASAULĮ
Knygos lavina sielą, kelia ir stiprina žmogų,
žadina geriausius troškimus, ugdo protą ir sušildo širdį.
M. Tekerėjus
Kovo 24 d. pradinių klasių mokiniai turėjo nepaprastai turiningą dieną – Knygos dieną. Tylusis atsineštų knygų skaitymas ir iliustracijų piešimas, pokalbiai apie pirmąją lietuvišką knygą ir Šėtos knygnešį M. Keliauską, viktorina ir komandinės varžytuvės „Ką žinau apie knygų autorius ir personažus?“, mažutės, į vaiko delniuką telpančios, knygutės gaminimas, apdovanojimai už laišką knygos herojui, knygų mugė, kurioje vaikai noriai pirko knygas… Štai kiek įdomių veiklų išbandė pradinukai! O po knygų pasaulį tądien su jais keliavo Šėtos miestelio bibliotekos vedėja Rasa Taujanskienė, gimnazijos bibliotekininkė Vida Barauskienė bei visos pradinio ugdymo mokytojos.
Pradinio ugdymo mokytoja Zinaida Kleivienė
2023-03-24
Įdomios ir netradicinės pamokos
Įdomios ir netradicinės pamokos vyksta gamtos mokslų laboratorijoje, panaudojant turimas priemones ir medžiagas. Taip dirbdami mokiniai taiko naujai įgytas žinias, mokosi tyrinėti, ugdosi kognityvinius, komunikacinius, bendradarbiavimo ir kitus socialinius gebėjimus.
A. Kananovičienė
2023-03-09
Gimnazijos šeštokai, mokydamiesi temos „Skaičių tiesė“, noriai įsitraukė į pačios skaičių tiesės pasigaminimą. Tam buvo panaudotos iš senų tapetų pasigamintos juostelės. Mokiniai turėjo ne tik nubrėžti skaičių tiesę, pažymėti joje teigiamuosius ir neigiamuosius skaičius, bet ir su pasigaminta „liniuote“ išmatuoti koridoriaus lango, grindų plytelės ilgį bei išmatuotus dydžius paversti nurodytais matavimo vienetais. Tokios pamokos mokiniams patinka, jie susiduria su elementarių, gyvenimiškų problemų sprendimu, ir tokiu būdu įgyja matematikos žinių ir gebėjimų, kuriuos tenka pritaikyti praktiškai.
Matematikos mokytoja Vijolė Glebauskienė
2023-02-28
Mokomės kitaip
Anglų kalbos pamokoje ketvirtokai virto pardavėjais ir pirkėjais. Mokiniai atsinešė savo produktus, patys nustatė produktų kainas, pasigamino pinigų ir prekiavo tuo ką turėjo. Nors pamokos tikslas buvo taisyklingai naudoti artikelius su daiktavardžiais, mokiniai išmoko dar ir naudingų apsipirkinėjimo frazių, skaičiavo, kiek išleido ir (ar) uždirbo pinigų ir angliškai aptarė savo pirkinius, išlaidas bei uždarbį.
Užsienio kalbos (anglų) mokytoja metodininkė Jurgita Tekunova
2023-02-01
Mokytojai mokosi vieni iš kitų
Metodikos tarybos organizuotas patirtinis mokymasis tema ,,Vertinimo ir įsivertinimo būdai pamokoje“ (kuo svarbus vertinimo procesas). Mokymosi metu aptarta, kaip teikti konstruktyvų atsaką, įtraukiant mokinius į vienas kito vertinimo ir įsivertinimo veiklas. Metodikos grupių nariai pasidalino patirtimi pristatydami praktiškai, kokius vertinimo ir įsivertinimo metodus naudoja pamokose, aptarė jų naudą mokinių mokymuisi.
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui
2022-09-30
EUROPOS KALBŲ DIENA
Rugsėjo 26 d. Europa mini kalbų dieną. Šios dienos tikslas parodyti visuomenei, kodėl svarbu mokytis įvairių kalbų, raginti daugiau išmanyti apie kitas kalbas. Pasak M. Heidegerio, ,,Kalba – tautos dvasios namai‘‘, tad kalbų mokėjimas atveria ne tik naujas mokymosi galimybes, bet padeda lengviau pažinti kitas kultūras, skatina tarpusavio supratimą, bendravimą ir bendradarbiavimą.
Šėtos gimnazijoje šią dieną buvo organizuotos įvairios veiklos, skatinusios kalbų mokymosi įvairovę, norą pažinti kitų tautų kultūrą ir kalbą. 2022 m. yra paskelbti Europos jaunimo metais, tad šių metų Europos kalbų dienos tema ,,Ką jaunas išmoksi, visą amžių žinosi”. I-III klasėse per anglų k. pamokas vyko integruotos Europos kalbų dienos veiklos, mokiniai turėjo galimybę išbandyti savo jėgas, atsakinėdami į klausimus apie įvairių tautų kultūras, tradicijas, patiekalus, kalbų įvairovę ir t.t, I-II kl. mokiniai dalyvavo protmūšyje. II kl. mokiniai savo mintis išdėstė rašinyje ,, Įvairių kalbų mokėjimas ir kultūrų pažinimas praturtina gyvenimą, suteikia naujų galimybių”.
Netradicinės pamokas, skirtos Europos kalbų dienai, buvo organizuotos ir per lietuvių k. pamokas: III klasėje mokiniai, dirbdami grupėse, kūrė lietuvių kalbos formulę naudodamiesi informacinėmis technologijomis, jie rinko įdomiausius faktus apie lietuvių kalbą ir taip kūrė plakatus ir ketureilius apie kalbą, po to juos pristatė. II b klasėje dirbdami grupėse mokiniai taip pat kūrė lietuvių kalbos formulę, tačiau panaudojo koliažo techniką. 6 klasėje su mokiniais aptarėme, kokią vietą lietuvių kalba užima Europos kalbų bendrijoje ir gilinomės į lietuvių kalbos turtą – tarmes, jie braižė tarmių žemėlapius ir sužymėjo tarmes, pažymėjo savo tarmę. Visus darbus patalpinome klasės stenduose. 7 ir I g klasės mokiniai, kurdami lietuvių kalbos formulę, koliažo principu bandė pavaizduoti kalbos sandarą, funkcijas ir parodyti, kuo kiekvienam iš mūsų svarbi kalba. Mokiniai turėjo tikslą kitų šalių gyventojus supažindinti su lietuvių kalba ir formulėje pateikti pačius svarbiausius jos principus, supažindinti su lietuvių autorių kūriniais, ypač poezija, bei parodyti, kodėl verta išmokti lietuvių kalbos. Pristatydami savo grupinius darbus mokiniai įvardino, kodėl pasirinko būtent tokią formulę. Darbais galima pasidžiaugti gimnazijos fojė.
Per rusų k. pamoką II a kl. mokiniai kūrė stendinius pranešimus ,,Kalba – langas į gyvenimą‘‘, kuriuose išvertė ir užrašė gražiausias mintis bei frazes apie kalbą. Mintys buvo iliustruotos mokinių pasirinktu būdu.
Europos kalbų dienos veiklos paskatino mokinius daugiau sužinoti apie kitas kalbas ir kultūras bei suvokti, jog svarbu mokytis užsienio kalbų ir tuo pačiu stengtis išsaugoti savąją.
Kalbų metodinė grupė
2022-09-15
Rugsėjo 14 d. popietę su I klasės mokiniais turėjome netradicinę rusų kalbos pamoką. Šėtos kultūros centre aplankėme Kėdainių krašto dailės draugijos narių tapybos parodą „Skiriu Kėdainiams“. Mus mielai sutiko kultūros centro ir bibliotekos darbuotojos, pristatė parodą. Mokiniai susidomėję apžiūrėjo darbus, po to, patogiai įsitaisę mažojoje salėje, aptarėme kiekvienam patikusius paveikslus, apibendrinom pamoką ir priėjom išvados, kad tokios pamokos yra naudingos ir reikalingos.
Rusų k. vyr. mokytoja L. Morkuvienė
2022-05-19
Gegužės 19 d. mūsų gimnazijos ketvirtokai dalyvavo dvejose edukacijose. Abu užsiėmimai vyko gimnazijoje. Pirmąją edukaciją vedė mūsų gimnazijos biologijos mokyta Vaida Klevinienė. Ji mokiniams ne tik papasakojo, bet ir parodė, kaip galima pačiam namuose užsiauginti drugelį. Ketvirtokai sužinojo drugelio vystymosi etapus. Galėjo apžiūrėti mokytojos užaugintą drugelį. Mokiniai domėjosi, kaip ir kur galima įsigyti drugelių lėliukių.
Dalindamiesi patirtais įspūdžiais mokiniai toliau tęsė savo kitą edukaciją „Keliaukime po Lietuvą“. Jos metu virtualiai mokiniai keliavo po Lietuvą. Kelionės metu reikėjo būti labai atidiems ir prisiminti jau turimas žinias apie Lietuvos gyvūnus, paukščius, pilis, įvykusius mūšius, istoriją ir teisingai atsakyti į pateiktus klausimus, nes reikėjo pildyti labirintą popierius lape.
Ketvirtokai džiaugėsi galėję ir pakeliauti po Lietuvą virtualiai, ir pamatyti drugelių grožį.
Pradinio ugdymo mokytoja Lina
2022-05-16
Mokomės kitaip. Ekonomikos ir matematikos pamoka.
Nusprendėte atlikti buto remontą? Puiku. Jums gali padėti mūsų gimnazijos II klasės mokiniai. Integruotos ekonomikos bei matematikos pamokos metu gimnazistai atliko projektinį darbą „Kambario remontas“. Dirbdami porose jie aptarė ir pasirinko kokio kambario remontą nori atlikti. Vykome į Kėdainiuose esančią parduotuvę „Moki. Veži.“ Joje mokiniai rinkosi remontui reikalingas medžiagas, priemones, svarstė kurio tiekėjo prekes geriau rinktis, lygino kainas, skaičiavo nuolaidas ir reikalingų prekių kiekius. Teko konsultuotis ir su parduotuvės konsultantėmis dėl tinkamų dažų ar dažymo volelių, išklausyti jų patarimų.
Pamokoje aptarėme gautus skaičiavimus, išklausėme mokinių praktiškų patarimų ir pastebėjimų.
Nuotraukose akimirkos renkantis remontui reikalingas prekes.
Mokytojos Vijolė ir Audronė
2022-05-16
Netradicinė pamoka netradicinėje aplinkoje
Gegužės 13 dieną mūsų gimnazijos trečiokai važiavo į Netradicinę integruotą pamoką, kuri vyko didžiausiame Baltijos šalyse vaikų edukaciniame pramogų centre Megoje. Dalyvavo Curiocity edukaciniame užsiėmime ,,Pažink pasaulio kultūras“. Programos metu vaikai susipažino su 7 pasaulio žemynais bei jų išskirtinumais. Atradę kultūrų skirtumus, mokiniai naujai pažvelgė į juos supantį pasaulį, kritiškai įvertino aplinkos poveikį kūrybai. Užsiėmimo metu vaikai atliko pasirinktą užduotį, susijusią su Europos žemynu – pagilino žinias žaisdami interaktyvaus žemėlapio žaidimą. Po edukacijos mokiniai turėjo laisvą laiką – mėgavosi Curiocity miesto pramogomis. Vėliau aplankė Zooparką. Tai unikalus kontaktinis zoologijos sodas, kuriame vaikučiai gali iš arti susipažinti su gyvūnais, juos glostyti, maitinti, bendrauti ir stebėti. Buvo naudinga ir puiki edukacinė išvyka!
3 klasės mokytoja Danguolė Zubieliauskienė
2022-05-09
Pamoka kitaip Ingleby ūkyje
7 klasės mokiniai gegužės 9 d. vyko į kitokią biologijos ir karjeros ugdymo pamoką Ingleby ekologiškame ūkyje. Čia mums papasakojo kokius augalus augina visame pasaulyje, o Lietuvoje šiais metai auginama net 20 skirtingų kultūrų. Mokinius sužavėjo dideli angarai, galinga ir moderni technika, aplinkos švara ir, kad norint ūkininkauti reikia išmanyti daug dalykų: biologijos, chemijos, fizikos, matematikos, IT ir žinoma kalbų. Čia sutikome ir Šėtos gimnaziją baigusį mokinį. Ingleby atstovai aprodė kviečių, avižų ir pupų laukus, papasakojo su kokiais sunkumais susiduria ūkininkaujant ekologiškame ūkyje: piktžolės ir įvairūs kenkėjai, tačiau pasidžiaugė, kad auginant ekologiškai augalus mažiau kenkia aplinkai, mikroorganizmams, mažiau anglies dioksido išskiriama į aplinką, sveikesni produktai atkeliauja iki mūsų stalo. Taip pat aprodė ir naują vandens laistymo sistemą, kuri naudoja požeminį vandenį. Ačiū Ingleby ūkiui už priėmimą ir įdomią pamoką.
Vyr. socialinė pedagogė Ilona Jakienė ir biologijos mokytoja Vaida Klevinienė
2022-05-09
Tikėdamas į tekėjimą.
Klaupiasi žodis, klaupiasi
ir gieda savo tikėjimą:
Į mintį, į kalbą, į žmogų,
į tą jo gyvenimą margą…
Just. Marcinkevičius
Kasmet gegužės 7-ąją Lietuvoje minima Spaudos atgavimo, kalbos ir knygos diena. Nors tą dieną 1904 metais išsilaisvinome nuo lietuviškos spaudos draudimo, ši data taip pat primena labai sudėtingą, net keturis dešimtmečius trukusį Lietuvos istorijos laikotarpį, kuriuo rusų carinė valdžia draudė esminius mūsų tautiškumo ženklus – lietuvišką spaudą, knygų leidybą, laisvą žodį. Per 40 spaudos draudimo metų paaiškėjo, kad lietuviškoji spauda augo, nepaisant jokių persekiojimų ir taikomų bausmių. Nuo lietuvių raštijos pradžios ligi 1864 m., – t.y. per 300 metų, lietuviškų knygų iš viso buvo išspausdinta vos 750; nuo draudimo pradžios iki 1883 m., – t.y. iki „Aušros“ gimimo, buvo išspausdinta 484 knygos, o nuo 1883 m. iki 1903, neskaitant laikraščių, buvo išspausdintos 1372 knygos.
Kartu su 7 kl. mokiniais per lietuvių literatūros pamoką paminėjome šią dieną ir pasidžiaugėme, galėdami drąsiai bei laisvai skaityti lietuviškais rašmenimis, dalintis mintimis apie savo skaitytas knygas, jas pristatyti bei rekomenduoti draugui. Mokiniai pristatė savo skaitomas arba skaitysimas knygas, išsakė nuomonę, kodėl verta perskaityti jų rekomenduojamas knygas. Išklausę pasakojimo apie spaudos draudimo laikotarpį, įsivertinome savo žinias, atsakinėdami į smagius viktorinos klausimus apie lietuvių kalbą, literatūra bei, žinoma, knygas.
,,Niekas tiek nepasitarnavo žmogui, niekas neiškėlė taip auštai jo dvasios ir niekas tiek nekentėjo kartu su žmogumi, kaip knyga“.
Just. Marcinkevičius
Lietuvių k. ir literatūros mokytoja Rasa Tarvydienė
2022-03-16
Pažintinė 3 klasės mokinių pamoka su gyvalazdėmis
Pasaulyje šiuo metu yra žinoma apie 1,2 mln. vabzdžių rūšių, tačiau trečiokai atėję į biologijos kabinetą daugiau sužinojo apie čia augančias gyvalazdes, kurios pasižymi visa eile specifinių savybių, leidžiančių prisitaikyti prie nuolat kintančios aplinkos, atlaikyti konkurencinę kovą su kitais gyvūnais. Mokiniai pateikė juos dominančius klausimus, susipažino su gyvalazdžių gyvenimo ciklu, išgirdo įdomių faktų, galėjo palyginti gyvalazdės ir vištos kiaušinius, apžiūrėti išnaras, pasidaryti asmenukę ir praleisti turiningai pažintinę pamoką kitokioje aplinkoje.
Biologijos mokytoja Vaida Klevinienė
2022-02-21
IR VĖL BIOCHEMIJA 🙂
Šį kartą II klasės mokiniai gamino muilą. Trijų pamokų cikle gimnazistai ne tik susipažino su muilo gamyba, jo savybėmis, bet ir patys pagamino įvairių formų, spalvų ir savybių muiliukus (atsinešę vaistažoles, džiovintas uogas, kavą, arbatžoles, įvairų spalvų dažus, formeles). Jiems talkino mokytojos Rita ir Vaida. Pasigamintus muilus mokiniai gražiai supakavo ir paruošė pristatymus lietuvių bei anglų kalbomis.
2022-02-15
Literatūrinis susitikimas-pamoka su B. Brazdžioniu „Šaukiu aš tautą“
Vasario 2 dieną buvo minimos prozininko, poeto Bernardo Brazdžionio 115–osios gimimo metinės. Jo poezijos pasaulis – didžiulė erdvė, talpinanti visą žmogaus būtį ir pakylanti iki Dievo. Šiai progai paminėti Šėtos gimnazijos 7 klasės mokiniai per lietuvių lit. pamoką buvo pakviesti į ,,Literatūrinį susitikimą-pamoką su B. Brazdžioniu „Šaukiu aš tautą“.
Mokiniai, susipažinę su B. Brazdžionio biografija, grupėmis skaitė jo poeziją. Buvo sudarytos septynios mokinių grupės po du asmenis, kurie burtų keliu išsirinko poezijos knygą – rinkinį su B. Brazdžionio eilėraščiais. Buvo pasiūlyti šie rinkiniai: ,,Tarp žemės ir dangaus“, ,,Šiapus ir anapus mūsų laiko“, ,,Tėvų nameliai brangūs“, ,,Poezijos pilnatis“, ,,Kaip grįžtančius namo paukščius“, ,,Nupinsiu Lietuvai vainiką“ ir kt. rinkiniai, kur publikuojami poeto eilėraščiai. Kiekvienas mokinys turėjo ne tik išsirinkti vieną eilėraštį, bet jį paanalizuoti (raštu) – nusakyti temą, lyr. subjekto būseną, o reflektuojant atsakyti, kokį įspūdį paliko perskaitytas eilėraštis/-iai (mokiniai, ieškodami to vienintelio, žinoma, turėjo progą perskaityti ir daugiau eilėraščių 😊 ). Buvo bandoma pajausti ir įsigilinti: poeto balsas aidėjo, laužė užtvaras, skatino lietuvių poeziją išeiti iš nuošalios valstiečio pirkios į kalnuotą, vėjams atvirą lauką, kur akį traukia Jeruzalės griuvėsiai, spindintis Antikos palikimas, Dievo valią liudijantys aukštieji skliautai.
Nusakius, kokį įspūdį paliko eilėraščiai, mokiniams reikėjo atsakyti į klausimą ,,Ką norėčiau pasakyti ir palinkėti B. Brazdžioniui?‘‘ bei raiškiai prieš klasę perskaityti pasirinktus eilėraščius. Mokiniai pastebėjo, jog daugelis poeto eilėraščių kelia liūdesį, verčia susimąstyti, tačiau tarė AČIŪ ir sakė, jog tai gražūs bei prasmingi lyriniai kūriniai. Nuskambėjo tokie eilėraščiai: ,,Aš čia – gyva“, ,,Lietuvos laukai“, ,,Žemė“, ,,Gėlės miršta“, ,,Per pasaulį keliauja žmogus“, ,,Viešpaties vardo ženklai“, ,,O, atsimenu namelį“, ,,Anapus mūsų laiko“, ,,Šiaurės pašvaistė“ ir kt. Mokiniai ne tik susipažino su poeto biografija, analizavo eilėraščius, dalinosi įspūdžiais, bet raiškiai ir garsiai skaitydami turėjo galimybę įsijausti į lyrinių posmų prasmę, perteikiamus išgyvenimus ir būsenas.
Lietuvių k. ir literatūros mokytoja Rasa Tarvydienė
2022-02-15
Pažintis su Kronika
Vasario antrą savaitę, Gimnazijos 2–6 klasių mokiniai dalyvavo nuotoliniame knygos pristatyme „Kronika. Slaptos knygos istorija“. Šis pristatymas buvo skirtas paminėti „Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos“ metams.
Knygos autorė mokiniams pristatė kas yra Kronika, kokia tuo metu buvo situacija Lietuvoje, kodėl buvo svarbu perduoti žinias, kodėl parašė šią knygą. Supažindino kokiais būdais buvo perduodama informacija. Patys mokiniai išbandė perdavimo būdus. Sesuo Regina pasidalino savo prisiminimais, kaip jai teko slapčia gabenti Kronikos slaptus raštus.
Knygos „Kronika. Slaptos knygos istorija“ dailininkė papasakojo, kaip ji kūrė iliustracijas knygai.
Pristatymo pabaigoje mokiniams teko atlikti užduotį, iš skiautelių sudėlioti sesers Nijolės Sadūnaitės kalbos, kurią jį pasakė 1974 m, kai pirmą kartą ji buvo suimta už Kronikos leidybą.
Mokiniai ne tik sužinojo apie naują knygą, bet ir papildė savo žinias apie Lietuvos istoriją, išgirdo liudijimus, kodėl taip svarbu branginti laisvę.
Dorinio ugdymo (tikybos) mokytoja Lina
2022-02-10
Penktokai labai aktyvūs ir žingeidūs. Šį kartą mokėsi apie neformalųjį ugdymą ir popamokines veiklas. O smagiausia buvo sugalvoti savo būrelį ir pakviesti draugus jį lankyti. Mokiniai darė informacinius skelbimus anglų kalba, kvietė draugus lankyti jų siūlomus būrelius: lietuvių kalbos, šokio, Gimnazijos, riedlenčių, futbolo ir kitus. Populiariausias būrelis buvo Krepšinio, ir nenuostabu – juk mes krepšinio šalis!
Užsienio kalbos (anglų) vyr. mokytoja Jurgita Tekunova
2021-12-23
Biologijos pamoka kitaip
Ia ir Ib klasės mokinai biologijos pamokose mokėsi skyrių „Kraujas ir kraujotakos sistema“. Šių pamokų cikle kalbėjome apie kraujo sudėtį, reikšmę, širdies sandarą ir kraujotakos svarbą organizmui, kodėl sutrinka kraujotaka, atsiranda širdies ligos. Atlikome praktikos darbus „Fizinio krūvio įtaka širdies darbui ir kraujospūdžiui“ bei „Paukščio širdies sandara“. Praktinių darbų metu mokiniai turėjo galimybę pasimatuoti kraujo spaudimą, stebėti kūno pokyčius prieš ir po fizinio krūvio, taip pat pamatyti ir atverti paukščio širdį, kaip analogą žmogaus širdžiai. Šį sunkų ir sudėtingą skyrių vainikavo išvyka į Kaune vykstančią unikalią žmogaus kūnų ir organų parodą „Body Worlds“. Įspūdžiai nepakartojami ir ilgai įsimintini. Mokiniai iš arti galėjo matyti įvairių organų sistemas, pačius organus, vaisiaus vystymąsi, organus pažeistus įvairiausių ligų, pasimatuoti spaudimą bei pasisupti supynėse.
Biologijos mokytoja Vaida Klevinienė
2021-12-22
Antrokams tai buvo pirmoji kelionė kartu, kurios vaikai labai laukė. Tai buvo kelionė-pamoka naujiems dalykams išmokti ir turimiems įgūdžiams įtvirtinti.
Vaikai apsilankė Kauno ledo arenoje. Tik pora vaikų yra bandę čiuožti su pačiūžomis, o kitiems – naujiena! Baimė ir netikrumas – štai kokie jausmai pirmiausia apėmė antrokus. Bet vaikai greitai mokėsi. Vienas ratukas, kitas… Su lyg kiekvienu ratuku vis platesnės vaikų šypsenos!
O kaip džiaugėsi vaikai, kai pietavo kavinėje! Prisiminė, kaip elgtis prie stalo, bendrauti, valgyti, dalintis…
Antrokus sužavėjo nepaprasto grožio kalėdinė Kauno eglutė ir dekoracijos aplink ją.
Smagu buvo girdėti vaikus sakant, kad tai geriausia diena jiems! O klausimas “Ar kitą antradienį ir vėl kur nors važiuosim?” paskatino mąstyti ir planuoti, kur, ko ir kaip mokysimės kitoje kelionėje.
2 klasės mokytoja Zinaida Kleivienė
2021-11-08
Vokiečių kalbos dienos „Ö kaip vokiškai?“ akcijos minėjimas
Spalio 20 d. užsienio kalbos (vokiečių) mokytoja Ilona Tomkuvienė kartu su II klasės mokiniais prisijungė prie Goethe‘s instituto organizuojamo internetinio renginio „Kodėl verta versle mokėti vokiškai?” bei paminėjo vokiečių kalbos dieną. Mokiniai klausėsi svečių pranešimų, aptarė renginį bei pasidalino idėjomis.
Džiaugėmės ir nusprendėm, kad ,,mokytis kitaip smagu“, kad išnaudosim visas progas pamatyti, sužinoti, išmokti.
Vokiečių kalbos mokytoja Ilona Tomkuvienė
2021-06-02
Pažintis su slieku
Saulėtą birželio 2 dieną 4 klasės mokiniai rinkosi į lauko klasę. Čia jų laukė pažintis su būsima gamtos ir žmogaus pamokos mokytoja Vaida. Kad pažintis būtų smagi ir turininga, mokiniai gavo užduotį – rasti ir ištirti bestuburių atstovus sliekus. Atsiraitoję rankoves ir pasiėmę reikiamas priemones, keliavome ieškoti sliekų. Yrančių lapų paklotėje bei purioje žemėje radome ir vėdarėlių, kurie, kaip ir sliekai, yra skaidytojai. Atsinešę į lauko klasę svėrėme, matavome, žiūrėjome pro mikroskopą, aprašėme ir sužinojome daug naujų faktų apie sliekų kraujotaką, mitybą, dauginimąsi bei jutimus. Ištyrę sliekus ir susipažinę su vėdarėliu, saugiai juos paleidome purioje gimnazijos dirvoje. Šio užsiėmimo metu pravertė ir gautos gamtamokslinės priemonės. Pažintis buvo pilna įspūdžių ir gerų emocijų.
4 klasės mokytoja Lina ir biologijos mokytoja Vaida
2021-05-28
Mokomės kitaip. Rusų kalbos konkursas.
Šiais mokslo metais, mokytis ir mokyti iš namų visiems yra sudėtinga, trūksta motyvacijos, bet mokytojai mus puikiai skatina ir stengiasi pamokas paįvairinti projektiniais bei kūrybiniais darbais. Gruodžio mėnesį, dešimtokai rusų kalbos pamokose pradėjo mokytis metų laikus. Turėjome parengti skaidrių pristatymą tema: ,,Metų laikai. Mano mėgstamiausias metų laikas“. Ruošėme skaidres, trumpai aprašydami kiekvieną metų laiką ir iliustruodami savo pasakojimus vaizdine medžiaga. Apie savo mėgstamiausią metų laiką turėjome pasakyti daugiau nei apie kitus, papasakoti, kodėl tai mūsų mėgstamiausias sezonas ir kuo jis ypatingas. Šie pristatymai mums labai padėjo rusų kalbos Mokytojos Inos surengtame konkurse „Моё любимое время года.“, kuriame I, II, klasių mokiniai paruošė ir pristatė savo plakatus. Savo plakate aš iliustravau vasarą – savo mėgstamiausią metų laiką. Ne vieno bendraklasio mėgstamiausias metų laikas yra vasara, bet kiekvienas savo plakatą išpildė skirtingai, unikaliai.
Orinta Kasparavičiūtė
Šie mokslo metai kitokie negu visada – daugiau laiko praleidžiame prie kompiuterio, negalime susitikti ir vykdyti projektinių veiklų drauge. Norėjau, jog moksleiviai iš šių nuotolinių pamokų pasisemtų ne tik žinių, bet turėtų galimybę atskleisti savo kūrybiškumą. Todėl pasiūliau I ir II klasėms dalyvauti gimnazijos rusų kalbos konkurse, kuriame mokiniai, pasitelkdami savo kūrybiškumą, galėjo aprašyti mus supančios gamtos bei gyvenimo grožį, išreikšti save. Aptarėme, kaip turi atrodyti mokinių darbai: pavadinimas, turinys, iliustracijos, pristatymas.
Mokiniai noriai ir aktyviai dirbo, stengdamiesi kuo įdomiau perteikti pasirinktą metų laiką. Buvo galima remtis anksčiau pamokų metu sukurtais tekstais, skaidrėmis, kita medžiaga. Pasitelkdami kūrybiškumą, mokiniai vaizdžiai ir spalvingai perteikė gražiausius metų laikus. Ne tik tekstai, bet ir įvairūs karpiniai, gera nuotaika mums padėjo pasiekti pačių geriausių rezultatų ir spalvingai, kūrybiškai perteikti metų laikus.
Sveikinu Eglę Gulbinaitę ir Orintą Kasparavičiūtę, laimėjusias rusų k. konkursą!
Rusų kalbos mokytoja Ina Zubko
2021-05-12
II klasės vokiečių kalbos projektinis darbas „Jungen Leute chatten gern“
II klasės mokiniai vokiečių kalbos pamokoje diskutavo šiuolaikinės medijos klausimais, išsakė savo nuomonę apie įvairias jaunimo naudojamas platformas, socialinius tinklus.
II klasės mokiniai mokėsi dirbti su www.bookcreator.com ir https://wordart.com/ programomis.
Jie sukūrė elektroninę knygą apie socialinius tinklus, įterpė sukurtus žodžių debesis.
Kviečiame pavartyti II klasės mokinių elektroninę knygą „Jungen Leute chatten gern“:
https://read.bookcreator.com/9XNtSzq0OING9iH9cBwcBiPMy472/Yvl7d07rRWmPQn1NZgFmCA
Vokiečių kalbos mokytoja Ilona Tomkuvienė
2021-04-21
INTEGRUOTOS CHEMIJOS – BIOLOGIJOS PAMOKOS
Balandžio 21 d. mokytojos Vaida ir Rita pakvietė I-os gimnazijos klasės mokinius į integruotą pamokų ciklą -,,Druskos“ (3 val.). Septyniuose kambariuose (Teams platforma) gimnazistai draugiškai ieškojo informacijos, ją aprobavo, kūrė pateiktis skirtingomis 7 temomis: ,,Druskos aplink mus“, ,,Liaupsinama ir kritikuojama Himalajų druska“, ,,Valgomosios druskos kelias iki mūsų stalo“, ,,Apskaičiuokite, kiek g ir % valgomosios druskos yra traškučių pakuotėse“ ir kt. Atliktus darbus mokiniai pristatinėjo, reflektavo. Darbas buvo įdomus ir naudingas – patenkinti liko ir mokiniai, ir mokytojos.
2021-04-19
Nieko nėra geriau ir smagiau, kaip pamokas praleisti mokykloje ir su savo klasės draugais. Jos visos tokios svarbios. Neprilygs jokiam nuotoliniam mokymuisi. Štai taip yra ir muzikos pamokoje. kas geriau ir linksmiau? Ar dainuoti vienam namuose per kompiuterio ekraną, ar gyvai, su visa savo klase. Žinoma, kad gyvai. O dar tas šiltas pavasaris, kaip jam nepadainuoti. Štai, antros klasės mokinių linksma dainelė apie vabaliuko pasivaikščiojimą. Daina „Vabaliukai“ (B. Balakauskienė/S. Pškus).
2021-04-05
Integruota tikybos ir anglų k. pamoka „Easter in lockdown“
Didžiąją savaitę 8a klasės mokiniai turėjo integruotą užsienio kalbos (anglų k.) ir dorinio ugdymo (tikybos) pamoką. Pamokos tema buvo „ Easter in lockdown“. Šios pamokos metu mokiniai kūrė Velykinius sveikinimus, pasidalino savo šeimų tradicijomis iki karantino ir per jį, sužinojo Velykų krikščioniškus simbolius, rinko citatas iš Švento Rašto.
Mokytojos Sandra ir Lina
2021-04-02
Linksmieji margučiai
2021-03-21
Kovo 21-oji – Pasaulinė poezijos diena, taigi praėjusią savaitę kartu su septintokais bandėme pasinerti į poezijos pasaulį bei susipažinti su kitų tautų poezija. Šįkart apsilankėme Japonijoje ir pabandėme kurti HAIKU 🙂 Kas tai yra? Kviečiu susipažinti 🙂 Beje, prie knygos rankraščio gali prisidėti kiekvienas, norintis sukurti HAIKU 🙂 Tereikia paspausti interaktyvios lentos nuorodą.
O elektroninę septintokų HAIKU knygą galima pavartyti čia.
Haiku poezijos kūrimas. Kūrybinės veiklos, skirtos Pasaulinei poezijos dienai paminėti.
Kovo 21-oji – Pasaulinė poezijos diena. Ji švenčiama kiekvienais metais nuo 1999 m. Eilėraščio galios yra neribotos, su poezija išlaisviname savo mintis ir sielą, tad kurkime nedvejodami!
Kas man yra poezija? Kiekvienas galėtume savęs to paklausti. ,,Poezija yra knygos, į kurias tiesiame ranką, kai gera ar liūdna, arba kai nėra kam tos rankos paduoti. Poezija kartais yra nušvitimas, visiška vaizduotės laisvė, kai įgyjamas nuo nieko nepriklausantis savo asmenybės pajautimas‘‘ – rašo M. Martinaitis.
Praėjusią savaitę kartu su septintokais bandėme pasinerti į poezijos pasaulį bei susipažinti su kitų tautų poezija. Šįkart apsilankėme Japonijoje ir pabandėme kurti HAIKU.
Trumpai apie HAIKU
Tai tradicinis japonų lyrikos žanras, poetinė miniatiūra su tam tikrais reikalavimais, žinomas jau XIV amž. Tai 17-os skiemenų eilėraštis, kuriame paprastai, lakoniškai pateikiamas gamtos ir žmogaus tamprus ryšys. Tai kaip momentinė nuotrauka, gamtos fone pagauta mintis, nuotaika, pojūčiai, kurie subręsta stebint aplinką, būnant joje.
Haiku kiekvienas žodis yra svarbus ir turi išsakyti mintį. Atrenkami tik patys reikalingiausi žodžiai. Sakoma, kad šis žanras – tai vieta susitikimo tarp autoriaus ir skaitytojo. Savo mintis autorius turi parodyti, bet ne pasakoti, taip pat jis turi rašyti apie realius, o ne išgalvotus įvykius, naudojant paprastus žodžius ir paliekant skaitytojui vietą pamąstymui, atsirandantiems pojūčiams (kaip neužbaigta mintis, kurią skaitytojas gali pats užbaigti). Tai realybė…
Haiku gali rašyti visi, kas tik nori ir pažįsta raides bei moka skaičiuoti iki 17. 5+7+5 – HAIKU poezijos raktas. Pirma eilutė – 5 skiemenys, antra – 7, trečia – 5.
Haiku – tai akimirkos menas, miniatiūra, išlaisvinanti mūsų mintis. Tai matematinė minties išraiška žodžiais.
Haiku gali būti kuriamas ne tik iš žodžių, bet ir iš tam tikrų daiktų (simbolių) sudėliotų ta pačia skaitine išraiška.
Susipažinę su HAIKU kūrimo technika kiekvienas turėjome galimybę pabūti POETU!
Kūrėme HAIKU, kuriuos sukėlėme į elektroninę septintokų Haiku poezijos knygą.
Niekada nekūrėte eilėraščių? Dabar kiekvienas galite sukurti ir pasidalinti savo Haiku. Spausk interaktyvios lentos nuorodą ir prisidėk prie knygos rankraščio. Čia septintokai vis dar dalijasi savo haiku.
Ši trumpa miniatiūra gali tapti kiekvienos dienos credo – kviečiu išlaisvinti mintis su HAIKU!
Lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Rasa Tarvydienė
2021-03-01
MUZIKOS PAMOKA 3 KLASĖ
Trečios klasės mokiniai dainavimo išraiškos pamokas karantino metu perkėlė į namus, dainuodami lietuvių liaudies dainas. Kiekvienas mokinys turėjo galimybę pasirinkti patikusią lietuvių liaudies dainą ir ją padainuoti intonuojant, improvizuojant arba aiškiai tariant žodžius. Smagu buvo žiūrėti mokinių atsiųstus video ir džiaugtis, nes kiekvienas mokinys įdėjo daug pastangų, kad dainavimas būtų kuo tikslesnis. Muzikos mokytoja Daiva Makutienė sumontavo video, pasižiūrėkime:
2021 m. vasario 17 d.
PIRMOKAI – MAŽIEJI MOKSLININKAI
Ketvirtadienio vaikai labai laukia – vyksta būrelio „Noriu žinoti“ užsiėmimas. Ir kiekvieną kartą pirmokai susipažįsta su naujais dalykais.
Vieno užsiėmimo metu smalsuoliai daug sužinojo apie vandenį: kodėl vanduo naudingas žmogui, kiek stiklinių vandens reikia išgerti per dieną, kokia formulė, kada minima pasaulinė vandens diena, žiūrėjo vaizdo įrašą apie vandens būsenas. Pirmokai labai nustebo išgirdę, kad apie 70 proc. jų kūno sudaro vanduo.
Dažniausiai vaikai atlieka įdomius ir saugius bandymus bei eksperimentus.
Atlikdami bandymą „Minkštas kiaušinis“, pirmokai pamatė, kokie cheminiai pokyčiai įvyko, kai nevirtą kiaušinį laikė 9 proc. acte: kiaušinio lukštas yra kalcio karbonadas, actas – rūgštis, kuri ištirpdė lukštą.
Stiklinėje sumaišę vandenį, aliejų, druską ir šiek tiek dažų, vaikai pasigamino Lavos lempą ir dėl medžiagų sąveikos galėjo stebėti kylančius burbuliukus.
Netikėta informacija apie stambiausią sausumos gyvūną – afrikinį savanų dramblį, turintį 26 dantis, tačiau kramtymui naudojantį tik 4 ir kurie gali ataugti net 6 kartus, paskatino mokinius kurti „Dramblio dantų pastą“. Eksperimento metu vaikai pamatė medžiagų skilimo reakciją, kai formuojasi putos, kurios intensyviai veržiasi iš butelio ir susidaro šiluma.
Kas žino, gal iš šio mažųjų mokslininkų būrio išaugs mokslininkas, kurio atradimai padės žmonijai gyventi…
Pradinio ugdymo mokytoja Zinaida Kleivienė
2021 m. vasario 9 d.
PIRMOKAI MOKOSI SKAIČIUOTI LAIKĄ
Laiko pažinimas nėra labai paprastas dalykas. Ir nors namuose laikrodžiai kabo ant sienų, juos turi mama ir tėtis, mažam vaikui laikas net nėra aktualus. Jis tiesiog gyvena, džiaugdamasis kiekviena akimirka! Ir, tik augant, vaikams pasidaro smalsu, kam tie laikrodžiai reikalingi, kaip jie veikia, kaip matuojamas laikas.
Pirmokams laiko suvokimas jau aktualus: kada atsikelti, kada prasideda ir baigiasi pamoka… O kada viso to lengviau išmoksi? Ogi tada, kai pats pasigaminsi laikrodį! Integruotoje dailės ir technologijų bei pasaulio pažinimo pamokoje vaikai, padedami tėvelių, pasigamino nepaprastai spalvingus mokomuosius laikrodukus, žiūrėjo video apie rodyklių darbą, sukiojo jas ir visai neblogai išmoko pažinti lygias valandas. Ir tai yra puiki pradžia tolimesniam laiko pažinimui.
Pradinio ugdymo mokytoja Zinaida Kleivienė
2021 m. vasario 9 d.
Klasės valandėlė ,,Tiesa apie tabaką “(Lions Quest programa)
3 klasėje vyko prevencinė klasės valandėlė apie rūkymo žalą. Valandėlės metu mokiniai galėjo patys pasikalbėti su pačiu Tabaku ir daugiau sužinoti apie tabako žalą. Nors Tabakas yra žalingas, tačiau jis puikiai mokėjo įtikinėti, bet mokiniai buvo tvirti, ir laikėsi faktų. Žiūrėdami filmuką, vaikai įsivertino, kaip suvokia priežastis vengti tabako.
Įgūdžių ugdymas už klasės ribų: mokytoja pasiūlė mokiniams, gal jie norėtų sukurti dainą apie rūkymo žalą? Mokiniai labai entuziastingai sutiko ir, pasiskirstę grupelėmis, nutarė pasiskambinti ir pradėti kūrybos darbus. Šiam kūrybiškam procesui skyrėme vieną savaitę. Ir kaip buvo džiugu klausytis mokinių kūrybos! Trys mergaitės net repetavo prieš pamokas! Ir tie vaikai, kurie yra šiek tiek nedrąsūs, ir tie puikiai susitvarkė su užduotimi! Esu labai laiminga, kad mano dalis trečiokų yra tokie atsakingi, kūrybiški, sumanūs ir muzikalūs.
Tikiu, kad prevencinė pamoka nenuėjo veltui, ir trečiokai taria rūkymui griežtą ,,NE!”
Pradinio ugdymo mokytoja Lina Barkauskienė
2021 m. vasario 3 d.
PIRMOKAI GAMINO SALDAINIUS-LEDINUKUS
Kai vaikų paklausiau, ar mokslininkai mėgsta saldumynus, jie choru sušuko: TAIP!!! Taigi, mano mažieji mokslininkai „Noriu žinoti” užsiėmimo metu sužinojo, kaip saldainius vaikystėje gamino jų močiutės, mokytoja, o galbūt ir mamos. Tądien kiekvieno pirmoko namai pakvipo karamele…
Mielai dalinamės paprastu, bet neprastu receptu.
Reikės: 120 ml cukraus, 40 ml vandens, 1 šaukšto acto, kepimo popieriaus, medinių pagaliukų (tinka dantų krapštukai, mediniai iešmeliai ar nužievintos vaismedžių šakelės).
Viską supilkite į nedidelį puodą, statykite ant ugnies, maišykite, kol ištirps cukrus ir nuo užvirimo dar kaitinkite apie 5 min (kol pradės ruduoti). Medinius pagaliukus sudėkite ant kepimo popieriaus. Gautą masę atsargiai užpilkite ant pagaliukų. Kol masė skysta, galima įmaišyti pabarstukų, spalvoto cukraus ar cukatų, sulaužytų kitos spalvos karamelių.
Svarbiausia, dirbant reikia būti atsargiems, kad karšta ir kibi masė nenudegintų!
Palaukite, kol visiškai sukietės. Ir… skanaukite pačių pasigamintų saldainių. 🙂
Pradinio ugdymo mokytoja Zinaida Kleivienė
Kaip matematikos temos ,,Laipsniai“ žinias pritaikyti realiame gyvenime? 7 klasės mokiniai į tai pažiūrėjo kūrybiškai. Nori žinoti, kiek valandų? Susiskaičiuoti turi tu! Džiaugiuosi mokinių idėja pažinti laikrodį, pritaikant žinias, teisingai pasirenkant veiksmų eilės tvarką.
Matematikos mokytoja V. Kleivienė
Antrokai eksperimentuoja, tyrinėja ir mokosi






Nuotolinė biologijos pamoka kitaip
Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras nuotoliniu būdu organizavo gamtos pamokų pažinimo ciklą „Pažinimo voratinklis“. Gruodžio 17 d. vienoje iš šio ciklo pamokų „Ko galėtume pavydėti vabzdžiams?“, kurią vedė lektorius doc. Andrius Petrašiūnas, dalyvavo 8a ir 8b klasės mokiniai. Pamokos pabaigoje mokiniai reflektavo Reflectus programėle. Kelios mokinių mintys:
Įdomiausias faktas buvo, kad:
-
- yra musių žiedmusių, kurios apsimeta bitėmis arba vapsvomis,
-
- dvisparnių vabalų pasaulyje yra 160000 rūšių, o Lietuvoje – tik 3500 rūšių,
-
- vienas iš svarbiausių vabzdžių organų yra sparneliai, drugeliai naudoja sparnus ir šilumai, ne tik skraidymui,
-
- vabzdžiai atrodo labai maži, bet jų organizme yra taip pat daug visokių skyrelių, jutimo organų ir t.t..
Šią paskaitą rekomenduočiau išklausyti:
-
- vaikams, susidomėjusiems gamta arba gyvūnais, nes jie gautų daugiau informacijos,
-
- visos mokyklos mokiniams, nes tikrai įdomu, o ir tiek teorijos knygose nerasi,
-
- tiems, kas domisi vabzdžiais, nes yra vertingos ir įdomios informacijos,
-
- visiems, kam įdomus vabzdžių pasaulis, nes labai įspūdinga, kaip atrodo vabzdžiai nuotraukose pro mikroskopą.
Biologijos mokytoja Vaida Klevinienė






PIRMOKAI NORĖJO SUŽINOTI
Ar gali „vaikščioti“ popierinė kirmėlytė? Vieni sakė, kad ne, tikrai ne, kiti labai nedrąsiai ištarė „taip“. Mokytojai pasiūlius viską patiems išbandyti, vaikai iš spalvoto popieriaus pasigamino kirmėlytes, o tada, naudodami plastikinį šiaudelį, pabandė mokyti kirmėlytes „vaikščioti“. Koks buvo džiaugsmas, kai kirmėlytės pradėjo judėti! Vaikai išsiaiškino, kad judesys atsiranda dėl oro, kuris išpučiamas per šiaudelį. O kokios smagios vaikams buvo kirmėlyčių lenktynės!
Pradinio ugdymo mokytoja Zinaida Kleivienė








Integruota pasaulio pažinimo ir biologijos pamoka
Ar galima nupiešti augalą ir jo dalis, brėžiant atkarpą, liniją, rutulį? Antrokai drąsiai galėtų pasakyti – TAIP. Pasaulio pažinimo pamokoje, integruojant matematikos, lietuvių kalbos, dailės dalykus, mokiniai prisiminė augalų pagrindines dalis bei kodėl jos augalui yra svarbios. Antrokai atliko bandymą, išsiaiškino, kas yra hipotezė, ją kėlė ir tikrino. Pamokos refleksijai puikiai tiko augalo dalis – lapas. Jame mokiniai piešė, rašė savo emocijas, žinias, gautas pamokos metu.
Biologijos mokytoja Vaida Klevinienė, 2 klasės mokytoja Danguolė Zubieliauskienė









Dailės/technologijų pamoka kitaip
Ruduo gražus ne tik įvairiaspalvių lapų kilimu, rytiniu rūku virš upių, bet ir tuo, kad suteikia mokiniams įdomios veiklos: dailės pamokos metu trečios klasės mokiniai piešė veidelius, o išėję į kiemą, iš klevo lapų, kaštonų kūrė šukuosenas, dėliojo kūno dalis. Pasigrožėkime kartu!
3 klasės mokytoja Lina













PIEŠIMO PAMOKA
Ruduo dovanojo šiltas ir saulėtas dienas. Suskubome tuo pasinaudoti ir dailės pamoką organizavome gamtoje, gimnazijos išpuoselėtose erdvėse. Antrokai kibo į darbą. Stebėdami juos supančią aplinką, piešė mokyklą, draugą, sportuojančius mokinius, rudenėjančius medžius ir dangumi besiritinėjančią saulutę. Mokinukai pasidžiaugė savo ir draugų piešiniais, sakydami, kad buvo smagu ir įdomu, norėtume daugiau tokių pamokų.
2 klasės mokytoja Danguolė Zubieliauskienė
PRAKTIKOS DARBAI BIOLOGIJOS PAMOKOSE
Praktikos darbai biologijos pamokose ne tik įdomūs, bet ir kupini emocijų ir naujų potyrių. Turimas žinias mokiniai sieja su praktika: kelia hipotezes, atlieka tyrimą, analizuoja naujus duomenis ir daro išvadas.
ANTROS KLASĖS MOKINIŲ PLAUKIMO PAMOKA VILAINIŲ SPORTO KOMPLEKSE
ŠVIESOS ATSPINDYS
Fizikos pamokose, dirbdami grupėmis, II klasės mokiniai tyrinėjo šviesos atspindį, ieškojo atspindžio kampo, taikė šviesos atspindžio dėsnį. Kūnų savybė atspindėti šviesą plačiai taikoma kasdieniniame gyvenime, apie tai mokiniai kalbėjo atlikdami bandymus.
KETVIRTOKŲ EKSPERIMENTAI
Kiekvieno „Noriu žinoti“ užsiėmimo metu ketvirtos klasės mokiniai atlieka bandymus ir eksperimentus. Prieš savaitę mokiniai iškėlė klausimą „Ar aš galiu sustabdyti obuolio rudavimą?“ ir ieškojo atsakymų. Eksperimentui naudojo įvairias medžiagas: citrinos sultis, sodą, druską, vitaminą C, medų. Iš jų pagal instrukciją pagamino tirpalą. Taip pat naudojo gėrimą coca cola bei pieną. Ant atkąstų obuolio gabaliukų vaikai lašino tirpalo ir gėrimų lašelius, stebėjo pokytį ir jį fiksavo lapuose. Išsiaiškino, kad obuolio rudavimą stabdo rūgštis. Mokiniai kalbėjosi apie saugumą, kad nereikia ragauti iš indų, neįsitikinus, kad ten yra tai, kas ir turi būti.
Pradinio ugdymo mokytoja Zinaida Kleivienė
ANTROKŲ MATEMATIKOS PAMOKA KITAIP
Šiandieninė matematikos pamoka prasidėjo nuo ,,mūšio sniego gniūžtėmis“ – kadangi lauke sniego nėra, tai gniūžtės buvo padarytos iš suglamžyto laikraščio. Antrokai sustojo vieni prieš kitus ir klasėje užvirė tikras ,,mūšis“! Kai smėlio laikrodis parodė ,,mūšio“ pabaigą, mokiniai atlankstė laikraščių kamuoliukus ir, radę ten dalybos veiksmus, atliko juos žodžiu. ,,Nušauti du kiškiai“ vienu metu – mokiniai ir žaidė, ir mokėsi.
2 klasės mokytoja Lina
GAMTAMOKSLINĖS PRIEMONĖS BIOLOGIJOS IR GAMTOS PAMOKOSE
„Kamelijos lapo stebėjimas mikroskopu“, „Tešlos kilimas priklausomai nuo temperatūros“, „Mikroorganizmų kolonijų auginimas ir tyrimas mikroskopu“, „Šviesos lūžio tyrimas“ ir kiti praktikos darbai, tyrimai, bandymai, stebėjimai biologijos ir gamtos pamokose sukelia mokinių smalsumą bei norą tyrinėti mus supančią aplinką. Labai džiugu matyti mokinius, kurie taip noriai ir atsakingai dirba su naujomis gamtamokslinėmis priemonėmis.
Biologijos mokytoja Vaida Klevinienė
CHEMIJOS IR BIOLOGIJOS PAMOKA KITAIP
Rūgštinių ir bazinių tirpalų savybių tyrimas
Trečiadienį ( 01– 15 d.) chemijos kabinete I gimnazinės klasės mokinių laukė siurprizas – dvi mokytojos Rita Lingienė (chemijos) ir Vaida Klevinienė ( biologijos) – ruošėsi pravesti integruotą pamoką. Praktikos darbo ,,Rūgštinių ir bazinių tirpalų savybių tyrimas“ metu mokiniams buvo pristatytos skaidrės apie mūsų organizmo pH – kaip jis nustatomas, kaip galima jį pakeisti, kokia ligų rizika. Praktinių tyrimų metu indikatorių pagalba gimnazistai ištyrė savo seiles, vištos kraujo, druskos rūgšties, natrio šarmo bei pačių namuose pasigamintus ir atsineštus įvairius tirpalus, nustatė jų pH reikšmes. Mokiniams ir mokytojoms talkino chemijos kabineto laborantė Galina Podzeckienė. Su bendraklasiais draugiškai keisdamiesi tirpalus, mokiniai užpildė paruoštas lenteles ir padarė išvadas.
Mokytojos Vaida Klevinienė ir Rita Lingienė
SKAITYMO STRATEGIJŲ MODULIO PAMOKA 5-6 KL.
Mokymasis bendradarbiaujant.
PLAUKIMO PAMOKOS
Šėtos gimnazijos antros ir trečios klasių mokiniai kiekvieną savaitę vyko į Vilainių sporto centro baseiną, kur dalyvavo projekte ,,Mokėk plaukti ir saugiai elgtis vandenyje“. Vaikai išmoko, kaip reikia saugiai elgtis vandenyje, atlikti įvairius pratimus, o kiti – net ir plaukti. Šių pamokų dėka mokiniai tapo drąsesni, draugiškesni, labiau pasitikintys savimi. Šie įgūdžiai leis saugiai jaustis prie ežero ar jūros, o nelaimės atveju – netgi būti pasiruošusiais padėti kitiems.
Pradinio ugdymo mokytoja Lina Rugienienė
KALĖDINĖ TEMATIKA MATEMATIKOS PAMOKOSE
Besibaigiant metams matematikos pamokos vyksta vis kitaip. Šias metais, gruodžio 16-18 dienomis pamokose vyravo Kalėdinė tematika. Gyvenimiškos užduotys, kurias spręsdami mokiniai taikė ir geometrijos, ir algebros žinias, buvo pateiktos žaismingai: kalėdinių dovanų nuolaidų skaičiavimas, eglės simetrijos ašies radimas, eglutės puošimas pirminiais skaičiais ir kt. Veikloms žaismingumo suteikė įvairios priemonės ir planšetiniai kompiuteriai.
Aktyvi mokinių veikla, šypsenos, savęs įvertinimas ir bendradarbiavimas „puošiant“ šventines eglutes puikiai apibūdina pamokose vyravusią nuotaiką. Smagu, kad tokiais mokymosi metodais mokiniai ne tik gavo teisingus uždavinių atsakymus, bet ir panaudojo turimas žinias.
Matematikos mokytoja metodininkė Vaidutė Kleivienė
MATEMATIKOS PAMOKOS SU ROBOTIKA
ĮDOMIOS MATEMATIKOS PAMOKOS
CHEMIJOS PAMOKA KITAIP
KALĖDŲ BELAUKIANT
Artėja gražiausios metų šventės. Trečiadienį (12 – 11 d.) gimnazijos chemijos kabinete vyko kūrybinės dirbtuvės ,,Kalėdų belaukiant“. Naudodami įvairias pačių namuose rastas ir į mokyklą atsineštas antrines žaliavas, gimnazistai (8, I g. ir II g. kl.) gamino Kalėdines atvirutes. Nereikalingos medžiagų skiautės, popieriaus likučiai, sagos, karoliukai, siūlai, seni žurnalai ir kt. mokinių kūrybinių idėjų ir kruopštaus darbo dėka virto meno kūriniais. Puikių atvirukų paroda chemijos kabinete laukia Jūsų apsilankant.
Chemijos mokytoja Rita Lingienė
PROJEKTINIS – KŪRYBINIS DARBAS 7B KLASĖJE
7b klasės mokiniai per lietuvių kalbos ir literatūros pamokas baigę skaityti ir analizuoti Antuano de Sent Egziuperi kūrinį ,,Mažasis princas,“ dirbdami grupėse atliko projektinį – kūrybinį darbą ,,Draugystė.“ Naudodamiesi internetu mokiniai domėjosi, ką apie draugystę yra pasakę žymūs žmonės, diskutuodami jie ieškojo atsakymų į klausimus: kas yra draugystė? kodėl svarbu turėti gerą draugą? ar socialiniuose tinkluose draugai visada yra patikimi? Kūrė draugystės simbolį.
EDUKACINĖ PAMOKA ,,LIETUVOS DIDŽIOSIOS KUNIGAIKŠTYSTĖS PILYS”
Pradinių klasių mokiniai pasinaudojo kultūros paso programa ir susipažino su kultūros paveldu – Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės pilimis, esančiomis buvusioje LDK teritorijoje. Pamoka prasidėjo pasisveikinimu – trumpa eiliuota įžanga. Vaikai, pasidalinę grupelėmis, susipažino su pilių reikšme ir aktualumu (kryžiuočių puolimai, turto ir gėrybių grobstymai), su pirmosiomis medinėmis pilimis ir jų ypatybėmis, ginklais, pilių gynyba, puolimo atrėmimu. Grupelės gavo užduotį – ant išdalintų maketų iš modelino sukurti savo pilis: nulipdyti pilies sienas, vartus, keturis bokštus, bažnyčią, vietininko namą.
Smagu buvo stebėti vaikus, kaip jie, naudodamiesi moderniomis, vaikams priimtinomis ir patraukliomis priemonėmis, aktyviai dalyvavo mokymosi procese, dirbo kūrybiškai ir pagilino Lietuvos istorijos žinias.
Pradinio ugdymo mokytojos Zinaida Kleivienė ir Lina Barkauskienė
GAMTAMOKSLINIS UGDYMAS PRADINĖSE KLASĖSE TĘSIASI
Gimnazijoje vyksta užsiėmimai, kuriuose naudojamos gamtos ir technologinių mokslų priemonės, skirtos įvairiems bandymams, tyrimams atlikti. Tai išbandė jau ir 2-4 klasių mokiniai. Jiems labai patinka bandyti, stebėti pokyčius, eksperimentuoti. Vaikai jau išbandė, kiek vandens lašelių telpa ant monetos, kaip turint tik tris spalvas „pagaminti“ vaivorykštę, kaip maisto medžiagos patenka į augalo lapus ir žiedus, kaip gaminama dramblio datų pasta, kaip magnetas traukia įvairius daiktus. Atlikdami paprasčiausius stebėjimus ir bandymus, mokiniai patys vaizdžiai mato atlikto darbo rezultatus, vertina savo pasiekimus, patiria pažinimo džiaugsmą. Tyrimų metu mokiniai mokosi saugiai elgtis su priemonėmis, su kuriomis susiduria ir kasdieniame gyvenime.
Smagu, kad mokiniai gali naudotis gautomis priemonėmis ir taikyti jau žinomas teorines žinias praktiškai.
Pradinio ugdymo mokytoja Lina Rugienienė
Antros klasės mokiniai pasaulio pažinimo, matematikos pamokose naudoja priemones, skirtas gamtamoksliniam ugdymui. Mokantis talpos sąvokos, į skirtingo dydžio indus pilstė vandenį, aptarė, nuo ko priklauso vandens lygis kiekviename inde. Pasaulio pažinimo pamokose mokiniai susipažino su termometrų įvairove, lygino juos, kuo panašūs, kuo skiriasi. Mokiniai sužinojo, kas yra Baltijos ,,auksas“ – gintaras. Atlikdami bandymus su gintaro gabaliukais, patys darė išvadas, kad gintaras dega, skleisdamas sakų kvapą, netirpsta vandenyje, mineraliniame vandenyje. Sužinojo, kas yra inkliuzas, tyrinėdami gintaro gabalėlius.
Taigi, naudodami turimas priemones, pamokose parenkamos prasmingos veiklos, jos padeda gilinti žinias ir įgūdžius bei sėkmingai naudoti gamtamokslinio ugdymo strategijas.
Pradinio ugdymo 2 klasės mokytoja Lina Barkauskienė