Vykdydamos projekto „Mokyklos – Europos Parlamento ambasadorės“ veiklas, siekdamos, kad mūsų mokiniai pagilintų žinias apie Europos Sąjungą, pamąstytų, kaip ES priima sprendimus, kas yra Europos Parlamentas, sužinotų, kiek vienas europarlamentaras atstovauja tos šalies gyventojų, balandžio 25 dieną organizavome dvi integruotas geografijos – matematikos pamokas 8 klasės mokiniams.
Pirmosios pamokos pradžioje geografijos mokytoja Sigita priminė mokiniams, kad mus, europiečius, sieja ne tik tas pats žemynas ir bendra istorija, bet ir tai, kad Europos šalyse visais laikais plito naujoviška gyvensena, mąstysena ir įsitikinimai. Tai suformavo mūsų dabartines nuostatas ir elgesį. Mokytoja paaiškino, kodėl šešios Europos šalys (Belgija, Italija, Liuksemburgas, Nyderlandai, Prancūzija ir Vokietija) susitarė sujungti savo anglių ir plieno pramonę.
Po pristatymo ir diskusijos mokiniai pasitikrino savo žinias apie ES. Dirbdami porose, naudodami planšetinius kompiuterius jie ieškojo atsakymų į viktorinos ,,Pažink Europos Sąjungą” klausimus. Džiugino tai, kad mokiniai neskubėjo, o diskutavo, tarėsi, visi norėjo kuo tiksliau atsakyti.
Antrąją pamoką skyrėme žinių apie ES Parlamentą gilinimui. Mokiniai, naudodami planšetinius kompiuterius, rinko informaciją, pildė parengtas lenteles, lygino duomenis, skaičiavo, kiek kiekvienos šalies gyventojų tenka atstovauti vienam tos šalies europarlamentarui. Susiskirstę į grupeles, mokiniai braižė diagramas, kurias analizavo, formulavo savo pastebėjimus ir išvadas.
Mokiniai sakė, kad šios pamokos tarsi trumpa kelionė po 28 ES šalis, nes teko prisiminti sostinių pavadinimus, sužinoti užimamus plotus, gyventojų skaičių. Pastebėjome, kad atlikti skaičiavimus, lyginamąją analizę, brėžti diagramas mokiniams patiko, nes užduotis atliko ir tiksliai, ir kūrybiškai.
Dėkoju geografijos mokytojai Sigitai už pasiūlymą organizuoti netradicines pamokas. Tikiu, kad mūsų gimnazija taps EP mokyklų ambasadorių tinklo nare.
Matematikos mokytoja metodininkė Vaidutė Kleivienė