EUROPE EVOLVING

EUROPE EVOLVING

2022-05-10

Erazmus+ programos projekto vokiškoji savaitė Šėtoje

Šėtos gimnazijoje vykdomas Erazmus+ projektas „Europe involving: past, resent, future“. Jame kartu su partneriais iš Vokietijos, Airijos, Ispanijos, Norvegijos gilinamasi į Europos istoriją, pirmiausia susipažįstant ir apmąstant savo tautos istorijos patirtis, dalinantis su partneriais. Praėjusią savaitę Vokietijos Sulzbach-Rosenberg miesto Herzog-Christian-August gimnazija organizavo nuotolinį susitikimą. Nors kontaktiniam susitikimui buvo ruoštasi ilgai, tačiau mūsų partneriai nusprendė rengti nuotolinį susitikimą dėl mokinių sveikatos pandemijos laiku.

Savaitė prabėgo greitai, nes susitikimo darbotvarkė buvo gerai apgalvota, suderinta su partneriais, todėl nuobodžiauti nebuvo kada.

Susitikime dalyvavo 15 mokinių iš I–IV gimnazinių klasių, vadovaujami projekto vadovės, užsienio kalbos (anglų) vyresniosios mokytojos Jurgitos Tekunovos ir užsienio kalbos (anglų) vyresniosios mokytojos Sandros Palekienės. Projekto veiklos integruotos į gimnazijos ugdymo planą, į pasirengimą buvo įtraukti ne tik projekto dalyviai, bet ir kiti mokiniai.

Rengdamiesi susitikimui mokiniai studijavo lietuvių partizanų dainas ir poeziją. Istorijos mokytojos ekspertės Audronės Pečiulytės patarti pasirinko dainą „Mažam kambarėly“ ir elėraščius „O brangioji sese“ ir „Sužydėjo žibutės“. Tekstus vertė į anglų kalbą. Kartu su muzikos mokytoja Daiva Makutiene išmoko dainuoti dainą „Mažam kambarėly“, kuri jaudina daugelį, nors seniai sukurta. O mokytoja Daiva kartu su sūnumi Kipru parengė šios dainos anglų kalba fonogramą anglų kalba, kad lengviau būtų jos mokytis. Eilėraščius išversti taip pat pavyko puikiai, vaikai pagilino vertimo įgūdžius. Tuomet reikėjo išmokti raiškiai padeklamuoti eilėraščius. Dainą ir eilėraščius dalyviai pristatė savo partneriams nuotolinio susitikimo pirmąją dieną. Taip pat klausėsi kitų mokyklų mokinių pristatymų. Mokytojos Jurgitos Tekunovos nuomone, mūsų pasirodymas buvo kokybiškas, visiems patiko. Kadangi daina „Mažam kambarėly“ tapo labai artima projekto dalyviams, gimė mintis ją įrašyti Kėdainių M. Daukšos viešosios bibliotekos, su kuria buvo sudaryta bendradarbiavimo sutartis, įrašų studijoje.

Šio susitikimo pagrindinis uždavinys – integruoti modernias technologijas į mokymąsi, išmokti naujų programėlių panaudojimo būdų, mokantis ir įprasminant istoriją. Šį kartą kūrybinėse dirbtuvėse mokiniai mokėsi dirbti su programėle „I movie“, kuri yra skirta trumpametražių filmukų kūrimui. Dalyviai išmoko naudotis 5 skirtingomis technikomis ir pasidalinę į grupeles sukūrė 3 filmukus, kuriuos taip pat pademonstravo savo draugams.

– Mūsų filmukas iliustravo dainą „Mažam kambarėly“, – pasakojo Viltė Maziliauskaitė. – Gimnazijos aplinka puikiai tiko, nes čia galima rasti ir kalnus, ir medžius, savo grupėje tarėmės ir ieškojom sprendimų, kaip susieti idėją ir vaizdą, kaip nufilmuoti ir įgarsinti. Buvo smagu ir naudinga.

Miglei Matuolytei ši veikla buvo pati įsimintiniausia:

  • Suartėjom tarpusavyje, išmokom naudotis programėle, įdomiausia buvo idėjos išreiškimas vaizdu ir garsu. Džiaugėmės, kai suradom sprendimą.

Kita įdomi veikla – koliažo kūrimas „Taika ir teisingumas“ tema. Koliažai pademonstravo, kaip mokiniai suvokia istorijos pamokas, nemažai darbelių buvo skirta Ukrainos kovai už mūsų visų laisvę.

Įdomi patirtis ir poezijos kūrimo kūrybinės dirbtuvės. Vaikai kūrė eilėraščius pagal pateiktą formą. Čia gimė įdomus pastebėjimas: kaip skirtingai kiekvienas iš dalyvių interpretuoja pateiktą eilėraščio pradžią arba sudėlioja prasmingą eilėraštį pagal Elevens formą. Pasidalinti su partneriais kūriniai buvo puikiai įvertinti.

Viltė Maziliauskaitė pastebi:

  • Nerašau eilėraščių, o čia reikėjo! Parašiau eilėraštį apie Lietuvą, praturtinau anglų kalbos žodyną. Smagi patirtis.

Žinoma, kaipgi be vokiečių tradicinės virtuvės! Buvo gaminamos bavariškos bulvių salotos su gaiviu padažu ir iškilmingai visų kartu suvalgytos.

Vakarais mokiniai susirašinėjo su savo draugais iš partnerių šalių.

  • Susidraugavau su norvege Renate, tikiuosi, kad draugystė tęsis ir pasibaigus projektui. O galgi ji atvažiuos į Šėtą, kai mes rengsime susitikimą.

Paskutinę dieną vokiečių mokiniai pasodino tradicinį Erazmus+ medį savo gimnazijos kieme ir užkasė laiko kapsulę su dalyvių įrašais. Pasigrožėję kompiuterių ekranuose nauju medeliu mūsų mokiniai irgi tradiciškai aptarė projekto veiklas vaišindamiesi Miglės ir Kornelijos iškeptais tortais.

  • Savaitė buvo darbinga,- sako projekto vadovė Jurgita Tekunova. – Džiaugiuosi mūsų mokinių kūrybiškumu, darbštumu. Tik kruopštus darbas ir motyvacija atneša puikius rezultatus. Kitais mokslo metais lauksime projekto partnerių Šėtoje. Tikėkimės, kad galėsime surengti kontaktinį susitikimą. Juk pamatyti ir bendrauti gyvai yra daug geriau. Tačiau ir nuotoliniu būdu galima daug išmokti ir patirti bendrystės jausmą.

Antanida Likšienė

Nuotraukose (iš asmeninių archyvų) virtualaus susitikimo akimirkos gimnazijoje.

 


2022-04-26

Nuotolinis susitikimas Vokietijoje

Šią savaitę 15 pirmosios – ketvirtosios Gimnazijos klasių mokiniai rinkosi į Gimnazijos tarybos klasę dalyvauti nuotoliniame susitikime su projekto „Auganti Europa: praeitis, dabartis, ateitis“ partneriais iš 5 Europos šalių. Nors kovido pandemija pamažėle traukiasi, bet Vokietijos Sulzbach-Rosenberg miesto Herzog-Christian-August gimnazija nusprendė partnerių susitikimą rengti nuotoliniu būdu, kad nesukeltų rūpesčių mokinių tėvams ir mokytojams dėl mokinių sveikatos.

Pirmadienį iš pat ryto mokiniai susirinko pristatyti savo mokyklas, pasidalinti nuveiktų projekto darbų rezultatais. Mūsų mokiniai pristatė savo dainą „Mažam kambarėly“, kurią dainavo angliškai. Ši daina bus įrašyta įrašų studijoje ir padainuota gyvai Gimnazijos bendruomenei. Projekto dalyviai išklausė kitų mokyklų vaikų padainuotas dainas, susipažino su jų istorija bei poezija. Šios dienos kūrybinių dirbtuvių uždavinys – vokiško patiekalo „Bavarian potato salad“ gaminimas. Šis patiekalas yra labai panašus į baltą mišrainę, kurią gaminame Lietuvoje.

Kūrybinės dirbtuvės numatytos kiekvieną darbo dieną. Mokiniai mokysis naudotis filmo kūrimo ir pristatymo programėle, o vėliau kurs savo dainų bei poezijos įrašus su vaidybos elementais. Išmokę mokiniai galės fiksuoti dabarties akimirkas ir jomis dalintis socialiniuose tinkluose. Tai vienas iš projekto tikslų, įtraukiantis kiekvieną į savotišką kraštotyrinę veiklą. Taip pat ši praktika išplės mokinių informacinių technologijų naudojimo įgūdžius.

  • Smagu, kad susitikimas vis tik vyksta,- sako projekto vadovė, anglų kalbos vyresnioji mokytoja Jurgita Tekunova, šią savaitę dirbanti su projekto mokiniais. Išvažiavus į Vokietiją ir susitikus gyvai būtų įdomiau, tačiau dirbam ir mokomės. Mokiniai labai geranoriškai atsiliepė į šio susitikimo kvietimą ir noriai įsitraukė į veiklas.

Pasidalinsime su įspūdžiais ir patirtimis dar ne kartą šią savaitę. Laukite žinių iš puikaus Erazmus+ projekto „Auganti Europa: praeitis, dabartis, ateitis“ nuotolinio susitikimo!

Antanida Likšienė

 


2021-05-12

Keliauti drauge virtualiai po Norvegiją arba kaip laimėti milijoną

 

Darbas per nuotolį mokyklose tampa įprastine praktika. Štai Šėtos gimnazijoje jau antrą kartą įvyko projekto „Auganti Europa: praeitis, dabartis, ateitis“ pagal Erasmus+ programą nuotolinis susitikimas.

Netruko prabėgti savaitė virtualioje Norvegijoje. Mūsų gimnazijos mokiniai kartu su anglų kalbos vyr. mokytojomis Jurgita Tekunova ir Sandra Palekiene 5 dienas plušėjo pagal norvegų sudarytą projekto programą. Projekto pagrindinis siekis: pagilinti savo žinias apie krašto praeitį, pristatyti ją projekto dalyviams iš Norvegijos, Vokietijos, Ispanijos, Airijos ir Lietuvos, susipažinti su kitų šalių mokinių papasakotomis istorijomis.

Šią savaitę mokiniai turėjo daug įdomių veiklų, todėl savaitei baigiantis jie su džiaugsmu pasidalino įspūdžiais.

Gaivilė Bikelytė, 8 b klasės mokinė, prisipažino, kad yra nedrąsi, kai tenka bendrauti, ypač su mažai pažįstamais žmonėmis, reikia laiko, kad išdrąsėtų. O šio projekto veiklose jai sekėsi puikiai. Ji mano, kad įtraukianti veikla suartino projekto dalyves, susidraugavo su Austėja. Gaivilė džiaugėsi, kad puikiai pavyko rašyti rašinį anglų kalba apie Adelę Dirsytę. Jos rašinio herojė buvo drąsi moteris, nepasidavusi nevilčiai ir skriaudėjams, teikė viltį kitiems.

Jai patinka kepti saldumynus. O iš projekto šalių labiausiai žavisi Ispanija dėl jos gamtos grožio, išskirtinės architektūros.

Roberta Adomaitytė, 8a klasės mokinė,  rašinį rašė apie šėtiškį knygnešį Matą Keliauską, kurį vedė, anot Robertos, tikėjimas Dievu ir Lietuva.

Roberta džiaugiasi galėjusi daug bendrauti, pakalbėti su draugais iš Vokietijos ir Airijos, „tiesiog nuotykis pakalbėti angliškai su toli esančiais draugais“.

Gabrielei Kulytei, 7 klasės mokinei, projekte dalyvauti pasiūlė mokytoja, ji džiaugiasi, kad pasiryžo ir įdomiai praleido savaitę besimokydama. Ir išmoko daug: kaip rašyti rašinius, apie Adelę Dirsytę, jos istoriją, kaip išgyventi sunkiomis akimirkomis, suteikti prasmę kančioms.

Gabrielė susidraugavo su vokiete Truc-anh, ispane Lucija. Mergaitės susirašinėja, žaidžia žaidimus. Ji tikisi, kad užsimezgusi draugystė nenutrūks ir pasibaigus projektui. O gal pasiseks ir susitikti, juk pandemija nesitęs amžinai.

Mergaitė domisi gyvūnais, namuose turi šunis Norą ir Rikį, triušį Balu ir katiną Maujį, apie juos taip pat papasakojo naujosioms bičiulėms. Susipažinusi su šalių pristatymais, pastebėjo, kad Norvegijoje ypatingai gražus kraštovaizdis, norėtų pamatyti savo akimis.

Apžvelgdamos visos savaitės veiklas mokinės pripažino, kad veiklos buvo  įdomios, visoms patiko rašinio apie savo krašto istorijos herojus kūrimas, tapymo pamokėlė, bendravimas su projekto mokiniais iš kitų šalių, maisto ruošimas ir bendri pietūs, sporto valandėlės.

Rašant rašinį buvo įdomu naudotis praeitame projekto etape sukaupta  informacija. Tai labai palengvino užduotį. Įdomus pats procesas: draugai surikiavo informaciją, ją perskaitai, pagalvoji ir išdėstai savo mintis.

Mokiniams šėtiškiai istorijų herojai tapo artimi. Jie jau daug apie juos žino. Kalbėdamos apie tremtinę, Dievo tarnaitę Adelę Dirsytę, maldaknygės „Marija, gelbėki mus“ autorę, žinomą plačiame pasaulyje, akcentavo, kad jai išgyventi gulagų kančias padėjo gilus tikėjimas į Dievą, meilė artimiesiems ir Tėvynei Lietuvai, ir tai davė kryptį rytojui.

Knygnešys Matas Keliauskas jų atmintyje liks kaip žmogus, kuris rūpinosi ne tik savo likimu, bet ir žmonėmis, jis daug kam padėjo, pasitikėjo bendražygiais.

 Du geriausi mūsų mokinių rašiniai publikuojami Twinspace aplinkoje. Visų šalių vaikų rašiniai bus prieinami kiekvienam registruotam aplinkos lankytojui. Taip žinia apie mūsų šėtiškius: ir mokinius, ir žymius žmones – bus pasidalinta. O tada įvyks konkursas ir bus išrinktas geriausias viso projekto rašinys. Linkime sėkmės mūsų mokinėms, jų laukia projekto koordinatorių dovanėlės.

Visi mokinių sukurti rašiniai bus saugomi gimnazijoje. Apie Adelę Dirsytę – A. Dirsytės tikybos kabinete, o apie M. Kieliauską – bibliotekoje. Jais bus galima naudotis  pamokose, remtis mokantis.

Integruoti projekto veiklas ir jų metu sukurtus produktus į ugdymo turinį – svarbus projekto akcentas. Šėtos gimnazijos darbe tai yra vienas iš prioritetų. Šio mobilumo metu buvo integruojama net keletas dalykų: dailė, fizinis ugdymas, religija, istorija, geografija bei kalbos. Taip pat svarbu ne tik dalykų integracija, bet ir mokinių, kurie turi sunkumų, įtraukimas į projekto veiklas. Todėl, šio projekto intencija yra suteikti galimybę dalyvauti visiems norintiems, net jei ir sunku bendrauti užsienio kalba. Nereikia bijoti, juk visada yra draugas, kuris mielai tau padės.

Norvegų organizuota dailininko paskaita apie tapybą suteikė minčių pačioms tapyti kartu su dailės mokytoja Gintare Boreišiene. Mokinių tapybos darbai kraštovaizdžio tema  eksponuoti gimnazijos fojė, išrinktas geriausias darbas. Geriausio darbo autorė Roberta Adomaitytė buvo pagerbta, jos darbas “Saulėlydis Baltijos jūroje” eksponuojamas Twinspace aplinkoje ir dalyvauja konkurse.

Įdomi veikla laukė ir pasibaigus projekto dalyvių savo krašto pristatymams. Visi projekto mokiniai dalyvavo viktorinoje apie projekto šalių žymiausias istorines – geografines vietas Kahoot programėlėje. Įdomiausia, kad iš 120 projekte dalyvavusių mokinių nugalėtoja pripažinta jauniausia – mūsų gimnazijos mokinė Gabrielė Kulytė. Mergaitė labai apsidžiaugė: „pasijutau tarsi būčiau laimėjusi milijoną“.

Mokytoja, projekto vadovė Jurgita Tekunova džiaugėsi projekto veiklomis.

– Manau, kad pats išėjimas iš namų į gimnaziją mokiniams yra dovana šiomis pandemijos sąlygomis. Vaikai po gana ilgo buvimo namuose ir tik nuotolinių pamokų pagaliau gavo progą susitikti, kalbėtis, būti drauge, bendrauti su užsieniečiais. O dar ir įdomios užduotys  įtraukė į bendrą veiklą. Džiugu, kad nuotoliniai susitikimai yra įdomūs tiek turinio, tiek bendro darbo prasme. Vis labiau prisijaukiname kompiuterius ir virtualias aplinkas. Šį kartą sėkmingai kartu su kitų šalių vaikais sportavome, naudodami Fitness Monopoly programėlę. Pasirodo, mokinėms patiko tokia mankštos pateikimo forma. Tačiau akivaizdu, kad virtuali aplinka, nors ir įdomi, nepakeis nuoširdaus tikro bendravimo. Tai teikia vilčių, kad gyvi draugų susitikimai projekto mokyklose tikrai įvyks, o Šėtoje svečių lauksime jau kitais metais.

Mokytojų J. Tekunovos ir S. Palekienės virtualaus susitikimo nuotraukos.

Antanida Likšienė

 


2021-04-21

Lithuanian historic landscapes.


2021-04-20 

Nuotolinis susitikimas Norvegijoje

Šią savaitę projekto „Evolving Europe: past, present, future“ mūsų gimnazijos delegacija būtų viešėjusi Norvegijos Otta miestelio pagrindinėje mokykloje, jei ne nelemtas karantinas. Bet išeitis visada yra: projekto mokiniai iš 5 šalių – Airijos, Vokietijos, Ispanijos, Norvegijos ir Lietuvos – ir vėl susitiko virtualiai. Susitikimui vadovauja anglų kalbos mokytojos Sandra Palekienė ir projekto vadovė  Jurgita Tekunova,  dalyvauja 9 mokiniai iš 8a, 8b, I ir 7 klasių.

Susitikimo programą parengė norvegai. O joje – daug įdomybių. Siekiant kuo geriau pažinti vieni  kitus, kiekvienos mokyklos mokiniai rengė pasakojimus apie įžymias savo šalies vietoves, įžymius sportininkus ir juos pristatys visiems projekto dalyviams. Svarbiausias darbas – rašinys apie pasirinktą savo šalies istorijos herojų. Kaip jau žinome, virtualaus mobilumo  Ispanijoje metu mūsų gimnazistai rinko duomenis apie šėtiškius Matą Keliauską ir Adelę Dirsytę. Dabar jau kiti projekto dalyviai parašys rašinius anglų kalba ir juos pristatys. Bus ir norvegų dailininko tapybos pamoka, ir individuali tapybos užduotis, ir dar daug ko. Mane labiausiai suintrigavo bendri pietūs su įjungtomis kameromis: nors ir už tūkstančių kilometrų, bet visi kartu mokiniai pietauja.

Lauksime gražaus darbo rezultatų, pasibaigus savaitei.

O kol kas – sėkmės visiems projekto dalyviams.

 

Antanida Likšienė

Mokytojų Jurgitos Tekunovos ir Sandros Pelekienės nuotraukose – virtualaus susitikimo akimirkos.

 


2021 m. kovo 22 d.

Kai Ispanijos saulė švietė Šėtoje

 

Visuotinis karantinas atnešė įvairių naujovių į mūsų projekto ,,Auganti Europa: praeitis, dabartis, ateitis“ veiklas. Nors ir negalėjome išvykti į partnerių susitikimą Ispanijoje, vis tiek susitikome… Šėtoje virtualiu būdu. Prie interneto, ispanų mokinių pakviesti, jungėsi Airijos Borrisokane miesto mokyklos, taip pat Norvegijos Otta miestelio mokyklos, Vokietijos Herzog-Christian-August gimnazijos ir Šėtos gimnazijos projekto dalyviai. Keturias dienas visose 5 mokyklose mokiniai mokėsi, diskutavo, bendravo, o vakarais ilgai kalbėjosi su savo naujaisiais draugais, kuriuos sujungė bendras Erazmus+ programos projektas.

Ispanijos Villanueva de los Infantes miestelio Ies Ramon Giraldo mokykla parengė puikias veiklas partnerių mokyklų mokiniams. Mūsų gimnazijai atstovavo 8 a ir b klasių aštuoni mokiniai, anglų kalbos vyr. mokytojos Sandra Palekienė ir Jurgita Tekunova bei dailės ir technologijų vyr. mokytoja Gintarė Boreišienė.

Su Villanueva de los Infantes miesteliu ir jos įspūdingais, antikos laikus menančiais paminklais, supažindino mokiniai, jų pasakojimai atskleidė Kastilijos La Manča regiono gyvenimo ypatumus. Žymiausias šio krašto žmogus, žinomas visame pasaulyje, yra liūdnojo vaizdo riterio Don Kichoto ginklanešys, nenuilstantis Sanča Pansa, kuris taip ir prisistato – „esąs iš La Mančos“. Ekskursijos labai reikėjo, nes projekto veiklos yra susijusios su krašto istorija, jo praeitimi. Projekto dalyviai kūrė dailės darbelius Villanuevos de los Infantes istorijos temomis.

Pagrindinis savaitės veiklų leitmotyvas ir pagrindinė užduotis buvo surasti savo krašto istorijos herojus, parengti aprašymus, juos išversti į anglų kalbą ir supažindinti kitų projekto mokyklų mokinius. Mūsų mokiniai pasirinko kalbėti apie Šėtos krašto šviesuolius: knygnešį Matą Keliauską ir Dievo tarnaitę, tremtinę, knygelės „Marija, gelbėki mus“ autorę Adelę Dirsytę. Darbo buvo daug: mokiniai lankėsi virtualiame Šėtos gimnazijos muziejuje, žiūrėjo ekspoziciją ir realiame muziejuje, skaitė knygas, lankė vietas, susijusias su žymiaisiais kraštiečiais, ir jas fotografavo. Savaitei baigiantis, visi jau turėjo tekstus, parengtus redagavimui ir vertimui. Tai buvo svarbiausias darbas, kurį ir reikėjo atlikti šiame etape. O visa kita buvo jaunatviškos linksmybės: mankšta sporto salėje ant lankų, ispaniškos kiaušinienės kepimas ir ragavimas, vaišių iš kiekvieno dalyvio namų degustavimas, piešimas ir lipdymas ir, aišku, pokalbiai su draugais, susitikus gimnazijoje po ilgo karantino.

Baigiantis veikloms, paklausiau projekto dalyvių, kuo gi pradžiugino mūsų vaikus ši projekto savaitė?

Projekto dalyvė Miglė Matuolytė pasidalino mintimis apie nuotolinį mokymąsi. Jai patiko, nes įgijo IT naudojimosi naujų įgūdžių, mokėsi savarankiškumo ir atsakingumo. Miglė pasirinko rašyti apie Matą Keliauską, pasidžiaugė, kad sužinojo, jog jis buvo žymus knygnešys, net Amerikoje gyveno iš brolio, gavęs paramą. Kapinėse Miglė fotografavo Mato ir Juzefos Keliauskų paminklą. O susipažinusi su ispaniškos kiaušinienės receptu, namuose jos išsikepė ir nufilmavo visą gaminimo eigą. Filmukas iškeliavo į Ispaniją. Miglė susidraugavo su aire Luiza, kuri taip pat aštuntokė, aprodė savo namus, net ir šunį. „Natūraliai pamatyti būtų geriau, bet smagu ir virtualiai“, – sakė mergaitė, tikinti, kad užsimezgusi draugystė tęsis ilgai ir jos dar susitiks, galbūt ir šio projekto metu.

Gabrielius Jalinskas pasakė, kad jam buvo įdomu susipažinti su Ispanija, jos mokiniais ir susidraugauti. Sakosi norintis ir pats pažiūrėti, kaip kas atrodo, bet kol kas gerai ir kompiuterio ekrane. Matas Keliauskas, Gabrieliaus nuomone, turėjo patikimų draugų, kurie mokėjo saugoti paslaptis. Tai, ką sužinojo šiame projekte, bus reikalinga istorijos ir literatūros pamokoms, o daugiausiai žinių jis surinko virtualiame gimnazijos muziejuje.

Austė Gumbelevičiūtė susipažino su vokiete Vanesa, Thea ir Arnoldu iš Norvegijos. Vakarais vaikai pasiskambina vienas kitam, parašo, kalbasi apie projektą ir netgi žaidžia žaidimus. Šią savaitę jai patiko šokti ant lankų sporto salėje, pajudėti kartu su draugais, tiesiog būti gimnazijoje. Ji rinko duomenis apie Adelę Dirsytę, nes svarbu pažinti savo kraštą per ypatingus žmones. Austė dalyvavo daugelyje gimnazijos veiklų, susijusių su Adelės Dirsytės palikimu. Ji dalyvavo dailės plenere Adelės gimtinėje Promislavos vienkiemyje, jos piešinys buvo eksponuotas gimnazijoje. „Atmintyje geriausiai išlieka tai, kur esi pats dalyvavęs“, – teigia Austė. Gimnazijoje įsteigtas Adelės Dirsytės kabinetas, jame vyksta tikybos pamokos, mokiniai meldžiasi iš jos maldų knygelės. Adelė buvo nepaprastas žmogus, svarbu ją pažinti. O maldų knygelė „Marija, gelbėki mus“ yra išversta į visų projekto šalių kalbas, išskyrus norvegų, todėl ir draugams iš kitų šalių bus įdomu daugiau sužinoti apie mūsų kraštietę.

Goda Bučelytė sako, kad jai patiko linksmai bendrauti, būti su draugais, pakeisti namų aplinką. Su ispane Liucija ir kitais projekto vaikais vakarais ji žaidžia žaidimus, pavyzdžiui, „Gartic Phone“. Goda taip pat daug žino apie Adelę Dirsytę, ji dalyvavo konferencijoje, skirtoje Adelės 110 – osioms gimimo metinėms. Dabar pagilino žinias, išplėtė supratimą. Goda savaitės veiklų pabaigai pasirinko lipdyti antikinius Villanuevos de los Infantes miestelio griuvėsius: „tai bus suvenyras mums patiems, tarsi parsivežtas iš Ispanijos“.

Projekto vadovė mokytoja Jurgita Tekunova šią savaitę tiesiog švyti:

Labai vykusi savaitė. Mūsų mokiniai drąsūs, savarankiški. Štai Miglė ne tik nufilmavo kiaušinienės kepimą, bet ir sukūrė repą. Smagu klausytis ir žiūrėti. Kaip ir dalyvauti virtualiuose turuose po Villanuevos de los Infantes miestelį, klausytis ispaniškos anglų kalbos versijos mokinių balsais. Ypač svarbu, kad nors ir nebuvome iškeliavę iš Šėtos, pajutome ispanų svetingumą ir šildančią saulę, kuri jungė mus visus. Ne tik mokytojus ir mokinius, bet ir vaikų tėvelius. Mamos kepė firminius pyragus ir vaišino jais projekto dalyvius. Pirmasis virtualus projekto susitikimas buvo mums visiems įspūdingas. Matėme, kaip spaudžiamas natūralus alyvuogių aliejus, stebėjome, kaip sodina ekologiškas bulves. Tai, ką rodė mums ispanų mokiniai, buvo labai gyva ir natūralu, jokio pozavimo, tiesiog taip, kaip yra. Nuoširdumas – tiesiausias kelias į draugystę, tikimės, kad visos projekto veiklos bus artinančios skirtingų istorinių patirčių šalių mokinius ir mokytojus bendram Europos kūrimo darbui, mūsų visų ateičiai.

Gimnazijos mokinių tėvų komiteto pirmininkė Inga Palinauskienė, dalyvavusi projekto veiklų pradžios susitikime, pabrėžė:

Susipažinimas su kitų šalių vaikais yra labai prasmingas. Mano Kornelija dalyvauja jau antrame Erazmus+ projekte. Kai pas mus viešėjo vokiečių mergaitės, surengėme šventę projekto vaikams savo namuose. Buvo bent 30 vaikų. Ypatinga patirtis: matėme, kuo vaikai panašūs ir kuo skirtingi, mokėmės užmegzti kontaktą ir kurti bendrystę. Svarbiausia, kad pastebėjau, jog mūsų pačių vaikai gali daug daugiau, negu įsivaizdavome. Juk svarbu leisti jiems patirti atsakomybę, atsikratyti stereotipų. Todėl gimnazijos iniciatyva vykdyti tarptautinius projektus yra labai svarbi mūsų krašto bendruomenei.

Nuotraukos – projekto vadovės Jurgitos Tekunovos.

Antanida Likšienė

 


2021 m. kovo 8 d.

Ispaniška saulė šviečia Šėtoje

Gimnazijoje vyksta Erazmus+ programos projekto Erazmus+ „ Auganti Europa: praeitis, dabartis, ateitis” veiklos. Gimnazijos delegacija šią savaitę turėtų viešėti Ispanijos Ies Ramon Giraldo miestelio Villanueva de los Infantes mokykloje ir džiaugtis Ispanijos saule. Tačiau pandemija sustabdė realius visų projekto mokyklų mokinių ir mokytojų susitikimus. Tačiau išeitis yra: susitikimas vyksta virtualioje erdvėje.

Pirmadienį iš ryto 8 a ir b klasių mokiniai, pasirinkę dalyvauti projekte, rinkosi aktų salėje.

Buvo pristatytas projektas ir projekto vadovė Jurgita Tekunova paskelbė, kad virtualus susitikimas pradedamas.

Supažindinta su šios savaitės darbų programa. Numatyta vaizdo konferencija su visų šalių mokiniais ir mokytojais, mokyklų prisistatymai, istorijos lyderio kiekvienoje šalyje rinkimas ir jo pristatymas, ispaniškos kiaušinienės kepimas ir kitokie – ir rimti, ir linksmi darbeliai.

Direktorius Mindaugas Danilevičius, sveikindamas dalyvius, pabrėžė, kad itin svarbus yra bendravimas su bendraamžiais svarbia istorijos tema ir jis pasitarnaus mokinių akiračio išplėtimui, jų dvasiniam augimui.

Direktoriaus pavaduotoja ugdymui akcentavo galimybę pažinti, sieti praeitį su ateitimi, susipažinti su kitų šalių kultūra.

Tėvų tarybos pirmininkė Inga Palinauskienė, kurios dukra Kornelija dalyvauja jau antrame projekte, paminėjo, kad tėvai auga kartu su savo vaikais, ji pasidžiaugė, kad gimnazija įtraukia mokinius į prasmingą tarpkultūrinę, tarptautinę draugystę.

Virtualus susitikimas tęsis iki penktadienio popietės. Tikimės gražių įspūdžių

Antanida Likšienė

Vaidos Rastauskaitės nuotraukose:

  1. Projekto dalyviai 8 klasės mokiniai su projekto pristatyme dalyvavusiais svečiais.
  2. Projekto vadovė, anglų kalbos vyr. Mokytoja Jurgita Tekunova supažindino su savaitės darbų programa.


Auganti Europa: praeitis, dabartis, ateitis

Šiomis dienomis gimnazijos direktorius pasirašė naujo Erazmus+ programos projekto „Auganti Europa: praeitis, dabartis, ateitis“ finansavimo sutartį su

Švietimo mainų paramos fondu. Europos Komisija per šį fondą mūsų gimnazijai skiria 31 tūkstantį 840 eurų.

Koks šis projektas?

Naujasis projektas startuoja šį rudenį ir tęsis dvejus metus. Jį inicijavo ir yra jo koordinatoriai Airijos mokykla. Įdomu tai, kad mokytoja projekto idėją pristatė vizito Šėtos gimnazijoje metu. Tuomet susitikimo dalyviai diskutavo dėl būsimų darbų, todėl galime teigti, kad projektas yra gyvai aptartas ir suderintas su visais dalyviais.

Ko gero, jau tapo aišku: projekte dalyvaus „Ateities Erazmus“ projekto mokyklos. Partneriai jau pažįstami, mūsų delegacijos jau viešėjo jų šalyse, tačiau prisiminkime, kokios šalys ir kokios mokyklos dalyvaus ir naujajame gimnazijos projekte.

Pirmiausia koordinatoriai – Airijos Borrisokane miesto mokykla, taip pat Norvegijos Otta miestelio mokykla, Ispanijos Ies Ramon Giraldo miestelio Villanueva de los Infantes mokykla, Vokietijos Herzog-Christian-August gimnazija ir mūsų Šėtos gimnazija.

Projektu siekiama praplėsti mokinių akiratį istoriniu šalies ir Europos Sąjungos aspektu, įgyti įgūdžių vertinti praėjusių kartų patirtį, suvokti dabarties realijas ir sąmoningai kurti ateitį. Kiekviena dalyvaujanti šalis turėjo savitą istorinę patirtį, suvokus bendrumus ir skirtumus pagrįsime bendradarbiavimo Europos Sąjungoje reikalingumą. Daug dėmesio bus skiriama netikrų naujienų arba melagienų atpažinimui, kritinio mąstymo formavimui. Kalbant apie ateitį svarbu suvokti, kaip kurti ir puoselėti tvarią aplinką, mažinti gamtos taršą ir kaip kiekvienas iš mūsų galėtų prie to prisidėti.

Projekto dalyviai naudosis informacinėmis technologijomis, pateikdami savo šalies istorijos svarbiausius momentus, priartindami praeitį prie dabarties mokinių, taip bus tobulinami įgūdžiai ir šioje srityje.

Projekte numatyta dokumentuoti mokinių veiklą ir pateikti ją kaip gyvosios istorijos pavyzdį. Gyvosios istorijos dokumentavimo darbai bus pristatyti kaip paroda projekto pabaigoje 2022 metais. Kaip svarbus akcentas yra numatyta medžių sodinimo akcija kiekvienoje mokykloje. Įdomu, kad airiai, pradėdami projekto darbus, jau pasodino savo ąžuoliuką.

Šėtoje svečius sutiksime 2022 metų pavasarį. Susitikimo tema bus istorijos atspindžiai mene. Ir vėl mūsų gimnazijoje bus mokomasi pateikti istoriją per meną, fotografiją.

Projektas dar tik prasideda, mūsų laukia daug įvairių darbų. Su pirmaisiais darbais supažindino projekto vadovė mokytoja Jurgita Tekunova:

Mūsų gimnazijai patikėta kuruoti projekto logotipo kūrimo konkursą. Pradėsime nuo jo jau kitą mėnesį. Be to, laukia kalėdinių dainų įrašymas. Dabar buriame projekto dalyvius ir mokytojus į bendrą darbą. Kviečiame savanorius. Visi kartu galime padaryti daug. Pandemija gali pareikalauti susitikimus perkelti į virtualią erdvę, turime tai numatyti ir pasiruošti. Bet tikėkimės, kad iki susitikimo Šėtoje būsime įveikę pandemiją ir vėl galėsime laisvai keliauti ir susitikti su naujaisiais draugais.

Mokytoja sukūrė projekto plakatą, kuriame pateikta daug svarbios informacijos.

Skubėkite registruotis ir įgyti naujų patirčių, sužinoti daug naujo, keliauti ir tobulinti savo anglų kalbą.

Antanida Likšienė