gim_virselis1

NAUJIENOS

2022-03-09

Naujų knygų apžvalga

Katinėlis Juodis – daugelio pradedančiųjų skaitytojų pamėgtas personažas. Kiekvienoje serijos knygoje katinėlis Juodis kartu su patrakusiais draugais – peliuku Seimuru, katinais Spygliu ir Pagaliu – patiria vis įspūdingesnius nuotykius.
Šios knygelės apie katinėlį Juodį yra didžiosiomis raidėmis, trumpais sakiniais bei priklauso serijai „Aš skaitau!“ 1 lygiui – tai patrauklūs, įdomūs ir lengvai skaitomi kūriniai, skirti pradedantiems skaityti vaikams, skatinantys susidomėti knygomis ir lavinti skaitymo bei kalbinius įgūdžius.

***

Upė yra visa jungianti gija. Upė yra namai ten gyvenančioms žuvims. Kiekviena upė turi pavadinimą – kilusį iš neatmenamų laikų, arba visai naują. Upės gali būti paslaptingos arba gilios.
Kas slypi upėje? Kas joje gyvena? Kokios žuvys ir kokie augalai ten auga? Kur upė teka, ir ką mato? Kiek šalių aplanko? O kaip upė palengvina mūsų gyvenimą?
Ši pažintinė knygelė skirta 6 – 8 metų vaikams.

***

Helemų šeimoje – sujudimas. Mama laimėjo kelionę į Laplandiją, tad dvi sesės ir brolis dvi savaites bus namie vieni. Na, ne visai vieni – juos prižiūrės auklė. Ir ne bet kokia auklė, o pats tikriausias BAUBAS! Kai tavo auklė yra baubas, nuobodžių vasaros atostogų nėra ko tikėtis. Bus net LABAI įdomu!
„Auklė baubas“ – linksmas kūrinys, skirtas jaunesnio ir vidutinio mokyklinio amžiaus vaikams.

***

„Pasaka apie Desperą“– tai istorija apie kitokį peliuką, gimusį įprastų pilies pelių šeimoje, kurį žavėjo muzika, šviesa, trykštanti pro vitražinius langus, kuris žavėjosi istorijomis ir įsimylėjo tikrų tikriausią žmonių princesę, sutiktą pasakų knygose. Tai istorija apie drąsą ir išdavystę, nuoskaudas ir kreivai sugijusias širdies šukes, apie tamsą ir šviesą, visada sekančią paskui. Jautriausias, švelniausias ir pasakiškiausias kūrinys tiek mažiesiems prieš miegą, tiek suaugusiems, pasiilgusiems tyrumo.

***

„Jei ne Vinis Diksis“ – vienas populiariausių rašytojos Kate DiCamillo kūrinių. Vieną vasaros dieną dešimtmetė Indija Opala išeina į parduotuvę parnešti makaronų, ryžių ir pomidorų, o grįžta su benamiu šunimi. Apšepęs, tačiau užkrečiamai besišypsantis šuo pakeičia ne tik mergaitės, bet, panašu, ir viso miestelio gyvenimą į geresnę pusę. 2001 m. knyga „Jei ne Vinis Diksis“ apdovanota Newbery garbės medaliu.
Kuo ši knyga naudinga:
– Turtėja vaizduotė, žodynas ir iškalba;
– Ugdoma empatija, gebėjimas atpažinti ir suprasti jausmus;
– Ugdoma meilė gyvūnams, atsakomybės jausmas už juos;
– Puikios iliustracijos lavina meninį skonį, grožio pojūtį;
– Knyga skatina mąstyti, analizuoti ir diskutuoti;
– Knygos veikėjų pavyzdys rodo, kaip kūrybingai spręsti iškylančias problemas, skatina ryžtingumą ir gebėjimą siekti užsibrėžto tikslo.

***

Kasmet Protektorato miesto gyventojai paaukoja vieną kūdikį – palieka jį miške gyvenančiai raganai. Jie tikisi, kad ši auka apsaugos miestą nuo piktosios raganos ir jos kerų. Tačiau jie nežino, kad miško ragana iš tiesų yra visai gera ir maloni. Ji gyvena drauge su išmintingu pelkių monstru ir nedideliu drakonu. Paaukotus vaikus ragana pamaitina žvaigždžių šviesa ir atiduoda rūpestingoms šeimoms kitapus miško, kad šie laimingai augtų.
Tačiau vieną kartą ragana netyčia pagirdo jai paliktą mergaitę ne žvaigždžių, o mėnulio šviesa ir taip suteikia paprastai mergaitei nepaprastą galią. Ragana neturi kitos išeities, tik pati auginti mergaitę, kurią pavadina Luna. Kai Lunai sukanka trylika metų, jos magiškos galios ima skleistis ir kelti didžiulį pavojų… Tuo metu Protektorato mieste atsiranda jaunas drąsuolis, pasiryžęs nužudyti raganą ir išlaisvinti žmones.
Būriuojasi mirtį nešantys paukščiai, dunda seniai miegantis ugnikalnis, o aplink klaidžioja moteris tigro širdimi…
„Mergaitė, atsigėrusi mėnulio“ – tai magiška pasaka 9 – 12 metų vaikams, įtraukianti į stebuklų kupiną, laisve alsuojantį pasakojimą, mokantį gėrio ir ryžto.

***

Kai realybėje tave kamuoja namų darbai ir kiti nykūs reikalai, gyvenimas tampa nuobodus. Bet tik ne Ovenui ir Betani, pagrindiniams James Rilley knygos „Istorijų vagys“ veikėjams!
Nuotykiai, milijonai išgalvotų pasaulių ir pašėlusios lenktynės su laiku. Tarsi žiūrėtum fantastiškiausią filmą, kur įvykis veja įvykį! Leiskitės į pašėlusius nuotykius su „Istorijų vagimis“. Tikrai bus linksma magiškame knygų veikėjų ir realybės pasaulyje!
Ši fantastiška knyga rekomenduojama 9 – 12 metų vaikams.

***

„Kiaulystės dėsniai kiaulėms negalioja“ – pasakojimas apie tris paaugles – Mirėją, Astridą ir Hakimą, – kurios paskelbiamos negražiausiomis mokyklos kiaulaitėmis. Bendra nelaimė merginas suvienija ir jos išsiruošia į kelionę dviračiais Paryžiun. Keliaudamos paauglės supranta, kad išvaizda dar ne viskas, kad yra daug svarbesnių ir įdomesnių dalykų… Jos mokosi priimti viena kitą ir pačios save su humoru, išmoksta tolerancijos, įgyja pasitikėjimo savimi.
Puiki knyga 14 metų ir vyresniam skaitytojui.

***

XX amžiaus pradžios Niujorke klestėjo merginų pataisos namai, kuriuose vienuolės perauklėdavo prasižengusias mergaites. Tačiau iš tiesų šios vietos priminė kalėjimą, o jo gyventojos buvo engiamos, marinamos badu ir išnaudojamos sunkiu darbu, kuris bažnyčiai atnešdavo daugybę pajamų.
Šalia tokių namų gyvena ir romano „Bevardės mergaitės“ veikėjos – seserys Luela ir Efė. Gerai aprūpintos mergaitės žino, kad net jų privilegijuota padėtis neapsaugo nuo pataisos namų grėsmės. Tačiau vieną dieną maištingoji Lueala dingsta, o jaunėlė Efė įsitikinusi, kad tėvas ją „įkišo“ į prieglaudą.
Efė gimė su širdies yda ir gyvena visų lepinama, bet su nuolatine mirties grėsme. Tačiau gležnai mergaitei pakanka drąsos beprotiškam žygdarbiui. Ji sugalvoja patekti į pataisos namus ir išgelbėti Luelą, tik netrukus paaiškėja, kad jos čia niekada nebuvo. Patekti į baisią vietą nebuvo lengva, tačiau ištrūkti – neįmanoma.
Ši šokiruojanti ir jaudinanti istorija yra apie likimo iššūkius, žmogaus valios stiprybę, išlikimą, draugystę ir tarpusavio ryšius. Kūrinio siužetas nestokoja dramatiškų siužeto vingių bei įvykių gausos, kurie neleis atsitraukti ir vers nuolat jaudintis dėl personažų.

***

Aldona Ruseckaitė, įsimenančių knygų apie Maironį ir Žemaitę autorė, romane „Dūžtančios formos“ atskleidžia dar vieno rašytojo gyvenimo slėpinius. Kuo gi sudomino autorę Vytautas Mačernis (1921–1944)? Pirmiausia – poeto vizionieriaus pasaulėvoka, jos atspindžiais poezijoje, ir ypač – jausmų pasauliu, neįvykusia santuoka. Mačernis – mąstytojas, filosofinis poetas ir – meilės kankinys?
Ruseckaitė rėmėsi sužadėtinės atsiminimais, Mačernio laiškais mylimajai – bendrakursei Bronei Vildžiūnaitei. Kūrinyje atsispindi jauno žmogaus dvasiniai išgyvenimai, pakilimai, krizės, kūrybos psichologija.

***

Vienišos, truputį laukinės ir apleistos mergaitės nepriima miestelio bendruomenė. Jiems ji atrodo purvina keistuolė. Todėl Kaja itin vertina netikėtai užsimezgusią draugystę su Teitu Volkeriu, vieninteliu žmogumi, parodžiusiu jai dėmesį. Teitas išmoko Kają skaityti ir pamažu tarp jų užgimsta pirmieji nedrąsūs romantiški jausmai, greitai nuslopinami vidinių vaikino baimių.
Vėl viena likusi laukinukė patraukia ir miesto numylėtinio Čeiso dėmesį. Tiesa, Čeisas, skirtingai nei Teitas, turi kiek kitų tikslų Kajos atžvilgiu, o kai pelkėse randamas jo lavonas, visi įtarimai krenta ant atsiskyrėlės.
Siužetas šokinėja laiku ir kuria nepaprastą detektyvinių elementų turinčią istoriją apie moters stiprybę bei gamtos didybę.
Romanas rekomenduojamas visiems, kurie mėgsta istorijas su netikėtais siužetais, stipriais personažais, taip pat neabejingiems gamtos grožiui ir kokybiškai prozai.

***

Jochemas jau pakeitė kelias mokyklas dėl to, kad visur iš jo tyčiojamasi, jis neturi draugų, na, gal tik vieną – valkataujantį šunį Simbadą, kurį jis surado.
Knygos pagrindinis veikėjas ir pasakotojas Davidas kartais bando ginti Jochemą, tačiau niekada nedrįsta iš tiesų stoti prieš besityčiojančius klasiokus. Mokytojai taip pat nesikiša. O patyčios kasdien darosi vis žiauresnės. Davidas pažada Jochemui padėti, tačiau atėjus laikui jį išduoda. Kai vieną vakarą Jochemas negrįžta namo, Davidas supranta, ko nepadarė, ir jaučiasi dėl visko kaltas. Ar dar galima išgelbėti Jochemą, ar jau per vėlu?
Carry Slee sukurta istorija „Atsiprašau“ išskirtinė jau tuo, kad patyčias patiriantis vaikas nėra pagrindinis knygos herojus. Dėmesys čia skiriamas klasės draugams, mokytojams, kurie nieko nedaro, nors viską mato. Ką jie galvoja? Ko laukia? Kodėl nesiryžta padėti skriaudžiamam vaikui? Autorė sukūrė nuostabų pasakojimą paaugliams su tikroviškais ir pažįstamais veikėjais. Be to, ji išvengė pamokslavimo. Knygos „Atsiprašau“ istorija yra tokia stipri ir tikra, kad paveikia ir priverčia susimąstyti be jokių papildomų pamokymų.

 


Knygos, papildžiusios biblioteką 2021 m.

Eil. Nr.

Antraštės Rekomenduojama
1. Mini raganiukė Vilkolakių miške/iliustravo Hugo van Look ir Saskia Halfmouw. – 2020. – 75, [4] p 2–5 kl.
2. Vilkolakių išdaigos/iš nyderlandų kalbos vertė Rima Dirsytė. – 2018. – 202, [6] p 2–5 kl.
3. Alisa Stebuklų šalyje/Lewis Carroll. – 3-iasis leid. – Vilnius, 2019. – 190, [2] p. – (H.Ch. Anderseno medalis) 2–5 kl.
4. Alisa Veidrodžio karalystėje ir ką ji ten rado/Lewis Carroll. – 2-asis leid. – Vilnius, 2019. – 189, [3] p. – (H.Ch. Anderseno medalis) 2–5 kl.
5. Auklė baubas/Tuutikki Tolonen. – Vilnius, 2020. – 296 p 2–5 kl.
6. Frankenšteinas/Martin Widmark. – Vilnius, 2019. – 76, [4] p. – (Aš skaitau!) (Pabaisų agentė Nelė Rap) 2–5 kl.
7. Gerda/Adrián Macho. – Vilnius, 2020. – [32] p 1–2 kl.
8. Heida/Johanna Spyri. – Vilnius, 2020. – 2 d 2–5 kl.
9. Indigo vasara/Antje Babendererde. – Vilnius, 2018. – 308, [3] p 8–IV kl.
10. Jei ne Vinis Diksis/Kate DiCamillo. – Vilnius, 2020. – 108, [3] p 2–5 kl.
11. Juodavandeniai/Ignė Zarambaitė. – Vilnius, 2020. – 142, [2] p 8–IV kl.
12. Ka-da tu skrai-dy-si/Katarína Macurová. – Vilnius, 2020. – [30] p. – (Aš skaitau!) 1–2 kl.
13. Ka-da tu žy-dė-si/Katarína Macurová. – Vilnius, 2020. – [30] p. – (Aš skaitau!) 1–2 kl.
14. Kaip zuikis jausmus pažino/Šarūnė Baltrušaitienė. – 3-iasis leid. – Vilnius, 2019. – 43, [4] p 1–2 kl.
15. Kalėdų istorija/Marko Leino. – 5-asis leid. – Vilnius, 2020. – 242, [4] p 2–7kl.
16. Karas, išgelbėjęs mano gyvenimą/Kimberly Brubaker Bradley. – 3-iasis leid. – Vilnius, 2020. – 260, [4] p 5–I kl.
17. Karas, kurį galiausiai laimėjau/Kimberly Brubaker Bradley. – 2-asis leid. – Vilnius, 2020. – 319, [6] p 5–I kl.
18. Katinėlis Juodis/pagal Rob Scotton kūrinius. – Vilnius, 2020. – 16 p. – (Aš skaitau!) 1–2 kl.
19. Klykt/Alan MacDonald. – Vilnius, 2020. – 93, [3] p. – (Aš skaitau!) 2–5 kl.
20. Klodas slidinėja/Alex T. Smith. – Vilnius, 2020. – 95, [1] p. – (Aš skaitau!) 1–2 kl.
21. Legenda/Marie Lu. – Vilnius, 2017. – 269, [2] p 8–IV kl.
22. Mopsas, svajojęs tapti šiauriniu elniu/Bella Swift. – Vilnius, 2020. – 118, [2] p. – (Aš skaitau) 2–5 kl.
23. Mopsas, svajojęs tapti triušiuku/Bella Swift. – Vilnius, 2020. – 118, [2] p. – (Aš skaitau!) 2–5 kl.
24. Pasaka apie Desperą, arba Pasakojimas apie peliuką, princesę, sriubą ir siūlų ritę/Kate DiCamillo. – Vilnius, 2015. – 247, [1] p 2–5 kl.
25. Pirmyn, Vine/Laura Owen ir Korky Paul. – Vilnius, 2020. – 95, [1] p. – (Aš skaitau!) 2–5 kl.
26. Plėšikas Hocenplocas ir mėnulio raketa/Otfried Preußler. – Vilnius, 2019. – 54, [4] p 2–5 kl.
27. Prieš užmiegant/Giorgio Volpe ir Paolo Proietti. – Vilnius, 2020. – [26] p 1–2 kl.
28. Raganėlė Vinė reguliuoja eismą/Laura Owen ir Korky Paul. – Vilnius, 2019. – 95, [1] p. –  (Aš skaitau!)

2–5 kl.

29. Šlovė/Marie Lu. – Vilnius, 2018. – 318, [2] p

8–IV kl.

30. Šuo vardu Benamis/Sarah Lean. – 2-asis leid. – Vilnius, 2016. – 157, [3] p

2–5 kl.

31. Tigro šuolis/Kate DiCamillo. – Vilnius, 2018. – 115, [4] p

5–8 kl.

32. Tiltas į Terabitiją/Katherine Paterson. – Vilnius, 2019. – 140, [4] p. – (H.Ch. Anderseno medalis)

5–8 kl.

33. Vaiduokliukas/Otfried Preußler. – 3-iasis leid. – Vilnius, 2020. – 108, [4] p

2–5 kl.

34. Vinė ir vienos raganos orkestras/Laura Owen ir Korky Paul. – Vilnius, 2018. – 95, [1] p. – (Aš skaitau!)

2–5 kl.

35. Visai kaip žvaigždės/Katherine Paterson. – 2-asis leid. – Vilnius, 2020. – 253, [3] p. – (H.Ch. Anderseno medalis)

5–I kl.

36. Žiurkės/Alan MacDonald. – Vilnius, 2017. – 94, [2] p. – (Aš skaitau!)

2–4 kl.

37. Virtualus mokymasis: teorija ir praktika/Aleksandras Targamadzė. – Kaunas, 2020. – 143 p.

Mokytojams