2022-10-17
Šėtos gimnazija šiais mokslo metais vykdo Erasmus+ programos projektą „Mokomės mokinių ir bendruomenės pažangai“. Projektas skirtas mokytojų kvalifikacijos tobulinimui ir yra visiškai finansuojamas Europos Komisijos programos Erasmus+ lėšomis. Vasarą 11 mūsų gimnazijos mokytojų dalyvavo įvairiuose kvalifikacijos tobulinimo kursuose Kroatijoje, Ispanijoje, Slovėnijoje ir Latvijoje. Mokytasi 34 dienas, įgytos žinios ir patobulinti įgūdžiai yra naudingi visai gimnazijos bendruomenei.
Antradienį mokytojų susirinkime kursuose dalyvavę mokytojai pasidalino savo įspūdžiais ir atskleidė naujas parsivežtas metodikas.
Mokytojos Elona Nagevičienė, Daiva Makutienė ir Antanida Likšienė papasakojo apie kursus „Sąmoningas kvėpavimas: kaip tai keičia XXI amžiaus klasę“ Splito mokymo centre „Maksima“ Kroatijoje. Parodytas nuotaikingas Mokytojos Daivos sukurtas filmukas, puikiai atskleidžiantis kursų dalyvių nuotaikas ir patirtus įspūdžius. Mokytoja Elona demonstravo pratimus, kuriuos verta atlikti ir mokytojams, ir mokiniams, rengiantis intensyviam mokymuisi arba pertraukėlių metu.
Mokytojos Jurgita Tekunova ir Rasa Tarvydienė pasakojo apie kursus „Gera savijauta ir streso valdymas“ Ispanijos Alikantėje, mokymo centre „Geri mokytojai žaidžia daugiau“. Mokymai vyko ne tik auditorijoje, bet ir paplūdimyje, vyko daug praktinių užsiėmimų, kurie praturtino mokytojų metodikos bagažą. Mokytoja Rasa teigė, kad ir mokiniui, ir mokytojui svarbu daryti pertraukėles, pailsėti, atlaisvinti mintis ir suteikti malonius pojūčius. O tada ir mokymasis vyks lengviau. Mokytoja Jurgita įtraukė visus į žaidimą, kuriame vyravo susitelkimas, meditacija, įsiklausymas. Ranka ant popieriaus atliekų rašytos užduotys skatino mokytojus ieškoti daugiau galimybių panaudoti priemones dar kartą, taip taupant resursus, prisidedant prie tvaraus gyvenimo.
Pradinio ugdymo mokytojos Danguolė Zubieliauskienė ir Zinaida Kleivienė vyko į Slovėniją. Liublijanos Skupina Primera d.o.o. mokymo centre jos dalyvavo mokymuose „Streso valdymas mokykloje“: mokėsi, kaip padėti vaikams nugalėti nerimą ir jaudulį, ugdytis sąmoningo klausymosi įgūdžius. Sąmoningas suvokimas, kad pokyčiai ir juos lydintis nerimas yra natūralūs, neišvengiami, tad reikia mokytis tai priimti ir ugdytis gebėjimą tinkamai reaguoti. Išmokti negatyvias emocijas keisti į pozityvias, rasti teigiamų spalvų kiekviename gyvenimo etape. Visi dalyvavome jų pasiūlytame žaidime, o paskui vaišinomės skaniu paštetu, parvežtu iš Slovėnijos. Tikrai skanu, o tokių pirkti yra ir mūsų parduotuvėse. Tokiu būdu sujungėme teorines žinias su judesiu ir net skonio pojūčiais. Buvo tikrai puiku.
Mokytojos Audronė Kvasnauskienė, Rasa Pakienienė ir Rugilė Bacevičiūtė lankėsi Kroatijoje, Splito mieste, Maksima mokymo centre ir dalyvavo mokymuose „Kūrybiškumas klasėje ir įvairūs jo demonstravimo būdai“: kaip kūrybiškai panaudoti pamokoje įprastus daiktus, paverčiant mąstymo reikalaujančia priemone, kaip sudominti mokinius, atrasti būdus mokymo turinio aktualizavimui. Dramos technika, istorijos kūrimas ir vaidyba, žaidimai su pirštais ir kita gali ne tik sudominti, bet ir paskatinti įsiminimą ir suvokimą. Žinojimas apie savo mąstymo ypatumus, kaip mes mokomės ir kaip turėtume mokytis, yra pirmasis žingsnis, stiprinantis gebėjimą mokytis. O kaip tą organizuoti pademonstravo žaidimu, į kurį įsitraukė visi dalyviai. Ir iš tiesų, teorinės tiesos apie bendravimą ir bendradarbiavimą, sąmoningą klausymąsi tapo aiškios, kai patys žaisdami pademonstravome, kad ne visada tai, kas atrodo labai aišku, yra lengvai įgyvendinama.
Gimnazijos mokytojai, dalyvavę kursuose pagal Erasmus+ projekto „Mokomės mokinių ir bendruomenės pažangai“, atsivežtas metodikas taiko savo praktikoje pamokose. Pasidalinimas su kolegomis vyksta, gimnazija praturtėjo mokytojų išmintimi, nes tai, kas praturtina gyvenimą, atveria protus.
Antanida Likšienė, projekto vadovė