gim_virselis1

Antrokai stebi pipirnių augimą

Kokių reikia sąlygų, kad augalas sudygtų ir augtų? Atsakymo į šį klausimą antrokai ieškojo per pasaulio pažinimo pamoką, atliekant bandymą su pipirnėmis. Pirmiausiai išsiaiškino, kaip atrodo šis augalas, kokio aukščio gali užaugti, kodėl pipirnė taip pavadinta ir kodėl ją valgyti sveika. Nusprendėme atlikti tyrimą. Priemonės, kurių reikėjo: 6 lėkštutės, vata, dėžutė, lipni juostelė, šaldytuvas, flomasteris, purkštuvas, pipirinių sėklos, dirvožemis, vanduo, plėvelė. Lėkštutes sužymėjo skaičiais nuo 1 iki 6. Tada į 1,2, 3, 4, 5 lėkšteles įbėrė dirvožemio ir negiliai pasėjo pipirinių sėklų. Sudrėkino visus dirvožemius, išskyrus 5 lėkštelės. 6 lėkštelės dugną išklojo vata , pabarstė sėklų, sudrėkino vatą. Visas lėkšteles uždengė plėvele. 1, 5 ir 6 lėkšteles padėjo ant palangės. 2 lėkštelę apklijavo lipniąja juosta taip, kad nepatektų oro, ir padėjo ant palangės. 3 lėkštelę įdėjo į dėžę, kad nepatektų šviesa. 4 lėkštelę įdėjo į šaldytuvą. Ir taip aštuonias dienas stebėjo pokyčius lėkštelėse. Drėkino dirvožemį 1, 3, 4 lėkštelėse ir vatą 6. Pastebėjimus surašė į lentelę. Praėjus sutartam laikui, mokiniai apžiūrėjo daigelius, apibendrino gautus rezultatus, padarė išvadas ir atsakė į klausimą: kokių reikia sąlygų, kad augalas sudygtų ir augtų?  Taigi, augalui būtina šviesa, šiluma, drėgmė ir oras. Pipirnėmis, kurios augo tinkamose sąlygose ir užaugo žalios bei vešlios, mokiniai galėjo pagardinti savo pusryčių sumuštinius ar sveikuoliškas salotas. 

Pradinio ugdymo mokytoja metodininkė Danguolė Zubieliauskienė 

 

Bendrinti: