2022-01-13
Tokius žodžius perskaitė mūsų mokiniai grįžę po atostogų į Gimnaziją. Buvome maloniai nustebinti mūsų Erazmus+ draugų iš Ispanijos ir Norvegijos mokyklų laiškais su sveikinimais Kalėdų proga. Laiškai rašyti ranka ir skirti mūsų mokiniams.
Šėtos gimnazija vykdo Erazmus+ programos projektą „Auganti Europa” kartu su 4 mokyklomis iš Ispanijos, Norvegijos, Vokietijos ir Airijos. Projektas skirtas istorinės atminties skatinimui ir sklaidai. Pandemija gerokai sumažino galimybes, ir iki šiol turėję vykti susitikimai partnerių šalyse vyko tik nuotoliniu būdu. Štai ir dabar nupirkti lėktuvų bilietai į Vokietiją turės būti pakeisti, nes susitikimas nukeltas į gegužės mėnesį. Žinoma, kad gaila visiems, tačiau tikimės, kad galėsime sutikti draugus ir bendrauti ne tik nuotoliniu būdu. Tačiau net ir nuotolinis susitikimas yra naudingas, nes mokiniai mokosi kartu, bendrauja, atlieka projekto darbus. O dabar štai – gavome puikius ranka rašytus laiškus!
Projekto vadovė Jurgita Tekunova šypsosi:
- Labai maloni staigmena yra šie laiškai. Juk dabar, kai dažnai bendravimas tapo virtualus, taip retai gauname tikrus laiškus. Ir rašome retai. Todėl nutariau, kad Ib klasės mokiniai perskaitys draugų laiškus ir patys parašys atsakymus. Kartu jie pasimokys angliško laiško stilistikos, minčių raiškos raštu.
Pamoka Ib klasėje tikrai buvo įdomi. Mokiniai skaitė ir aptarinėjo laiškus. O jie buvo išradingi. Mūsų draugai papuošė savo laiškus, rašė ant gražaus popieriaus. Gimnazistai atsirinko, kam norėtų parašyti atsakymą. Ir ėmėsi darbo.
Mokytoja paaiškino, kokia turi būti angliško laiško struktūra.
- Malonu gauti laišką. Nedažnai būna, – sako Aleksandras Lapajevas. – Ir pats rašau pirmą kartą. Man palinkėjo gerų Kalėdų. O aš palinkėsiu linksmų mokslų, gražių metų ir kad svajonės išsipildytų.
Aina Tkačenko paantrino:
- Pats laiško rašymas yra įdomus, gera pamoka.
Rusnė Miežinytė rašė atsakymą Caroll iš Ispanijos. Ji gražiai papuošė laišką savo piešinėliais. Mergaitė tikisi atsakymo.
Vaidas Stankevičius ir Laisvis Šmigelskas rašė atsakymus ispanei Julijai, kuri vaikinams linkėjo linksmų Kalėdų.
- Puiki pamoka, nes mokausi, kaip parašyti laišką. Nerašau laiškų, o juk reikia išmokti, – atviravo Laisvis.
Pamoka neprailgo. Laiškus, parašytus juodraštyje, mokiniai gražiai perrašė. Penkiolikmečiams tai taip pat nemenkas iššūkis. Atprato tvarkingai rašyti ranka! O stengėsi labai, nes tuos laiškus tikrai skaitys norvegų ir ispanų vaikai.
Sudėti į gražų voką laiškai palauks rytdienos. Mokiniai nutarė atsinešti mažų dovanėlių savo naujiems bičiuliams.
- Reflektuodami pamoką mokiniai nurodė, kad ši pamoka buvo puiki ir naudinga. Visi tikisi, kad norvegų ir ispanų vaikai tikrai perskaitys laiškus, o tai įpareigojo rašyti nuoširdžiai. Daugelis tikisi, kad bičiuliai atsiųs atsakymus ir nurodė savo adresus. Galbūt užsimegs draugystė. Juk viskas prasideda nuo mažo žingsnelio. O šiems mokiniams tas žingsnelis buvo laiškas Kalėdų proga.
Tikimės, kad pandemija atslūgs ir suplanuotas projekto partnerių susitikimas Šėtoje tikrai įvyks kovo mėnesį. Tada ir susitiks virtualūs bičiuliai, susirašinėjimo draugai, ir įvyks kalėdinis stebuklas: gims tikra draugystė.
Antanida Likšienė
Projekto vadovės, mokytojos Jurgitos Tekunovos ir žinutės autorės nuotraukose Ib klasės mokiniai skaito ir rašo tikrus laiškus.