INTEGRUOTA VEIKLA ,,SKAITAU IR TOBULĖJU‘‘

,,Kieno, jei ne knygos šviesa mus vedė ir veda pasaulio ir pačių širdies labirintais?‘‘ – sakė J. Marcinkevičius. Tokiu retoriniu klausimu sveikindamiesi su Šėtos gimnazijos mokiniais, mokytojais ir visa bendruomene skelbėme integruotų veiklų ,,Skaitau ir tobulėju‘‘ atidarymą. Trečios pamokos metu visa gimnazija pasirinktose vietose skaitė atsineštas knygas, dalinosi skaitymo patirtimi bei mintimis. Penktos ir šeštos pamokų metu mokiniams buvo organizuotos įvairios veiklos, kurios skatino prisiminti, kodėl skaitydami tobulėjame, ką mums reiškia knyga.

Šią dieną gimnazijos mažiausieji mokinukai keliavo į stebuklingą H. K. Anderseno pasakų pasaulį, pasirinkta technika kūrė nuotaikingas pasakų instaliacijas (pasaka ,,Coliukė‘‘) bei klausėsi skaitomų pasakų. 5-II kl. mokiniai buvo iš anksto suskirstyti ir dalyvavo įvairiose kūrybinėse bei integruotose veiklose, kuriose užduotis jiems pagelbėjo atlikti gimnazijos III-okai. Gimnazijos bibliotekoje 5-6 klasės mokiniai, susiskirstę į ,,Kalbos detektyvų‘‘ ir ,,Žodžių meistrų‘‘ komandas, įsitraukė į smagias ,,Pasimatymo su knyga“ stotelės užduotis bei pasinėrė į magišką literatūros kelionę per knygų pasaulį. O Šėtos miestelio bibliotekoje mokiniai aktyviai dalyvavo ,,Skaitymo žaidime“, kuriame galėjo ne tik pademonstruoti savo žinias, bet ir smagiai pasivaržyti bei pasidomėti, koks yra knygos kūrimo kelias. Tuo tarpu aktyviausieji 5-6 klasės mokiniai buvo pakviesti į ,,Knygnešio kuprinės“ rungtis, kurios skatino įvertinti ne tik knygų turinį, bet ir svorį, kiekį, atlikti įvairias užduotis sporto salėje. Viena iš labiausiai mokiniams patikusių veiklų ,,Eksperimentas – knygos išsaugojimo paslaptys‘‘ pagal EditAI projektą, kuris buvo organizuojamas dviem etapais. Pirmo etapo metu gimnazijos laboratorijoje I-os klasės mokiniai atlikto įvairius tyrimus su specialiomis medžiagomis, mikroskopu ir pateiktomis knygomis, įvertindami, kaip kinta popieriaus struktūra. Antrajame etape buvo kuriamas kompiuterinis lankstinukas, kuriame mokiniai pateikė savo įžvalgas bei gautus duomenis. Kita dalis I-okų ir 7-okų dalyvavo skaitymo akcijoje ,,Skaitymo flashmobas‘‘ ir sukūrė nuotaikingą filmą apie mokinių skaitymą netikėčiausiose gimnazijos erdvėse!!! (KVIEČIAME ŽIŪRĖTI FILMĄ – https://www.facebook.com/share/v/1RbcsYpwk2/). Kita smagi veiklų stotelė ,,Matematinis knygos tyrimas“, kuriame 7-8 kl. mokiniai, susiskirstę į grupes pagal pateiktas knygas, kūrė skaitymo formules, įvertindami knygos matmenis, apskaičiuodami per kiek laiko gali perskaityti numatytą puslapių skaičių. Savo skaitymo formules išradingai pateikė plakatuose. Gimnazijos daugiafunkcėje erdvėje rinkosi mokiniai, kurie grupėmis dalyvavo ,,Sensorinio skaitymo su teatriniais elementais“ veiklose – smagiai vieni kitiems pristatė skaitomas knygas. Kitose stotelėse mokiniai turėjo galimybę atskleisti savo kūrybinius sugebėjimus bei pasinerti į ,,Dainuojamosios poezijos‘‘ garsus, susipažinti su Japonų poezijos žanru HAIKU ir čia pat sukurti trijų eilučių eilėraščius – minčių miniatiūras pagal savo mėgstamiausią knygą ,,Mėgstamiausios knygos HAIKU‘‘. Šio žanro eilėraščiuose svarbu skaičiuoti skiemenis, nes jų, pasak Macuo Bašio –haiku kūrėjo – turi būti septyniolika (!) Mokiniai pasinėrė į smagų, kūrybinį žaidimą, nes eilėraščius buvo galima kurti ne tik iš žodžių, bet ir įvairių simbolių – akmenukų, šakelių, lapelių. Pasitelkti savo kūrybiškumą ir fantaziją mokiniams reikėjo ir iliustruojant pasirinktas knygų citatas stotelėje ,,Citatų iliustravimas’’. O viena iš kūrybiškiausių integruotų veiklų buvo ,,Magiškų knygų dėžių’’ kūrimas. Mokiniai, pastelkdami savo kūrybinę saviraišką, vizualiai atkūrė perskaitytų knygų pasaulį per knygoje minimus daiktus, simbolius ar įvykius. Ši veikla leido mokiniams giliau panirti į knygų tematiką bei lavinant savo meninius gebėjimus perteikti tai, kas knygoje jiems pasirodė svarbiausia. Išradingai ir įdomiai buvo sukurta A. de Sent Egziuperi ,,Mažojo princo’’ planeta (I kl.), pagal Homero ,,Odisėją’’ buvo kuriamas laivas (II kl.), pasaka ,,Trys paršiukai’’ (8 kl.), Š. Pero pasaka ,,Raudonkepuraitė’’(7 kl.).

Taigi, visos ,,Skaitau ir tobulėju’’ veiklos skatino mokinius pasinerti į stebuklingą knygų pasaulį bei išradingai ir įdomiai praleisti laiką. Visi šią dieną sugrįžome praturtinę savo širdis – knyga ne tik suartino klasės draugus bendrai veiklai, projektui, užduočiai, bet ir atvėrė kūrybines galias. Kiekvienas skaitydamas pajautėme, koks svarbus ir brangus yra žodis.

Visų kūrybinių veiklų mokinių darbus galima pamatyti Šėtos gimnazijos fojė!

Nuotraukos III kl. mokinių
Lietuvių k. ir lit. mokytoja Rasa Tarvydienė
Bendrinti: