Šėtos gimnazija tęsia Erasmus+ programos projekto vykdymą, kurios viena iš veiklų yra mokinių grupinis mobilumas. Mokiniai atviro konkurso būdu dalyvavo atrankoje, kurią laimėję 10 mokinių iš 7-II klasių ir 2 mokytojos penkias dienas viešėjo Šiaurės Makedonijos sostinėje Skopje, SABA mokykloje. SABA – tai privati vidurinė mokykla, šalyje turinti keturis filialus, vykdanti ir profesinio rengimo programas. Mokykla turi keturias profesinio rengimo specializacijas – verslo, teisės, IT ir turizmo. SABA mokykla turi labai didelę Erasmus+ projektų įgyvendinimo patirtį, dirba su Erasmus+ programoje dalyvaujančiomis mokyklomis, organizuoja mokymus mokytojams, darbo stebėjimo ir grupinius mokinių mobilumus. Ši mokykla priima jau antrą Šėtos gimnazijos mokinių grupę.
Gimnazijos Erasmus+ dalyviams tai pirmoji pažintis su Šiaurės Makedonija ir SABA mokykla. Makedonija, valstybė Balkanų pusiasalyje, pietryčių Europoje, per šimtmečius matė daugybę civilizacijų ir kultūrų. Makedonija nepriklausoma nuo Jugoslavijos federacinės respublikos tapo 1991 m., o 2019 m. buvo pervadinta į Šiaurės Makedoniją. Šiaurės Makedonijos sostinė ir didžiausias šalies miestas Skopje yra įsikūręs ant Vardaro upės kranto. Šalis 1963 m. patyrė žemės drebėjimą, kurio metu didelė Skopje miesto dalis pavirto griuvėsiais ir dulkėmis. Makedoniečiai miestą atstato, renovuoja ir gražina. Skopje centre iškilo naujas senamiestis, čia gausu istorinių asmenybių skulptūrų ir istorinių įvykių monumentų, puošnių fontanų. SABA mokykla mūsų mokiniams organizavo ne tik mokymosi veiklas, bet ir pažintines ekskursijas.
Mokiniai pasidalino kelionės įspūdžiais:
Ugnius Karneckas (7 klasė), Ignas Tumėnas (II klasė) ir Meida Tamašauskaitė (8 klasė) tvirtina, kad pakeisti mokymosi aplinką buvo ne tik smagu, bet ir naudinga. Mokinių teigimu, SABA mokykloje vykusios edukacinės pamokos labai patiko ir buvo įdomios. Mokiniai pripažįsta, kad naujos užmegztos draugystės su makedoniečiais praturtino kelionę gražiomis ir maloniomis emocijomis.
I klasės mokinė Kamilė Kiminiūtė sako, kad ši kelionė, Šiaurės Makedonijos ir naujų draugų pažinimas pranoko merginos lūkesčius – mokinė jautėsi šiltai priimama kitataučių mokinių ir mokytojų, o šalies kraštovaizdis ir lankytinos vietos paliko neužmirštamą įspūdį.
Danielius Gulbinas (7 klasė) džiaugiasi, turėjęs galimybę rudens atostogas praleisti neįprastai. Kaip teigia mokinys, Šiaurės Makedonijoje praleistas laikas buvo turiningas – užmegztos naujos pažintys, susipažinta su šalies kultūra, mūsų akiai neįprastais gamtos vaizdais.
Dominykas Jončas (II klasė): ,,Kai susipažįsti su užsieniečiais, jie dažnai pasidalija savo šiluma ir tradicijomis, o būtent tai ir daro kelionę ypatinga.“ Mokinys teigia kelionėje mokęsis makedonų kalbos žodžių, dėl to jautėsi labiau integravęsis į vietinę bendruomenę ir įgijęs naujos patirties.
Airidas Monkevičius (7 klasė) ir Domas Tumėnas (II klasė) teigia, kad kelionėje pasisėmė daug patirties, patyrė naujų įspūdžių ir patobulino komunikavimo, kalbos įgūdžių, pažinimo, kultūrinę, kūrybiškumo kompetencijas bei komandinio darbo įgūdžius.
7 klasės mokinė Rugilė Pielikytė tvirtina, kad šioje išvykoje pagerino savo anglų kalbos žinias, mokėsi kurti kompiuterinius vaizdo žaidimus, ruošti pristatymus, o įgytos žinios ir gebėjimai bus naudingi ateityje. Mergina pripažįsta, kad kelionėje turėjo galimybė mokytis savarankiškumo ir atsakingumo.
Melita Prokopavičiūtė (I klasė) atvirauja, kaip Erasmus+ projekte įgyta patirtis pravers mokykloje: ,,Kelionėje lavinau anglų kalbos įgūdžius, todėl galėsiu padėti draugams mokytis naujų žodžių ar frazių, pagelbėti atliekant užduotis anglų kalba. Išvykoje susipažinau ir bendravau su makedoniečiais mokiniais, todėl dalinsiuosi įspūdžiais apie Šiaurės Makedonijos kultūrą, tradicijas ir papročius. SABA mokykloje išmokau naudotis įvairiais IT įrankiais, todėl galėsiu padėti bendraamžiams susipažinti su naudingomis platformomis ir programėlėmis, kurios padeda mokytis ar dirbti efektyviau. Šios kelionės metu supratau, koks svarbus yra palaikymas, prisitaikant naujose situacijose, todėl noriu būti tas žmogus, į kurį draugai gali kreiptis, jei jaučiasi nesaugiai ar nerimauja dėl pokyčių.“
Mokiniai džiaugiasi Erasmus+ programos suteikta galimybe tobulėti visapusiškai, savo įspūdžiais ir patirtimi dalinasi su mokiniais ir mokytojais.
Ilona Jakienė, socialinė pedagogė metodininkė
Ugnė Chalidorienė, psichologo asistentė