gim_virselis1

MOKYKLŲ APRŪPINIMAS GAMTOS IR TECHNOLOGINIŲ MOKSLŲ PRIEMONĖMIS

 

GAMTA IR ŽMOGUS – PAMOKOS NETRADICINĖSE ERDVĖSE IR GAMTAMOKSLINIŲ PRIEMONIŲ NAUDOJIMAS

Smagu grįžti į mokyklą ir smagiai, kūrybingai mokytis netradicinėse erdvėse. 5 klasės mokiniai mokyklos fojė ir koridoriuose mokėsi 6 pagrindinių mokslininko žingsnių: keliu klausimą, renku duomenis ir informaciją, kas apie tai jau žinoma, formuluoju hipotezę, darau bandymus, gaunu naujų duomenų, darau išvadas. Smagiausias ir informatyviausias žingsnis – darau bandymus praktiškai. Praktikos darbas „Lėktuvas“ įtraukė į darbą visus penktokus ir suteikė puikių emocijų mokantis.Šeštos klasės mokiniai atliko tyrimą, kaip tiksliai galima išmatuoti temperatūrą, skysčių tūrį ar masę savo jutimų (rega, ranka, oda) pagalba, ir ar teisingi duomenys, pasinaudojant laboratorijoje turimais matavimo prietaisais. Padarėme išvadą: laboratorijoje naudojami daug tikslesni prietaisai nei buityje. Taip pat su 6-os klasės mokiniais lauko klasėje gaminome kosminius kūnus, kurie turėjo atitikti reikalavimus, jog kiekviena kūno dalis atlieka tam tikrą funkciją.

Šeštos klasės mokiniai atliko tyrimą, kaip tiksliai galima išmatuoti temperatūrą, skysčių tūrį ar masę savo jutimų (rega, ranka, oda) pagalba, ir ar teisingi duomenys, pasinaudojant laboratorijoje turimais matavimo prietaisais. Padarėme išvadą: laboratorijoje naudojami daug tikslesni prietaisai nei buityje. Taip pat su 6-os klasės mokiniais lauko klasėje gaminome kosminius kūnus, kurie turėjo atitikti reikalavimus, jog kiekviena kūno dalis atlieka tam tikrą funkciją. Projektą remia Europos Sąjungos regioninės plėtros fondas.

Biologijos mokytoja Vaida Klevinienė

2020-09-25


MOKYKLŲ APRŪPINIMAS GAMTOS IR TECHNOLOGINIŲ MOKSLŲ PRIEMONĖMIS

„Kamelijos lapo stebėjimas mikroskopu“, „Tešlos kilimas priklausomai nuo temperatūros“, „Mikroorganizmų kolonijų auginimas ir tyrimas mikroskopu“, „Šviesos lūžio tyrimas“ ir kiti praktikos darbai, tyrimai, bandymai, stebėjimai biologijos ir gamtos pamokose sukelia mokinių smalsumą bei norą tyrinėti mus supančią aplinką. Labai džiugu matyti mokinius, kurie taip noriai ir atsakingai dirba su naujomis gamtamokslinėmis priemonėmis.

Projektą remia Europos Sąjungos regioninės plėtros fondas.

Biologijos mokytoja Vaida Klevinienė

2020-01-15


 

GAMTAMOKSLINIS UGDYMAS PRADINĖSE KLASĖSE TĘSIASI

Gimnazijoje vyksta užsiėmimai, kuriuose naudojamos gamtos ir technologinių mokslų priemonės, skirtos įvairiems bandymams, tyrimams atlikti. Tai išbandė jau ir 2-4 klasių mokiniai. Jiems labai patinka bandyti, stebėti pokyčius, eksperimentuoti. Vaikai jau išbandė, kiek vandens lašelių telpa ant monetos, kaip turint tik tris spalvas „pagaminti“ vaivorykštę, kaip maisto medžiagos patenka į augalo lapus ir žiedus, kaip gaminama dramblio datų pasta, kaip magnetas traukia įvairius daiktus. Atlikdami paprasčiausius stebėjimus ir bandymus, mokiniai patys vaizdžiai mato atlikto darbo rezultatus, vertina savo pasiekimus, patiria pažinimo džiaugsmą. Tyrimų metu mokiniai mokosi saugiai elgtis su priemonėmis, su kuriomis susiduria ir kasdieniame gyvenime.
Smagu, kad mokiniai gali naudotis gautomis priemonėmis ir taikyti jau žinomas teorines žinias praktiškai.

Projektą remia Europos Sąjungos regioninės plėtros fondas.

Pradinio ugdymo mokytoja Lina Rugienienė

2019-12-03

Antros klasės mokiniai pasaulio pažinimo, matematikos pamokose naudoja priemones, skirtas gamtamoksliniam ugdymui. Mokantis talpos sąvokos, į skirtingo dydžio indus pilstė vandenį, aptarė, nuo ko priklauso vandens lygis kiekviename inde. Pasaulio pažinimo pamokose mokiniai susipažino su termometrų įvairove, lygino juos, kuo panašūs, kuo skiriasi. Mokiniai sužinojo, kas yra Baltijos ,,auksas“ – gintaras. Atlikdami bandymus su gintaro gabaliukais, patys darė išvadas, kad gintaras dega, skleisdamas sakų kvapą, netirpsta vandenyje, mineraliniame vandenyje. Sužinojo, kas yra inkliuzas, tyrinėdami gintaro gabalėlius.

Taigi, naudodami turimas priemones, pamokose parenkamos prasmingos veiklos, jos padeda gilinti žinias ir įgūdžius bei sėkmingai naudoti gamtamokslinio ugdymo strategijas.

Projektą remia Europos Sąjungos regioninės plėtros fondas.

Pradinio ugdymo 2 klasės mokytoja Lina Barkauskienė

2019-12-03


MOKYKLŲ APRŪPINIMAS GAMTOS IR TECHNOLOGINIŲ MOKSLŲ PRIEMONĖMIS

Projektas „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“ sudarė dar geresnes galimybes mokiniams pažinti mus supančią gamtą, geriau suprasti šviesos reiškinius, kokie procesai vyksta mūsų organizme, juos pavaizduoti su turimomis priemonėmis. Pravestos fizikos, gamta ir žmogus, biologijos, chemijos pamokos sudomino ne vieną mokinį pažinti, patirti, suprasti, domėtis gamtos mokslais.

Projektą remia Europos Sąjungos regioninės plėtros fondas.

Biologijos mokytoja Vaida Klevinienė

2019-10-17


GAMTAMOKSLINIS UGDYMAS PRADINĖSE KLASĖSE

Šėtos gimnazijos pradinių klasių mokiniai ir jų mokytojos džiaugiasi gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis, skirtomis pasaulio pažinimo dalykui mokyti: įprasti laboratoriniai indai, šviesos ir rankiniai skaitmeniniai mikroskopai, rinkiniai, padėsiantys atlikti įvairius mechanikos bandymus. Visos priemonės yra vienoje klasėje ir prieinamos visoms pradinių klasių mokytojoms. Pradinukai jau sužinojo, kokie yra termometrai, kuo jie panašūs, o kuo skiriasi. Atlikdami bandymus, naudojo įvairius skysčių matavimo indus. Išbandė, ar greitai šaldiklyje užšąla vanduo ir koks yra skirtingų medžiagų tankis. Smagu, kai nuo pirmų dienų mokykloje vaikai skatinami domėtis gamtos mokslais, tyrinėti, eksperimentuoti, stebėti pokyčius, fiksuoti faktus.

Projektą remia Europos Sąjungos regioninės plėtros fondas.

Pradinio ugdymo mokytoja metodininkė Zinaida Kleivienė

2019-10-10