gim_virselis1

Pirmoji grupinio mokinių mobilumo išvyka į Šiaurės Makedoniją

Šėtos gimnazija šiemet vykdo akredituotos Erasmus+ programos projektą, kurį finansuoja ES Komisija. Pagal šį projektą mokytojai tobulina kvalifikaciją įvairiuose užsienio švietimo centruose, bus vykdomas darbo stebėjimo mobilumas, o mūsų mokiniai jau buvo išvykę į pirmąjį mokinių grupinio mokymosi mobilumą.

Pirmą kartą gimnazijos istorijoje net 10 mokinių šią savaitę grįžo iš įspūdingos 5 dienų viešnagės Šiaurės Makedonijos Skopje miesto SABA mokykloje. SABA- vidurinė mokykla, vykdanti ir profesinio rengimo programas. Ši mokykla unikali tuo, kad dirba su Erasmus+ programoje dalyvaujančiomis mokyklomis ir organizuoja mokymus mokytojams, darbo stebėjimo ir grupinius mokinių mobilumus. Kiekvieną savaitę mokykla turi svečių iš visos Europos.

Pažintis su SABA mokyklos projektų koordinatore Angela Nenovska užsimezgė Nicoje, kurioje kartu dalyvavome mokytojų kvalifikacijos tobulinimo seminare. Mūsų susitikimas tapo bendradarbiavimu tarp mokyklų.

Žvilgsnis į Skopje

Skopje yra Šiaurės Makedonijos sostinė, įsikūrusi vaizdingame slėnyje Balkanų kalnuose. Šalis dar nėra Europos Sąjungos narė, todėl buvo įdomu stebėti tos šalies gyvenimą, nors ir ji nepriklausomybę iš Jugoslavijos federacinės respublikos atgavo panašiu laiku kaip ir Lietuva – 1991 metais. Sostinė yra patyrusi daug istorinių ir gamtos sukrėtimų. Ryškiausias yra 1963 metų žemės drebėjimas, sugriovęs didelę dalį miesto ir pareikalavęs žmonių aukų. Makedoniečiai atstatė miestą ir 2010 metais papuošė jį daugybe monumentų, skirtų žymiausiems istoriniams įvykiams ir žymiems veikėjams atminti. Skulptūros kiekvienoje gatvėje, aikštėse, ant tiltų per Vardar upę miestą padaro tikrai išskirtinį ir sukuria savotišką atmosferą, kuri ir traukia turistus.

Mokymasis kartu su bendraamžiais iš ES mokyklų

Gimnazija atviro konkurso būdu atrinko 10 mokinių iš 7-9 klasių dalyvavimui pirmame grupinio mokinių mobilume Skopje mieste SABA mokykloje. Mobilumo tikslas – pažinti tolimą šalį, mokytis kartu su bendraamžiais, lavinti šnekamąją anglų kalbą kaip pagrindinį bendravimo instrumentą.

Mokymuisi buvo skirta didžioji savaitės, praleistos svečioje mokykloje, dalis. Kartu su mumis tuo pačiu metu viešėjo Kroatijos ir Italijos mokiniai. Kai kurios

veiklos vyko keturių šalių mokiniams kartu, o tai ir yra vienas iš Erasmus+ programos tikslų.

Ir ko gi aš išmokau?

Mokiniai mielai pasidalino savo išmoktomis pamokomis. Lai pasakoja jie patys.

Redas Ramanauskas (I gimnazinė klasė): „Kuo daugiau keliauji, tuo labiau pažįsti pasaulį. Smagu grožėtis miestu, pajusti tai, ko nepajusi būdamas kasdienybėje. Skopje mokykloje susipažinau su Autokad programa, mokiausi projektuoti gaminį, kurį padaręs galėtum parduoti. Man tai buvo artima, kadangi ir Šėtoje dirbu mokomojoje bendrovėje pagal Junior Achievment programą. Mokiausi makedonų kalbos žodžių, išmokau skaičiuoti makedonietiškai.“

Daina Vaičeliūnaitė (8 klasė) ir Austėja Marązaitė (I gimnazinė klasė) tvirtina, kad išvykoje patyrė bendravimo džiaugsmą. Mergaitės iš pradžių drovėjosi pradėti pokalbį su kitataučiais. Bet įsidrąsinusios džiaugėsi, kad gali susikalbėti, pažinti vieni kitus. „Išmokau tolerancijos ir kantrybės. Jei nori, su visais gali susidraugauti. Buvom laimingos su tais žmonėmis, jie tokie tikri, draugiški. Tai tiesiog išminties sustiprėjimas, atsidarė naujos durys į savęs pažinimą“,- tvirtina merginos.

Rugilė Telvoševičiūtė (I klasė) ir Gabrielė Jončaitė (8 klasė) sakosi išmokusios bendrauti. Įspūdingas išbandymas gyventi toli nuo tėvų, reikia pačiam susitvarkyti, patirti atsakomybę už save, prisitaikyti prie sąlygų ir prie žmonių. Jos išmokusios skaičiuoti denarus (nacionalinė valiuta), pasakyti keletą frazių makedonų kalba.

Septintokės Deirina Liaudanskaitė ir Gabija Ilevičiūtė džiaugiasi prisijaukinusios anglų kalbą ir gerai patobulėjusios. Sužinojo apie SWOT analizę, mokėsi ja pasinaudoti. Su kompiuterio programa mokėsi braižyti figūras, daryti savo gaminio maketą. Suprato, kaip reikia pasisiūti piniginę ir ketina užbaigti ją namuose. Jas domino ir šalies istorija, džiaugėsi pabuvojusios Motinos Teresės, kuri yra gimusi Skopje mieste 1910 metais, memorialinėje koplyčioje, kurioje lankėsi ir popiežius. Mergaitės teigia supratusios, kad gyvenimas be interneto yra spalvingas, o be telefono daugiau pamatai ir sužinai. Merginas sužavėjo kalnai, kalnų ežeras ir kanjonai, senoviško Ohrid miestelio grožis.

Jaunius Sakalauskas (7 klasė), aštuntokai Rostikas Dmytrenko ir Rugilė Ragaišytė vardino daug suprastų ir išmoktų pamokų kelionėje į Šiaurės Makedoniją. Tarp tų pamokų ir tik iš jų lūpų nuskambėjusi japoniška Ikigai sąvoka. Apie tai irgi pasakojo SABA mokytoja. O Ikigai yra filosofija, kuri pabrėžia gyvenimo prasmės suvokimo reikšmę. Kaip dažnai apie tai susimąstome? Jaunius sakosi kelionėje atradęs piešimą ir žada juo užsiimti, jis pabrėžia, kad jam patiko programavimo užsiėmimai, nes tuo užsiima ir savo mokykloje. Rostikas,

Jaunius ir Daina rytais sportavo: bėgiojo pamažu bundančio miesto gatvėmis. Jie sužavėti mokykla, mokinių ir mokytojų santykiais, pamokomis, kuriose buvo daug veiklos. Taip pat galimybe kalbėtis angliškai, pagaliau tiesiog smagiai leisti laiką: vaikščioti ir kalbėtis.

Mokiniai iš kelionės parsivežė daug, ir apie tai pasakoja visiems gimnazijoje. Projekto dalyviai savo įspūdžius ir patirtis jau pristatė gimnazijos mokytojams ir mokiniams. Visi laukia naujų mobilumo veiklų jau kitais mokslo metais.

Antanida Likšienė,

projekto vadovė

Gabrielės Nagevičiūtės išvykos nuotraukos iš asmeninio albumo

Bendrinti: