gim_virselis1

Viktorina ,,Kieno tekstas?‘‘

Viktorina ,,Kieno tekstas?‘’ 2024 m. kovo 1 d. Šėtos gimnazijos bibliotekoje vyko lietuvių kalbos dienoms skirta viktorina „Kieno tekstas“, kurios metu 8-os klasės mokiniai ne tik prisiminė skaitytus kūrinius, dalyvavo ,,Knygos degustacijoje‘‘, bet ir varžėsi žaismingose skaitymo rungtyse.

Aptarę skaitymo iššūkius, su kuriais susiduria aštuntokai, mokiniai susiskirstė į keturias komandas bei išsirinko kapitonus. Kiekviena viktorinos dalis skatino mokinius ne tik rungtyniauti, bet ir bendradarbiauti komandose, diskutuoti, prisiminti skaitytus kūrinius, dalintis mintimis. Pirmojoje užduotyje kiekvienas komandos narys buvo pakviestas dalyvauti ,,Knygos degustacijoje‘‘, kurios metu reikėjo susipažinti su pasirinktomis knygomis bei žaidimo pabaigoje jas rekomenduoti kitiems arba ne. Pabirusių eilėraščio ,,Lietuviais esame mes gimę‘‘ žodžių rungtis mokiniams kėlė iššūkių, nes pasimetusius žodžius reikėjo sudėlioti pagal eilę, tačiau prisiminus pirmąją eilutę, užduotis nesunkiai buvo įveikta. Mokinių atidumo reikalavo ir smulkiosios tautosakos rungtis, kurioje tarp įvairių minčių bei tekstų ištraukų slėpėsi žaismingosios patarlės bei priežodžiai – juos reikėjo kuo greičiau surasti ir sudėlioti.

Visgi pačios azartiškiausios ir daugiausiai dėmesio sulaukusios užduotys – spėlionės ,,Kieno tekstas“. Mokiniai, klausydamiesi ,,Mažojo princo“, ,,Romeo ir Džuljetos“, ,,Anykščių šilelio“ ištraukų, turėjo kuo greičiau atpažinti, koks tekstas ir kas jo autorius. Paaiškėjo, jog kūrinių pavadinimai geriau įsimenami, tačiau dėl Šekspyro niekam nekilo abejonių – jis su savo kūriniais kiekvieno širdy palikęs pėdsaką J. Ne ką mažiau mokinių dėmesio sulaukė ir dar viena žaisminga užduotis – spėlionės, ar tai lietuvių pasaka. Šios rungties metu komandų kapitonai keliavo vertinimo takeliu ir rungtyniavo, kurie pirmieji pasieks finišą. Mokiniai prisiminė įvairias lietuvių liaudies bei kitas žymias pasakas – Š. Pero, H. K. Anderseno ir kt. Buvo matyti, jog mokiniai puikiai žino ir prisimena ne vieną pasaką. Taigi mokiniai, dalyvaudami viktorinoje ,,Kieno tekstas‘‘, ne tik puikiai praleido laiką su knyga, pasidalino skaitytų tekstų patirtimi, bet praturtino savo laiką žiniomis ir įprasmino lietuvių kalbos dienų tikslą – stiprinti lietuvių kalbos mokymosi žinias bei prisidėti prie lietuvių kalbos sklaidos.

Lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Rasa ir bibliotekininkė Vida

Bendrinti: