gim_virselis1

Netradicinio ugdymo diena – Knygos diena

2023-03-27 

Netradicinio ugdymo diena – Knygos diena

 

           ,,Kuo gi mes ginamės nuo tamsos žvėrių, jei ne knyga, kuo sušildom sugrubusią sielą? Kieno, jei ne knygos šviesa mus vedė ir veda pasaulio ir pačių širdies labirintais‘‘ – šiais J. Marcinkevičiaus žodžiais kovo 24 d. skelbėme KNYGOS DIENOS atidarymą Šėtos gimnazijoje. Knyga – tarsi augalas, su kuriuo kartu augame ir pražystame. Skaitydami mes turtiname savo žodyną, tampame iškalbingesni, laisviau reiškiame savo mintis, augame ir tobulėjame.

        Šia diena tarsi apjungėme tris svarbias datas: kovo 16-ąją minimą Knygnešio dieną; kovo 21- ąją – Pasaulinę poezijos dieną ir balandžio 2-ąją – Vaikų knygos dieną, kurios tikslas įkvėpti skaitymo meilę bei atkreipti dėmesį į vaikų knygas. Tad šią dieną gimnazijoje vyko įvairios veiklos, susijusios su knyga. 3- ią pamoką visi skaitė savo atsineštas, bibliotekoje pasiskolintas arba tą dieną gimnazijoje veikusioje KNYGŲ MUGĖJE įsigytas knygas. 4-os ir 5-os pamokų metu  5- II kl. mokinius pasitiko net septynios užduočių stotelės,  jose pagalbininkais tapo III klasės mokiniai, kurie ne tik skaičiavo taškus, stebėjo ateinančius mokinius ir užduočių eigą, bet ir surinko informaciją apie kiekvienos užduoties sėkmes bei įspūdžius, kuriuos galime išvysti fotografijose. Mokiniai ne tik keliavo interaktyviuoju ,,Knygos keliu‘‘ ir sužinojo, kaip būdavo gaminamos knygos, bet ir visame knygos gaminimo procese dalyvavo patys, išsiaiškino, kaip knygos buvo gaminamos iki spausdinimo mašinos išradimo ir po jo. 5-8 kl. mokiniai, dalyvaudami interaktyviajame Kahoot žaidime ,,Apie knygas‘‘ varžėsi, kas atpažįsta daugiau knygų, žino daugiau autorių ir kitų įdomių faktų apie juos. Čia geriausiai sekėsi septintos klasės mokiniams. ,,Protų mūšyje‘‘ dalyvavę mokiniai iš 8-II kl. stropiai atliko užduotis apie patarles ir priežodžius, užpildė trūkstamus eilėraščių žodžius, bandė įminti įdomiąsias ir sudėtingąsias žodžių grandinėles žaidime ,,Atimk ir pridėk…raidę’’. Kai kurios užduotys sekėsi sunkiai, tačiau mokiniai stengėsi jas įveikti. Pirmosios vietos laimėtojai gavo prisiminimo dovanėles. Mokiniai sužinojo naujų dalykų bei smagiai praleido laiką.  Dailės kabinete vyko ,,Knygos viršelio‘‘, ,,Knygos skirtukų‘‘ kūrimas. 5-6 kl. mokiniai kūrė knygos viršelius, o 7-8 kl. mokiniai – knygos skirtukus. Visi dirbo noriai, įsitraukdami į paskirstytus darbus, ir savo rezultatais bei įspūdžiais dalinosi gimnazijos fojė. Ilgosios pertraukos metu pasinėrėme į eilėraščių gelmes, nes gimnazijos erdves užliejo POEZIJA… Ji skambėjo per gimnazijos garsiakalbį iš mokinių įrašytų poezijos tekstų.

           Mokyklos bibliotekoje 7-II klasių mokiniai įdėmiai žiūrėjo filmą ,,Knygnešys‘‘, prisiminė XIX a. Lietuvą spaudos draudimo laikotarpiu, sužinojo, kaip slapta buvo gabenamos knygos ir kaip gyveno knygnešiai. Reflektuodami išsprendė kryžiažodį – braukažodį, dalinosi mintimis apie filmą. Savo kūrybiškumą ir kruopštumą 8-II kl. mokiniai pademonstravo kurdami ,,Blackout poetry‘‘ (,,Užtemdyta poezija‘‘) – tai seno knygos lapo atnaujinimas ir iliustravimas. Pasirinktas knygos puslapis atnaujinamas, iliustruojamas, išskiriami pasirinkti žodžiai, sukuriantys naują prasmę. Na, ir smagiausia rungtis vyko sporto salėje, kur 5-I kl. mokiniai grūmėsi rungtyje „Knygnešio kuprinė“. Dalyviai, apsivilkę specialia svorių liemene, turėjo atlikti fizines užduotis: nešti paruoštą ,,knygų maišą‘‘ visu išbandymų ruožo taku, įveikti ne vieną kliūtį – pereiti ,,minų lauką‘‘, šokti per tvorą ir pan. Visa tai buvo fizinis išbandymas, kurį reikėjo atlikti per tam tikrą laiką. Kol vieni bandė įveikti užduotis, kiti turėjo mokytis paskirtų žodžių iš anglų kalbos žodyno. Rungtys visiems sekėsi gana neblogai, deja, skirtų žodžių azartiškai nusiteikę knygų skaitytojai beveik neišmoko.

            Tuo metu, kol vieni mokiniai dalyvavo įvairiose KNYGOS DIENOS veiklose, kiti 5-7 kl. mokiniai kūrė savo klasės knygas: karpė, piešė, klijavo nuotraukas, rašė pasirinkto formato lapuose, pateikė savo klasės pomėgius, laimėjimus, įterpė įdomių faktų ir nuoširdžiai išdėstė, kodėl jiems gera savo klasėje! 8-II klasių mokiniai kūrė Adelės Dirsytės knygas, kurios bus eksponuojamos ne tik gimnazijoje, bet ir balandžio mėnesį vyksiančiame jos knygos pristatyme Šėtoje. Šiose savo kurtose knygose mokiniai pristatė A. Dirsytės biografiją, kūrybą, aprašė gyvenamąją vietą, pateikė įdomių faktų. Visų knygų puslapiai buvo gražiai susegti arba susiūti. Mokiniai savo knygas pristatė gimnazijos fojė per KNYGOS DIENOS uždarymą. Tai buvo puiki patirtis tiek dirbant komandose, tiek ir viešai pristatant savo darbus. Visiems dėkojame už šaunius darbus ir drąsą!

          ,,Tas, kuris skaito, gyvena tūkstančius gyvenimų. Tas, kuris neskaito, gyvena tik vieną‘‘( George R.R. Martin). Skaitydami knygą mes susitinkame su knygų herojais, kartu mylime ir kenčiame, juokiamės ir liūdime. Šįkart gimnazijos mokiniai turėjo unikalią galimybę – parašyti laišką perskaitytos knygos herojui ir dalyvauti konkurse ,,Laiškas knygos herojui‘‘ tokiu būdu paminėdami Lietuvos sostinės Vilniaus ir Gedimino laiškų metus, kuriais Seimas paskelbė 2023-iuosius. Lygiai prie 700 metų Lietuvos didysis kunigaikštis Gediminas savo laiške pirmą kartą pamini Vilniaus vardą. Tad dalyvaujantieji mokiniai turėjo perskaityti knygą ir parašyti laišką jos herojui, papasakoti jam apie save ir Lietuvą bei jos sostinę Vilnių. Buvo sunku apsispręsti, nes knygų herojai sulaukė net 27 laiškų! Juose mokinukai kūrybiškai ir nuoširdžiai pasakojo apie save ir savo gimtinę, supažindino knygos herojų su pagrindiniais Lietuvos regionais, pilimis ir kitais svarbiais faktais. Daugiausiai laiškų sulaukė Pepė ir Mažasis princas 😊 Įdomu tai, kad daugelis laiškų buvo parašyti sendintame popieriuje, kuris pagaminamas pasitelkiant ,,kavos techniką‘‘, susukti į ritinėlius ir perrišti juostelėmis. Šie laiškai tikrai priminė Gedimino laikų laiškus. Buvo išrinkti I-III vietų laimėtojai 3-4 kl.: I vieta – Deimantė Dereškevičiūtė (4kl.), II vieta – Arnas Kestenis (4 kl.), III vieta – Viktorija Kiaunytė (4kl.). 5-7 kl.gr.: I vieta – Agnė Morkūnaitė (7kl.), II vieta – Ugnė Miliauskaitė (7kl.), III vieta – Rugilė Pielikytė (5 kl.). Kadangi buvo nelengva išrinkti nugalėtojus buvo skelbtos dar šešios papildomos vietos.

          Visi šią dieną sugrįžome praturtinę savo sielas ir širdis – knyga ne tik suartino klasės draugus bendram projektui, bet ir atvėrė kūrybines galias piešiant knygos viršelį ar skirtuką, išlaisvino įdomias mintis senos knygos atnaujinimui. Kiekvienas skaitydamas pajautėme, koks brangus ir svarbus yra žodis ir kodėl svarbu skaityti, skaityti, skaityti…

                                                                             Lietuvių k. ir lit. mokytoja Rasa Tarvydienė

         

 

Bendrinti: